2024-10-03 Torsdag 19:00 Skellefteå - Leksand 6-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-10-03 Torsdag 19:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Säsongens första formtabell för fem senaste - något haltande och naturligtvis identisk med ordinarie tabell - kan man ju titta på för att få svart på vitt, eller grönt på rött, hur vinstrika respektive förlusttyngda Skellefteå och Leksand varit https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5

Inför säsongen funderade jag på om något av de hysteriskt topptippade lagen Färjestad eller Skellefteå skulle kunna svika, men det ser man inga tecken på. För den skull behöver ju inte vinstsviterna bli hur långa som helst. Skellefteå kommer från ett Norr- och Västerbotten-derby - där man vann 2-5 i Luleå - och vi kan hoppas på en reaktion.

Men om Leksand inte gör sitt spelar det ingen roll om SAIK för kvällen är mänskliga eller inte - de vinner ändå. Som Timrå.
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Nåt vi bör ha med i analysen är ju att det ser inte totalt nattsvart ut 100% av tiden för Leksand. När spelet stämmer ser vi ju ruggigt vassa ut, jag tänker då på inledande 10-15 minuter mot både Rögle och Timrå. Med sånt spel så kan vi slåss hur högt upp som helst. Vad man i laget behöver fundera på är varför det inte ser ut så längre än i 10-15 minuter. Nog måste man klara att ha de spelet längre än så? Nej, jag tror att det finns potential och en sak jag inte kan låta bli att fundera på är hur matcherna slutat om inte Lyytinen serverat både Luleå ett viktigt 2-0 mål genom att ge bort pucken i offensiv zon, och en nära på repris på dravel i offensiv zon som gav Timrå en kvittering. Inte omöjligt att utan dessa 2 bjudningar hade vi kunnat slåss om både 1,2 och 3 poäng i dessa båda matcher.

Jag vidhåller härmed min rätt att fortsätta tycka illa om Lyytinens uppträdande, som hänger som en våt filt över honom sen han passade Bromé. Jag tycker att finnarna gjort en mäktigt mycket sämre inledning i Leksand än de två "berömda" tyskarna för en handfull år sedan. Och jag tror att vi ska kunna utmana mycket högre upp om man bara hittar ett sätt att behålla det fina spel man visat prov på de där två drygt halva förstaperioderna. För spelet finns ju där, onekligen.
CMB

Inlägg av CMB »

Jag tror kvällens bästa kedja på isen blir:

Karlberg-PZ-Meryl Streep
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: tor 03 okt 2024, 10:08 Jag tror kvällens bästa kedja på isen blir:

Karlberg-PZ-Meryl Streep
Bild

Glen Klåås?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

LIF-stjärnans kritik efter böterna: "Jag har aldrig filmat"
- FK-sportens startsida -
TV: LIF-forwarden efter domen: ”Det är helt nytt för mig”

Han gestikulerade och ville ha utvisning – nu står det klart att Max Veronneau istället bestraffas med böter för att ha filmat.

– De ser det annorlunda. Vi kommer inte att komma överens, säger LIF-forwarden till Sporten.
https://www.falukuriren.se/2024-10-02/t ... t-for-mig/
:argue:
CMB

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tor 03 okt 2024, 10:18
CMB skrev: tor 03 okt 2024, 10:08 Jag tror kvällens bästa kedja på isen blir:

Karlberg-PZ-Meryl Streep
Bild

Glen Klåås?
Ja just det, han är ju riktigt vass nu, glömde honom! Några som inte glömt honom är Saiks förstakedja där en redan är missing in action:

Bild
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

"Alla som tycker att det är osportsligt att falla efter en hakning är välkomna hem till mig i Karlsarvet så kan vi prata om det" https://www.youtube.com/watch?v=ZJoSu7MgNFw

* * *
Ramizier skrev:

vi har en tränare som gör allt för hans son ska få så mycket istid som möjligt och är det spelare som hotar hans sons plats så är det bara att låna ut den spelaren..
"Alla som tycker att det är nepotism att Marcus är ordinarie i ett lag jag tränar är välkomna hem till mig på Åkerö så kan vi prata om det" https://www.youtube.com/watch?v=ZJoSu7MgNFw
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: tor 03 okt 2024, 11:02 "Alla som tycker att det är osportsligt att falla efter en hakning är välkomna hem till mig i Karlsarvet så kan vi prata om det" https://www.youtube.com/watch?v=ZJoSu7MgNFw

