Laget 24/25
-
Re: Laget 24/25
Om man ska tro Aftonbladet.
Och i detta fall gör jag det eftersom man sett siffrorna tidigare så sitter 4e kedjan samtliga (MK,Knuts,KÖ) på löner runt 1M.
För dem som tycker de är billiga lösningar.
Gissar att det är en av seriens dyraste 4e linor. Kanske den dyraste.
Kanske var de värda det tillsammans med F Forsberg. Då var de en av seriens bästa 4e linor. Det är väl 4 säsonger sedan.
Sen tycker jag Kalle Östman är alldeles för bra och ska spela högre upp.
Och i detta fall gör jag det eftersom man sett siffrorna tidigare så sitter 4e kedjan samtliga (MK,Knuts,KÖ) på löner runt 1M.
Kanske var de värda det tillsammans med F Forsberg. Då var de en av seriens bästa 4e linor. Det är väl 4 säsonger sedan.
-
1 mille...?Bagarn skrev: ↑tis 08 okt 2024, 16:32 Om man ska tro Aftonbladet.
Herregud, inte kulturarbetarlöner direkt....
Både MK och Jon har en del att leva upp till med andra ord. Tycker framförallt Jon ser rejält trög ut i år, Martin åker och jobbar som man gör van att se honom. Inte lagets känsligaste händer direkt, men det har väl knappast nån förväntat sig heller. Jon däremot är en besvikelse än så länge.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
MK: 726 200 krKlas skrev: ↑tis 08 okt 2024, 16:451 mille...?Bagarn skrev: ↑tis 08 okt 2024, 16:32 Om man ska tro Aftonbladet.
Herregud, inte kulturarbetarlöner direkt....
Både MK och Jon har en del att leva upp till med andra ord. Tycker framförallt Jon ser rejält trög ut i år, Martin åker och jobbar som man gör van att se honom. Inte lagets känsligaste händer direkt, men det har väl knappast nån förväntat sig heller. Jon däremot är en besvikelse än så länge.
Knuts: 1 087 100 kr
För att vara exakt.
Enligt Sportbladet.
-
En del sponsorer och supportrar är lokalpatrioter och trotjänargillare. Knuts, Östman, och MK kostar med stor sannolikhet inte en krona jämfört med om random utböling hade spelat i LIFs 4:e-kedja för halva pengen. Nåväl, vad anser ni de ska tjäna jämfört med de andra? TJ har en budget som han förhoppningsvis håller.
-
Jag vill tillägga att jag är en förespråkare för två starka (och då oftast dyra) femmor, samt några billiga juniorer direkt talang finns.
-
OBS: Dubbelpost, la också detta inlägg i "LIF i media" tråden
Rimliga löner?
Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rna-i-shl
Hur kan Zacke ha 1.9 mill/år? Jon runt 1.1 mill och MK 700k?
Därefter Kalle Östman och Eddie runt 900k var.
Rest my case
Rimliga löner?
Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rna-i-shl
Hur kan Zacke ha 1.9 mill/år? Jon runt 1.1 mill och MK 700k?
Därefter Kalle Östman och Eddie runt 900k var.
Rest my case
-
Jag anser att Knuts gjort sitt i laget och behöver inte tjäna något mer här. Inte en tackling och seg som få. Nej tack och givetvis tack för allt. Han får gärna för mig vara kvar i föreningen också och därmed tjäna en slant.CMB skrev: ↑tis 08 okt 2024, 17:04 En del sponsorer och supportrar är lokalpatrioter och trotjänargillare. Knuts, Östman, och MK kostar med stor sannolikhet inte en krona jämfört med om random utböling hade spelat i LIFs 4:e-kedja för halva pengen. Nåväl, vad anser ni de ska tjäna jämfört med de andra? TJ har en budget som han förhoppningsvis håller.
MK har också gjort sitt. Absolut inte lika uppenbart men det är inte den tuffa krigaren med fart på rören längre.
Men största negativa utropstecknet för mig är Max hittills. Synd att man inte ser vad han tjänar. Ja och finnarna men det är för uppenbart. De (finnarna) riskerar att bli bland de dyraste värvningar någonsin kanske. Åker vi ut, gu förbjude, så hade det med facit i hand varit billigare att värva Lindholm-klass backar, på riktigt.
- Ni har inte en challe
-
Ekar säkert tomt i kassan.
Vi har haft dyra spelarbudgetar och inte jättebeläggning på matcherna samt inte spelar mer än någon enstaka match extra.
Vi har haft dyra spelarbudgetar och inte jättebeläggning på matcherna samt inte spelar mer än någon enstaka match extra.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Vem ska nu återge vad som sägs på FK, när den ordinarie tagit ledigt.
Efter Armalis skada: ”Det är jobbigast”
9 oktober 2024 06:14
På tisdagen avslöjades att Leksands förstemålvakt Mantas Armalis är borta tills vidare på grund av en skada.
– Ingen hade räknat med att det skulle bli så här. Det är som det är. Vi jobbar på, säger målvaktstränaren Alexander Millner.
Marcus Gidlöf har plockats upp från juniorlaget och tampas nu med Jakob Hellsten om förstaspaden.
https://www.falukuriren.se/2024-10-09/e ... jobbigast/
-
Efter Armalis skada: ”Det är jobbigast”Sniper skrev: ↑ons 09 okt 2024, 07:39 Vem ska nu återge vad som sägs på FK, när den ordinarie tagit ledigt.
