2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 3-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av syd b. »

Vi brukar ha lätt för Malmö, vilket tyder väl på en ologisk förlust här. Deras nya finnar ser ruggigt vassa ut bär ju typ hela Malmö; Koukannen och Pajuniemi. Malmös PP är dock inget att skryta med 2 mål på 15 försök och 13,33%. Å andra sidan är vårat BP...förhoppningsvis på bättringsvägen...
Senast Malmö gjorde mål i PP var den 16 september, Malmö har alltså inte gjort mål i PP på 6 matcher. Upplagt för att få upp lite självförtroende i special teams för båda lagen då. PP för Malmö och BP för oss.
Vågar inte tippa. Men 2-2 låter väl inte helt dumt.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Glömde:

Något som måste förbättras är bp siffrorna. Redan till den här matchen vill jag se noll insläppta. Jag är ingen expert i ämnet så kan vara helt ute och cykla men varför har vi i alla år fallit så långt ned i zon i bp?
Ingen som stör/stressar blåskyttarna. Ingen som täcker skott där uppe. Skotten täcks istället närmare mål vilket inte kan vara optimalt.
Här måste vi tänka om helt.

PP vill jag se mer fram o tillbaka några gånger för att kollra bort täckningarna. Sen tvärs över till skytt. Idag är det alldeles för statiskt och intetsägande pp spel. Siffrorna är bra men de kommer falla om vi inte blir bättre (läs snabbare) i denna form.

Visa gärna att det jobbats på det under veckan mot malmö.

Eller har procenten förblindat coacherna. BPs procent kan dock inte ha gjort det..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: sön 08 okt 2023, 22:22
"Malmö är ett segt lag och spelar seg hockey. Nu skruvar vi upp tempot."
Jon Knuts.
:lol: :lol: :lol:
Klas ons 20 okt, 2010 19:55
2010…? Wow…ett citat som åldrats väl ändå va? Skruva upp tempot, kombinerat med vårt kreativa Spel på offensiv halva, där Elevenes hittar passningar som inte finns? Då vinner vi 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: sön 08 okt 2023, 21:01 På tal om sökning: Jag sökte på namnet "Knuts" på Superstars forum. Här är första av 449 sidor, här började allt http://www.superstars.nu/forum/search.p ... start=6720

Det är alltså sånt här - bland mycket, mycket annat - som kan gå förlorat om forumet kraschar.

Superstars ledning: AVGÅ.
Mäktigt att läsa gamla inlägg. Nästan så att man vill skapa en Legends-tråd för att uppmärksamma medlemmar som varit med länge! Nästan lite nostalgisk att se inlägg från klassiska nicks som man inte längre ser här. Fast jag intalar mig att de är här i nya forumet med nya fräscha nicknames.

Matchen då? Tror det är läge att spela Mantas. Vi vill definitivt få igång honom. Inte gör honom sur och trumpen. Han kommer nog stå, trots allt.
En bortamatch mot Malmö, där det brukar bli en del publik när vi kommer på besök. Vi spelar som vi gjorde i 2a och 3e perren sist med tillägget att vi skjuter/siktar som i 1a perren.
Detta leder till en seger för oss. 5-2 och Malmös stora ras har börjat!
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Wiborg »

syd b. skrev: sön 08 okt 2023, 22:16 Kommer det stå "#16 Niklas Eriksson 17 säsonger och näst flest matcher 721 för Leksands IF" nu? För inte ska väl den tröjan ner nu på en sån jädra legend. :P
Står ju inte mer än "Niklas Eriksson, 721 matcher". Behöver inte ändras alls, lika stort för det...
Stjärnan skrev: sön 08 okt 2023, 22:20
bjernagris skrev: sön 08 okt 2023, 21:05 Märkligt resonemang att matcher i en viss serie inte skulle räknas.
Mmm. Men Just ja.. Lillgud ÄR märklig. ;)

Varför försöka motarbeta något så fint? Släpp det nu!

