https://stats.swehockey.se/Game/Events/774767
LIF 1. Gidlöf, Marcus 62,50% (5/8)
LIF 1. Gidlöf, Marcus 62,50% (5/8)
Två klockrena Olimbmannematcher (Frölunda, Växjö) går förlorade till riks-TV. Inte bra!Hockeylördag
14:30- 18:00
Växjö–Leksand. SHL. Hockeylördag med ishockey från Vida Arena där Växjö Lakers ställs mot Leksands IF i omgång 9 av SHL. I studion på plats finns Lasse Granqvist, Almen Bibic och Joel Lundqvist.
Kommentator: Åke Unger, Sanny Lindström
Produktionsår: 2024
Nej fan, inte Unger!Mats_ume skrev: ↑tor 10 okt 2024, 21:50Två klockrena Olimbmannematcher (Frölunda, Växjö) går förlorade till riks-TV. Inte bra!Hockeylördag
Växjö–Leksand. SHL. Hockeylördag med ishockey från Vida Arena där Växjö Lakers ställs mot Leksands IF i omgång 9 av SHL. I studion på plats finns Lasse Granqvist, Almen Bibic och Joel Lundqvist.
Jo fan. Unger!Wiborg skrev: ↑fre 11 okt 2024, 08:31Nej fan, inte Unger!Mats_ume skrev: ↑tor 10 okt 2024, 21:50Två klockrena Olimbmannematcher (Frölunda, Växjö) går förlorade till riks-TV. Inte bra!Hockeylördag
Nej för f¤n inte Unger.
Enig!Leksing i vargaland skrev: ↑fre 11 okt 2024, 09:35 Nej för f¤n inte Unger.
In med Lena, mera LENA VI BEHÖVER LEEEEEENAAAAAAAA
* * *VLH - LIF 12/10 2024 kl.15.15
Inlägg av Varanen » fre okt 11, 2024 11:34 am
Det har varit intressant att vara med om att klubb, media och fans varit rätt ense om säsongsstarten. Det ger mig trygghet. Det värsta som kan hända är när bilden om hur saker och ting faktiskt är förvrängs. Och särskilt bekymrande är det om ett lag själva saknar all form av självinsikt som i exempelvis HV säsongen de åkte ur. Så har det inte varit för oss nu. Kravbilden är hög och alla inblandade kan hockey. Ibland tycker jag media haft för stort tålamod eller förståelse för dåliga prestationer, men inte i år. Både TV4 och SMP har varit rätt kritiska.
Insatsen igår, mot ett svagt Modo, var ett tydligt steg i rätt riktning för LAGET. Vi är ofta, mig inkluderad, fokuserade på individuella insatser men i slutändan är det bara lagets totala insats som räknas. Och för första gången den här säsongen kände jag att jag tittade på ett lag. Fortfarande finns mycket att förbättra, särskilt PP, killer-instinkten och saker på individuell nivå. Men får vi till enheterna som just enheter, och dessutom kan få de att kugga i varandra så att vi får till en önskad rytm i matcherna kan vi åtminstone sätta alkoholfri Pommac på kylning.
LIF då? Startat säsongen sunkigt. Vet ej vad problemen är. Ska bli intressant att följa imorgon.
http://www.lakerslakejer.se/forum/viewt ... 671a91232f