Hockeyallsvenskan 2023/24

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Catami skrev: mån 09 okt 2023, 18:21
Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 17:25 Om man blir avstängd två matcher för att ha kallat en domare för "jävla idiot";
Hur lite krävs det då för att få en 2a för abuse of officials?
Då säger man bara "jävla" och utelämnar ordet idiot.
https://m.youtube.com/watch?v=hkGyQ1X08 ... YmxpbmQ%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 17:25 Om man blir avstängd två matcher för att ha kallat en domare för "jävla idiot";
Hur lite krävs det då för att få en 2a för abuse of officials?
Vad krävs för en twitter-leksing att subtilt ta avstånd från en LIF-spelare?
Att LIF-spelaren - vi kan kalla honom Hrivik - säger "Fucking pussy" till motståndare i försäsongsmatch.
Då är det slut på namnleken.
Före incidenten hade twitter-leksingen - som vi kan kalla Rolf - ett H i början på namnet.
Alltså Hrolf (en hyllning till stjärnan som förlängt med LIF några månader tidigare).
Omedelbart efter incidenten och avstängningen: Rolf.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

På tal om Rolf så kan vi köra en Filip och Fredrik: jorden runt på 6 steg i brist på annat denna söndagkväll. Från Rolf till Beppe på sex steg.

1. Ernst Rolf som under en kort period bodde i Insjön och hängde med Åhlen och Holm (sedemera Åhlens) var ett tag gift med Tutta Rolf

2. Efter deras skilsmässa gifte Tutta om sig med Hasse Ekman, far till Gösta den yngre men även son till Gösta den äldre. Hasse Ekmans farfar däremot hette Hasse Ekman den äldre.

3. En annan av Hasses söner heter också Hans men går under namnet Mikael Ekman och var en frekvent regissör av vår theme-serie Rederiet.

4. Mikaels Dotter Sanna Ekman, ej att förväxla med Gösta den yngres dotter Hanna Ekman var nog aldrig med i Rederiet utan startade sin karriär i morrhår och ärtor där farbror Gösta den yngre hade huvudrollen. Dock kom hennes stora genombrott i en annan långkörare; tre kronor.

5. I tre kronor har även en annan Ekman varit med. Förnamn Nils och denna gång i hockeyversionen.

6. Nils Ekman är i svensk hockey förknippad med Djurgården men började sin karriär i Hammarby. Hammarby är Beppes favorit-fotbollslag om man inte räknar lägre serier där Grimsby och Skärholmen huserar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Catami »

Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22 På tal om Rolf så kan vi köra en Filip och Fredrik: jorden runt på 6 steg i brist på annat denna söndagkväll. Från Rolf till Beppe på sex steg.

1. Ernst Rolf som under en kort period bodde i Insjön och hängde med Åhlen och Holm (sedemera Åhlens) var ett tag gift med Tutta Rolf

2. Efter deras skilsmässa gifte Tutta om sig med Hasse Ekman, far till Gösta den yngre men även son till Gösta den äldre. Hasse Ekmans farfar däremot hette Hasse Ekman den äldre.

3. En annan av Hasses söner heter också Hans men går under namnet Mikael Ekman och var en frekvent regissör av vår theme-serie Rederiet.

4. Mikaels Dotter Sanna Ekman, ej att förväxla med Gösta den yngres dotter Hanna Ekman var nog aldrig med i Rederiet utan startade sin karriär i morrhår och ärtor där farbror Gösta den yngre hade huvudrollen. Dock kom hennes stora genombrott i en annan långkörare; tre kronor.

5. I tre kronor har även en annan Ekman varit med. Förnamn Nils och denna gång i hockeyversionen.

6. Nils Ekman är i svensk hockey förknippad med Djurgården men började sin karriär i Hammarby. Hammarby är Beppes favorit-fotbollslag om man inte räknar lägre serier där Grimsby och Skärholmen huserar.
Hatten av... imponerande och lärorikt.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22Hammarby är Beppes favorit-fotbollslag om man inte räknar lägre serier där Grimsby och Skärholmen huserar.
I det förflutna - som Gösen kallar prolog - har jag sett Beppe figurera i kommentarsfält på Facebook. Huruvida han också har ett twitterkonto vet jag inte. Men om så är fallet kanske han är en motsvarighet till supporterprofilen som skriver lika mycket om Newcastle som Leksand. Vi kan kalla honom Superklinga.

I våras hade då Beppe för en gångs skull kunnat twittra exalterat om sitt Grimsy. Laget återfinns numera i Englands fjärdedivison, men i mars 2023 tog man sig ända till kvartsfinal i FA-kuppen, "becoming the first club in the competition's history to knock out five teams from a higher division". I åttondelsfinalen besegrades Southampton.

För att detta ska handla det minsta om trådens huvudämne kan vi ju nämna att Brynäs och Gefle båda spelar i andradivisionen. Brynäs i Hockeyallsvenskan och Gefle i Superettan.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: tis 10 okt 2023, 10:27
Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22
Vi kan kalla honom Superklinga.
Gillade Hans Klinga både i "Någonstans i Sverige" som ung stabsfurir och som den äldre sonen Sergej till Katarina Remmer i "Rederiet". Glöm inte heller att Hans Klinga är från Västerås, som spelar i just HockeyAllsvenskan.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22i brist på annat denna söndagkväll.
Bild

Ingenstans. Hos Gösen är det söndag hela veckan.

