Men vi som ser att det inte är en spade utan en grep undrar varje år varför storstadsbon envisas med att försöka gräva med den.bender skrev: ↑ons 25 sep 2024, 13:22 Jag tror ingen här vill att vi ska åka ur. Däremot har vissa här en större benägenhet än andra att kalla en spade för en spade, istället för att försöka hitta fina detaljer på handtaget. För just nu ser spaden som helhet ut som skit, och den platsar inte i en SHL-arena.
2024-09-24 Tisdag 19:00 Luleå - Leksand 5-1
-
Re: 2024-09-24 Tisdag 19:00 Luleå - Leksand 5-1
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Jag ger mig fasen på att den dumma storstadsbon vill gräva ner LIF:s själ och istället gräva upp 3 - 4 tjeckiska forwards.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Jag undrar vilken denna "Jag" kan vara och vilken division hen spelade i då denne skrev ovanstående
-
Fast det är ju just det här jag menar. Det handlar inte om att kalla en spade för en spade. Visst titta match för match, absolut men man kan även lyfta blicken och kolla framåt. Som ni säger är det inget ovanligt att vi startar dåligt. Varför vet jag inte, men om vi ska leta mönster på det sättet så kan man också se mönster som visar på att vi tar oss till slutspel och att vi blir bättre efter hand. Men utan att leta den typen av mönster måste man väl ändå kunna se att det finns potential till förbättringar? Kan man slipa bort misstag som Lyytinens passning till Bromé? Kan man slipa på defensiven så att de inte gör markeringsmissar? Kan man träna på att få in mer skott och folk framför kassen? Skulle svaren på detta vara nej, ja då hade jag också lagt ner och slutat hoppas. Men jag kan inte tro att det inte går att rätta till dessa saker.
Pain is temporary, glory is forever
-
Dalastark aka E.Nilsen skrev det därPellefant skrev: ↑ons 25 sep 2024, 15:30Jag undrar vilken denna "Jag" kan vara och vilken division hen spelade i då denne skrev ovanstående
-
Om varken viljan eller tron finns, vilket de två inledande matcherna visade, då spelar det ingen roll hur mycket du tränar...Wiborg skrev: ↑ons 25 sep 2024, 15:42 Fast det är ju just det här jag menar. Det handlar inte om att kalla en spade för en spade. Visst titta match för match, absolut men man kan även lyfta blicken och kolla framåt. Som ni säger är det inget ovanligt att vi startar dåligt. Varför vet jag inte, men om vi ska leta mönster på det sättet så kan man också se mönster som visar på att vi tar oss till slutspel och att vi blir bättre efter hand. Men utan att leta den typen av mönster måste man väl ändå kunna se att det finns potential till förbättringar? Kan man slipa bort misstag som Lyytinens passning till Bromé? Kan man slipa på defensiven så att de inte gör markeringsmissar? Kan man träna på att få in mer skott och folk framför kassen? Skulle svaren på detta vara nej, ja då hade jag också lagt ner och slutat hoppas. Men jag kan inte tro att det inte går att rätta till dessa saker.
-
Lika underhållande varje år . Slappna av och ge laget 10-12 omgångar, sen kan sågar, grepar och diverse olika spadar få härja fritt härinne.Uffe88 skrev: ↑ons 25 sep 2024, 16:26Om varken viljan eller tron finns, vilket de två inledande matcherna visade, då spelar det ingen roll hur mycket du tränar...Wiborg skrev: ↑ons 25 sep 2024, 15:42 Fast det är ju just det här jag menar. Det handlar inte om att kalla en spade för en spade. Visst titta match för match, absolut men man kan även lyfta blicken och kolla framåt. Som ni säger är det inget ovanligt att vi startar dåligt. Varför vet jag inte, men om vi ska leta mönster på det sättet så kan man också se mönster som visar på att vi tar oss till slutspel och att vi blir bättre efter hand. Men utan att leta den typen av mönster måste man väl ändå kunna se att det finns potential till förbättringar? Kan man slipa bort misstag som Lyytinens passning till Bromé? Kan man slipa på defensiven så att de inte gör markeringsmissar? Kan man träna på att få in mer skott och folk framför kassen? Skulle svaren på detta vara nej, ja då hade jag också lagt ner och slutat hoppas. Men jag kan inte tro att det inte går att rätta till dessa saker.
Jonssons dragningar på blå- Kärlek
-
Viljan visar sig mycket i närkamper. Vi måste vinna fler närkamper för att bli framgångsrika, vilket är något man kan jobba med på träning. Höj kravnivån kring fysiskt spel på träningen för att sedan applicera det på match.Uffe88 skrev: ↑ons 25 sep 2024, 16:26Om varken viljan eller tron finns, vilket de två inledande matcherna visade, då spelar det ingen roll hur mycket du tränar...Wiborg skrev: ↑ons 25 sep 2024, 15:42 Fast det är ju just det här jag menar. Det handlar inte om att kalla en spade för en spade. Visst titta match för match, absolut men man kan även lyfta blicken och kolla framåt. Som ni säger är det inget ovanligt att vi startar dåligt. Varför vet jag inte, men om vi ska leta mönster på det sättet så kan man också se mönster som visar på att vi tar oss till slutspel och att vi blir bättre efter hand. Men utan att leta den typen av mönster måste man väl ändå kunna se att det finns potential till förbättringar? Kan man slipa bort misstag som Lyytinens passning till Bromé? Kan man slipa på defensiven så att de inte gör markeringsmissar? Kan man träna på att få in mer skott och folk framför kassen? Skulle svaren på detta vara nej, ja då hade jag också lagt ner och slutat hoppas. Men jag kan inte tro att det inte går att rätta till dessa saker.