Efter Armalis skada: ”Det är jobbigast”
På tisdagen avslöjades att Leksands förstemålvakt Mantas Armalis är borta tills vidare på grund av en skada.
– Ingen hade räknat med att det skulle bli så här. Det är som det är. Vi jobbar på, säger målvaktstränaren Alexander Millner.
Marcus Gidlöf har plockats upp från juniorlaget och tampas nu med Jakob Hellsten om förstaspaden.
https://www.falukuriren.se/2024-10-09/e ... jobbigast/
Ronnie Carlsson
Text
Ronnie Carlsson
Alexander Millner lider med Mantas Armalis, samtidigt som han med tillförsikt ser fram emot utmaningarna LIF har framför sig.
Öppna bild i helskärmsläge
Alexander Millner lider med Mantas Armalis, samtidigt som han med tillförsikt ser fram emot utmaningarna LIF har framför sig.
Bild: Daniel Eriksson/Bildbyrån
Det är en nedslagen Alexander Millner som på tisdagseftermiddagen pratar med Sporten.
– Först och främst tycker jag det är jättetråkigt för Mantas som, med ett stort revanschsug, har laddat på ordentligt inför den här säsongen att få göra det här avbrottet. Det är jobbigast. Jag vet att han har lagt ner jättemycket tid på att vara förberedd och så blir det såhär. Jag tycker att det var på rätt väg några matcher tills det inte gick längre, säger han.
Precis som Modomatchen för halvannan vecka sedan är det Jakob Hellsten och J20-målvakten Marcus Gidlöf som Millner har att tillgå.
– Vi är bortskämda med att ha en jätteduktig J20-målvakt (Marcus Gidlöf) och Jakob (Hellsten) som har potential att bli en riktigt bra SHL-målvakt. Den utmaningen har vi framför oss och den har vi provat tidigare under säsongen.
Marcus Gidlöf är upplyft i Leksands A-lag.
Marcus Gidlöf är upplyft i Leksands A-lag.
Bild: Ronnie Carlsson
Jakob Hellsten har själv sagt att han ska vara med för att se och lära och ta de chanser han får till spel. Nu faller ett tyngre ansvar på hans axlar, men det är inget som oroar målvaktstränaren.
– Tanken var att Mantas skulle bära rollen som etta och att Jakob skulle portioneras in i det på ett bra sätt ungefär som Filip (Larsson) fick ifjol, att få starta någon match i veckan i början och sedan vara redo att spela mer och ta ett större ansvar. Det kanske går lite fortare nu än vi hade planerat och vi behöver vara lite snabbare på det, men där är jag glad ändå att lördagen (1–2 hemma mot Örebro efter förlängning) var ett stort steg i rätt riktning och att vi kan bygga vidare på det, säger Alexander Millner.
Mantas Armalis är uppsatt på skadelistan ”tills vidare”.
Mantas Armalis är uppsatt på skadelistan ”tills vidare”.
Bild: Simon Eliasson/Bildbyrån
Hur länge väntar ni på att Mantas skadefrånvaro blir tidsbestämd innan ni agerar och plockar in en ersättare?
– Jag tänker inte längre än det vi har framför oss just nu. Det är andra som bestämmer vad vi har att tillgå, mitt jobb är att förbereda de målvakter vi har för dagen. Så länge jag har Jakob och ”Mackan” att tillgå så är det så. Jag ska göra mitt bästa för att förbereda dem att prestera och vinna matcher åt oss.
Törs du säga redan nu att Hellsten vaktar kassen mot Brynäs på torsdag?
– Vi bestämmer alltid dagen innan. Vi ser Mackan som en av två nu, vi ser honom inte som en J20-målis som kommer upp. Han och Jakob ska göra det här och de får beskedet på onsdagen vem som står på torsdag. Ingen hade räknat med att det skulle bli så här, men samtidigt tycker jag att vi är garderade för det, säger Alexander Millner.
Jakob Hellsten gjorde en bra match mot Örebro.
Jakob Hellsten gjorde en bra match mot Örebro.
Bild: Daniel Eriksson/Bildbyrån
Leksand är nästjumbo, men målvaktstränaren ser ändå likheter med fjolåret då laget inledde poängmässigt svagt men blev bättre ju längre säsongen gick.
– Jag tycker att lördagen är ett väldigt bra exempel där vi värderar situationer bättre, vi är mer noggranna i försvarsspelet så det uppstår inte lika många konstiga situationer, då får vi också bättre kontroll på matcherna. Jag tycker att vi närmar oss där vi vill vara i det, men vi kommer säkert att få fortsätta att jobba med det ett tag till. Mycket är på rätt spår och fortsätter vi att vara noggranna och värdera tror jag att vi ganska snart kommer hitta rätt också, säger Millner.
Pain is temporary, glory is forever
-
Tackar, Wiborg.
Lite synd att J20 drabbas när de går som tåget.
Men de är kanske så bra att de kan vinna utan den främste i mål.
Lite synd att J20 drabbas när de går som tåget.
Men de är kanske så bra att de kan vinna utan den främste i mål.
-
Gidlöf uttagen till landslaget mellan 4-10 november. Om inte Mantas är tillbaka bör det lånas in någon.
-
Vilket landslag?
Nevermind. Hittade själv. Team-20.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
-
Juste, glömde det tråkiga breaket.bjernagris skrev: ↑tis 22 okt 2024, 17:23Du menar för att fylla upp på träningarna? A-laget är spelledigt mellan 2-14 november.
Kul för M. Gidlöf, förresten!
Nämen i så fall tycker jag vi släpper upp en junismålvakt. Case closed.