Malmö borta ja. Har faktiskt ingen aning om utgången här. Brukar ändå ha en viss känsla men den är totalt fifty-fifty idag. Jag ser stora möjligheter men i nästa andetag svåra hinder.
Tips 2-2. Sen avgör tillfälligheter. Eller skills.
Finns det inget annat som är fel så letar han fel, det är sen gammalt... Skulle Knuts göra 400 matcher till i SHL så kommer han hitta att någon annan gjort fler matcher på hemmaplan.
Stjärnan skrev: sön 08 okt 2023, 22:38 Glömde:

Något som måste förbättras är bp siffrorna. Redan till den här matchen vill jag se noll insläppta. Jag är ingen expert i ämnet så kan vara helt ute och cykla men varför har vi i alla år fallit så långt ned i zon i bp?
Ingen som stör/stressar blåskyttarna. Ingen som täcker skott där uppe. Skotten täcks istället närmare mål vilket inte kan vara optimalt.
Här måste vi tänka om helt.

PP vill jag se mer fram o tillbaka några gånger för att kollra bort täckningarna. Sen tvärs över till skytt. Idag är det alldeles för statiskt och intetsägande pp spel. Siffrorna är bra men de kommer falla om vi inte blir bättre (läs snabbare) i denna form.

Visa gärna att det jobbats på det under veckan mot malmö.

Eller har procenten förblindat coacherna. BPs procent kan dock inte ha gjort det..
Har inget belägg för det, men känslan är att flera av målen vi släppt in i BP har varit innan vi hunnit ställa upp, typ kontringar. Vill inte tro att det är hemjobbet som är fel heller utan då kanske mer hur vi tillåter motståndarna att komma in i zon för enkelt och inte har något djup i laget.

Malmö har haft problem att förvalta ledningar och visserligen tagit en del poäng trots lag som tagit igen storra ledningar. Så det gäller att vi kör på även om vi skulle ligga under i början. Tappad ledning kan ge skakiga ben på norddanskarna. Men det bästa är väl ändå att fortsätta sätta de tre första skotten, gärna lite snabbare än senast, och sedan hålla nollan.
Pain is temporary, glory is forever
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Fjodor »

Lång väntan till nästa match, jobbigt. Jag tycker det sett bra ut i det stora hela sedan serien drog igång. Undantaget tredjeperioderna i match 1 och 2. Sedan är serien och lagen så jämna att det är lätt att tycka att saker suger när det blir förlust och att allt är SM-guld spel vid förlust. Ofta är det någon liten detalj i matcherna som gör att det tippar över åt ena eller andra hållet, t.ex. stolpskott eller stolpe in, studspuckar som går in eller inte osv. Tycker egentligen att vi gjorde bättre matcher mot SAIK och FBK än mot MoDo och HV, men resultaten säger något annat.

Backarna tycker jag gör ett mycket bra jobb, spelar enkelt och ofta med bra förstapass. Noren, Larsson, Nilsson och Lunkan gör ett riktigt bra defensivt jobb och har blivit bättre på att låsa klubbor och boxa ut spelare, särskilt i 5 mot 5 spelet. Alsing är just nu riktigt, riktigt bra och underbart att se att han nu börjar utnyttja sin magnifika skridskoåkning. Även kul att se Antons frejdiga spel och man får räkna med en del misstag, men tar man bort frejdigheten så kommer han inte vara lika bra.

Anfallsmässigt är det fina kombinationer och flera linor som hotar, underbart.

Får vi ordning på BP och PP så blir detta riktigt bra. Tror det kan vara bra med Mantas i målet på torsdag. Vi behöver få igång honom också samt se om han nu kan tackla Filips utmaning om förstaspaden. Tror på seger med 4-1.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Fjodor skrev: mån 09 okt 2023, 13:50 Lång väntan till nästa match, jobbigt.
Det är märkligt att inledningen på säsongen spelas så utdraget samtidigt som avslutningen + slutspelet spelas komprimerat.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Vi vinner. Knuts får äntligen näta. Karlberg får inte spela pp och bänkas när han tappar pucken i offensiv zon så vi får en rakt i baken.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Bagarn »

Luleå, Färjestad, Skellefteå, Frölunda.
Där har ni topp 4 i BP.