Visst ser backarna liksom forwards svaga ut för tillfället, men kvalitét finns i båda lagdelarna och potentialen finns för att vara ett vinnande lag. Hopplöst ser jag det inte som.
Orosmolnen jag ser är att vi inte har någon fysiskt stark back, och att den nästintill intakta forwardsidan från förra säsongen ser oroväckande osynkade ut.
-
Varför vänta? Om nu klagan här inne skulle göra någon nytta (vilket jag är HELT säker på att det gör) så är det väl dumt att skjuta fram det.MLM skrev: ↑ons 25 sep 2024, 17:11Lika underhållande varje år . Slappna av och ge laget 10-12 omgångar, sen kan sågar, grepar och diverse olika spadar få härja fritt härinne.Uffe88 skrev: ↑ons 25 sep 2024, 16:26Om varken viljan eller tron finns, vilket de två inledande matcherna visade, då spelar det ingen roll hur mycket du tränar...Wiborg skrev: ↑ons 25 sep 2024, 15:42 Fast det är ju just det här jag menar. Det handlar inte om att kalla en spade för en spade. Visst titta match för match, absolut men man kan även lyfta blicken och kolla framåt. Som ni säger är det inget ovanligt att vi startar dåligt. Varför vet jag inte, men om vi ska leta mönster på det sättet så kan man också se mönster som visar på att vi tar oss till slutspel och att vi blir bättre efter hand. Men utan att leta den typen av mönster måste man väl ändå kunna se att det finns potential till förbättringar? Kan man slipa bort misstag som Lyytinens passning till Bromé? Kan man slipa på defensiven så att de inte gör markeringsmissar? Kan man träna på att få in mer skott och folk framför kassen? Skulle svaren på detta vara nej, ja då hade jag också lagt ner och slutat hoppas. Men jag kan inte tro att det inte går att rätta till dessa saker.
Om man gör ett fel någonstans i livet så är det en helt normal reaktion att ifrågasätta det och det är ju för att det ger resultat åt rätt håll.
Sen ska det iofs i en harmonisk värld vara feedback, inte kritik, men kritik kan ge en bättre effekt om man följer upp det med beröm.
Men personligen gillar jag feedbacken bättre.
Men att sitta tyst och bara inte bry sig eller tom att berömma det vi ser kommer nog inte att hjälpa.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jag har inte sett nåt om machstraffet igår. Blev han inte ens anmäld till dn för huvudtacklingen på Max?
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Stjärnan du har en enorm övertro på forumet.Stjärnan skrev: ↑ons 25 sep 2024, 17:31Varför vänta? Om nu klagan här inne skulle göra någon nytta (vilket jag är HELT säker på att det gör) så är det väl dumt att skjuta fram det.
Om man gör ett fel någonstans i livet så är det en helt normal reaktion att ifrågasätta det och det är ju för att det ger resultat åt rätt håll.
Sen ska det iofs i en harmonisk värld vara feedback, inte kritik, men kritik kan ge en bättre effekt om man följer upp det med beröm.
Men att sitta tyst och bara inte bry sig eller tom att berömma det vi ser kommer nog inte att hjälpa.
Är säker på att ledarstaben vänder på varje sten för att få laget på rätt spår.
Och det är Printz som har mest huvudbry. Hockey är en simpel sport, vinn insidan och 50/50 duellerna så är du inne på vinnarspåret igen.
Jonssons dragningar på blå- Kärlek
-
Fast det handlar ju inte om viljan och tron på oss supportrar utan viljan och tron i laget och den ser man ju att den finns. Att det ser vilset ut har ju varken med brist på vilja eller tro utan kanske snarare att man vill för mycket och tappar tålamodet och går bort sig.
Nej, ingen anmälan verkar ha kommit.
-
Antagligen, om du menar intellektenMLM skrev: ↑tor 26 sep 2024, 08:03Stjärnan du har en enorm övertro på forumet.Stjärnan skrev: ↑ons 25 sep 2024, 17:31Varför vänta? Om nu klagan här inne skulle göra någon nytta (vilket jag är HELT säker på att det gör) så är det väl dumt att skjuta fram det.
Antagligen inte, om du menar att våra röster gör skillnad. Vi representerar förmodligen snittet av Leksingar ute i landet och klagar vi så klagar dom och media snappar upp sånt och delger det till laget. Ger vi beröm så har de gjort något bra och då märker laget av det också, om inte annat av hjälp från media.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Sorry men håller inte med dig. Tycker inte att laget visade någon som helst vilja, attityd eller tro i det här laget under de här två matchernaWiborg skrev: ↑tor 26 sep 2024, 08:12Fast det handlar ju inte om viljan och tron på oss supportrar utan viljan och tron i laget och den ser man ju att den finns. Att det ser vilset ut har ju varken med brist på vilja eller tro utan kanske snarare att man vill för mycket och tappar tålamodet och går bort sig.Nej, ingen anmälan verkar ha kommit.
-
Må så vara, där tycker vi olika. Dock är det något som går att ändra på från en dag till nästa. Det är ändå professionella spelare som inte gillar att förlora, om inte annat så borde de ha en enorm revanschlusta och inte är nöjda med hur det gått hittills.Uffe88 skrev: ↑tor 26 sep 2024, 10:03Sorry men håller inte med dig. Tycker inte att laget visade någon som helst vilja, attityd eller tro i det här laget under de här två matchernaWiborg skrev: ↑tor 26 sep 2024, 08:12Fast det handlar ju inte om viljan och tron på oss supportrar utan viljan och tron i laget och den ser man ju att den finns. Att det ser vilset ut har ju varken med brist på vilja eller tro utan kanske snarare att man vill för mycket och tappar tålamodet och går bort sig.Nej, ingen anmälan verkar ha kommit.