* * *
Ramizier skrev:

vi har en tränare som gör allt för hans son ska få så mycket istid som möjligt och är det spelare som hotar hans sons plats så är det bara att låna ut den spelaren..
"Alla som tycker att det är nepotism att Marcus är ordinarie i ett lag jag tränar är välkomna hem till mig på Åkerö så kan vi prata om det" https://www.youtube.com/watch?v=ZJoSu7MgNFw
Är det där på riktigt..? :?
Mackan har ju varit bland våra bästa spelare i säsongsinledningen, sett till istid. Lägg sedan till aspekten ”Bang for the buck” så blir inte betyget sämre direkt.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Den där har vi sett Sniper citera tidigare.
Antingen ett troll eller mer troligt ett komplett jubelpucko. En sån där som går på varenda konspirationsteori som kommer hans väg. Inte konstigt att det är så mycket konflikter på det forumet när folk tvingas läsa sådana saker om
och om igen.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: tor 03 okt 2024, 11:12
Sniper skrev: tor 03 okt 2024, 11:02
Ramizier skrev:

Är det där på riktigt..? :?
Mackan har ju varit bland våra bästa spelare i säsongsinledningen, sett till istid. Lägg sedan till aspekten ”Bang for the buck” så blir inte betyget sämre direkt.
Rabiat dessvärre.
Ramizier
3 oktober 2024, 11:22

Danoil skrev:
Nu är du i gång och pratar skit igen, baktalar en av ledarna i laget. ville bara poängtera det!

Baktalar?? Det är ju tyvärr.sant.. vi har en ledare som bryr sig mer om istid för sin son än att laget ska prestera och vinna matcher och hotar någon spelare den positionen lånas han ut..
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 03 okt 2024, 11:26 Den där har vi sett Sniper citera tidigare.
Antingen ett troll eller mer troligt ett komplett jubelpucko. En sån där som går på varenda konspirationsteori som kommer hans väg. Inte konstigt att det är så mycket konflikter på det forumet när folk tvingas läsa sådana saker om
och om igen.
Här behövs ingen moderator (i det avseendet), där behövs ett helt team.

Det finns folk som säger ifrån där också - men utan verktyg kan de inte få ett slut på det.

Hur länge har det pågått nu?
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Det finns väl en anledning till att vi är här och inte där?
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

På tal om nepotism förresten så finns det ju en annan son till en i sportsliga ledningen som i så fall har presterat sämre så här långt? Ma. Karlberg har ju varit en av våra bättre forwards i säsongsinledningen.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Soffmasen
3 oktober 2024, 12:42

Gidlöf i den andra buren i klippet med challe? Ser enorm ut! Hoppas han får en ärlig chans
Fråga 2: Har Mantas eller Hellsten blått baktill? https://youtu.be/GYt1WVdA-Z4?t=87
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv

Inlägg av Mats_ume »

Danoil skrev: lör 24 aug 2024, 14:34 Alltså jag skriver inte här mer.. alls.. Men nu kunde jag inte hålla mig - det här är nog den bästa tråden jag läst i något forum någonsin. Många skratt och klarsynta analyser vilket man inte är bortskämd med i vardagen! Så jag ville bara säga tack typ..¨

För protokollet så tycker jag Superstars var ett galet kul projekt en gång i tiden som bröt ny mark med kreativitet och roliga galna idéer. Nu gör man allt för att kväsa kreativitet och galna idéer för att bevaka sina positioner är viktigare. Nytt blod, nya idéer och nya galenskaper vore vägen framåt.

Att slåss mot drakar känns mer medeltid...

Tack igen :grin:
Danoil skrev: tor 03 okt 2024, 10:00 Nu är du i gång och pratar skit igen, baktalar en av ledarna i laget. ville bara poängtera det!

i övrigt håller jag med, är nog dags att röra om lite i laguppställningen, måste väcka Max och Hrivik poängmässigt!
Ja, Danoil borde återigen inse vilket som är hans egentliga hem.