Vad har de gemensamt?

Ett ständigt tryck på puckhållaren.
De pressar o pressar med frenesi.

Vi har seriens minsta/mest passiva box.
Vet inte varför vi spelar Max, Hrivik, Cehlarik om de ska sjunka så lågt i boxen. De kommer snart bli sönderskjutna.

Byt strategi och sätt press!!!
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av syd b. »

Felix Unger Sörum återvänder till Leksand!

Nyblivne 18-åringen Felix Unger Sörum gjorde succé med Carolina Hurricanes under försäsongen.
Men nu återvänder han till SHL och Leksand.

18-åringen var på väg hem till Leksand under måndagen och hoppas kunna vara tillgänglig för spel redan på torsdag mot Malmö.
– Jag hoppas att jag får åka med. Jag har inte haft så stora problem med jetlag tidigare så det ska nog gå bra den här gången också, säger han.

Får se om han går in i laget redan till torsdag då.
Lampa
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Lampa »

Är väl rimligt att han tar Karlbergs plats i laguppställningen och i PP.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Var det honom TJ "hotade" med att inte låta honom spela om han åkte över på campen? Eller var det någon annan?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Hoppas man inte börjar laborera med Hriviks och Elvenes kedjor när vi snart är övertaliga. Men Olhans Lind tillhör väl fortfarande J20 så kanske;

Knuts Zacke, Unger
Ashton, Östman, Kloos
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Förra säsongens campåtervändare Heineman fanns det stora förhoppningar på, men blev en besvikelse.
I år är förväntningarna rimligen lägre, så kanske kan US bli en positiv överraskning.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av syd b. »

syd b. skrev: tis 10 okt 2023, 00:25 Felix Unger Sörum återvänder till Leksand!

Nyblivne 18-åringen Felix Unger Sörum gjorde succé med Carolina Hurricanes under försäsongen.
Men nu återvänder han till SHL och Leksand.

18-åringen var på väg hem till Leksand under måndagen och hoppas kunna vara tillgänglig för spel redan på torsdag mot Malmö.
– Jag hoppas att jag får åka med. Jag har inte haft så stora problem med jetlag tidigare så det ska nog gå bra den här gången också, säger han.

Får se om han går in i laget redan till torsdag då.
Du sa att det var mycket att ta in – vilka tre upplevelser har varit störst?

– Att möta Filip Forsberg. Det var speciellt eftersom också jag har spelat i Leksand i princip hela mitt liv.

Som två leksingar – hann du prata något med Filip när ni möttes i förra veckan?

– Ja, faktiskt. Vi pratade lite och han kände igen mig, det var häftigt. Jag hade inte förväntat mig att få spela mot honom. Det var riktigt roligt och nästan lite overkligt.

Trots att Felix Unger Sörum haft fokus på sin egen utveckling och att ta in allt nytt har han ändå hållit koll på Leksand.

– Matcherna har krockat lite med våra träningar så jag har missat början nästan varje gång, men jag har sett alla andra- och tredje perioder, säger han.

Hur lyder din dom över de åtta första omgångarna?

– Jag tycker att de har gjort det bra. Det syns att det finns en hög högstanivå och att vi har ett bra lag. Sedan finns det fortfarande detaljer att slipa på. Det finns möjlighet att utveckla boxplay till exempel.



Boxplay ja. Vi måste steppa upp där nu, som sagt Malmös PP är lika dåligt som vårat BP, spännade match i matchen. Och, vi förlorar helt enkelt matcher och poäng på ett alldeles för dåligt BP. Ett BP på 56,52%...jisses (jämför med Luleås 93,30%).