Bild

Var tog Torp vägen? En skada håller honom fortfarande borta från spel. Nichlas Torp har ännu inte debuterat för Nybro.

Bild

Var tog twitter-inläggen vägen? En supporterprofil - vi kan kalla honom Emil - skrev negativt om Nichlas Torp ett antal gånger fram till en viss tidpunkt. Men när Torp blev klar för Leksand 2 juni 2016 försvann inläggen spårlöst.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 10 okt 2023, 12:38
Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22i brist på annat denna söndagkväll.
Bild

Ingenstans. Hos Gösen är det söndag hela veckan.

Bild
Bättre det än Groundhog day antar jag.
Men missat en hel arbetsdag har vi väl alla gjort.

Noterar förövrigt (om man nu tvungen ska vara on topic) att Nybro toppar HA om än med fler spelade matcher. På tal om Modo.

Förövrigt 2. Spelade den där Torp någonsin hos oss?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
UFFENO1
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 10:21

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av UFFENO1 »

Blev nyfiken, Nichlas Torp spelade i Leksand 2016-2017 28 matcher innan han gick till DEL Nürnberg Ice Tigers.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Wittgenstein »

Det är konversationer som dessa, där ni tar oss från Hrolf vidare till Ernst Rolf och Nils Ekman, via Beppe och Hans Klinga för att slutligen landa hos Niclas Torp, som fått mig att iaktta er i tystnad i alla dessa år då ni befolkade det gamla, numera sjunkna skeppet. Ni är briljanta! Det är inte utan att jag överväger att låta Wittgenstein vila i frid och bara luta mig tillbaka och åter ta del av era inlägg i vördnadsfull tystnad.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: tis 10 okt 2023, 10:51
Sniper skrev: tis 10 okt 2023, 10:27
Gösen skrev: mån 09 okt 2023, 19:22
Vi kan kalla honom Superklinga.
Gillade Hans Klinga både i "Någonstans i Sverige" som ung stabsfurir och som den äldre sonen Sergej till Katarina Remmer i "Rederiet". Glöm inte heller att Hans Klinga är från Västerås, som spelar i just HockeyAllsvenskan.
Liksom man inte får glömma vem som anslöt sista säsongen - kapten Ekborg! https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... nya-kapten

Bild
https://www.svtplay.se/video/84QxN9e/re ... tan-kan-ga
22 november, 2018
Dan Ekborg är spänd inför årets hockeysäsong. I fjol gick det åt pipan i kvalet. https://www.sportidalarna.se/dan-ekborg-alskar-leksand/
Den här gången gick det inte åt pipan och vi kunde säga adjö till Hockeyallsvenskan.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

För att Djurgården ska rasa ner under kvalstrecket - nästsist före Karlskoga* - krävs följande i kväll:

Djurgården-Västerås 2
Tingsryd-Björklöven 1X
Kalmar-Östersund X (och bonuspoäng till Östersund)
Västervik-Mora 1

Då skulle vi få se om Djurgården kan göra en Leksand. Only way is up. Upp upp upp i tabellen. Och sen upp i SHL.
*Krisgris 🐷
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: tis 10 okt 2023, 23:27 Det är inte utan att jag överväger att låta Wittgenstein vila i frid och bara luta mig tillbaka och åter ta del av era inlägg i vördnadsfull tystnad.
Det vore högst kontraproduktivt och skulle bara leda till att detta blir kuppmakarforum 2.0 med inavlade inlägg spunnet från återvunnet material av ett fåtal envisa stofiler. Nytt blod uppskattas som myggan sa.

Wittgenstein är ju en utmärkt onelinerfilosof och något jag personligen uppskattar; en förespråkare för den logiska positivismen!

@Sniper. Ja. Jag har googlat igen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 11 okt 2023, 15:08
Wittgenstein skrev: tis 10 okt 2023, 23:27 Det är inte utan att jag överväger att låta Wittgenstein vila i frid och bara luta mig tillbaka och åter ta del av era inlägg i vördnadsfull tystnad.
Det vore högst kontraproduktivt och skulle bara leda till att detta blir kuppmakarforum 2.0 med inavlade inlägg spunnet från återvunnet material av ett fåtal envisa stofiler. Nytt blod uppskattas som myggan sa.

Wittgenstein är ju en utmärkt onelinerfilosof och något jag personligen uppskattar; en förespråkare för den logiska positivismen!

@Sniper. Ja. Jag har googlat igen.
Missade Wittgenstein igår eftersom jag var upptagen med Dan Ekborg. Såg inte inlägget förrän du svarade på det.

Du har helt rätt. Det här är en färja med många ombord och inte en eka med några gubbar.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Hockeyallsvenskan 2023/24

Inlägg av Gösen »

Dan Ekborg är ju för alltid kung i Leksand.
(Som liten trodde jag hans företrädare tillverkade ryggsäckar)
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.