2024-10-17 Torsdag 19:00 Leksand - HV71 2-5
-
Re: 2024-10-17 Torsdag 19:00 Leksand - HV71
Finns det något mer än ett rykte att även Fred är borta imorgon. Dvs att vi har fem ordinarie backar att tillgå?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
I så fall försvinner risken för reaktion - plattmatch orsakad av bekvämlighet efter två vinster.
Skadeproblematik är ett segerrecept. Det är sen gammalt.
Eddie spelar 30 minuter.
-
V. Johansson (Tjommes yngsta grabb) har tränat med a-laget och skulle kunna debutera imorgon.
https://www.eliteprospects.com/player/8 ... -johansson
-
Ännu ingen matchtråd - men här kommer lite reaktioner på nyheten att Chris Abbott lämnar HV i vår https://forum.hv71fans.se/t/seriosa-ryk ... r/6924/921
Diabolics kan vara lika ful i mun som Klas:
Diabolics kan vara lika ful i mun som Klas:
Diabolics
28 min
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK
https://forum.hv71fans.se/t/traden-om-g ... t/7155/155
-
Det där kan faktiskt vara det enda seriösa hotet mot just en förlängning av TJ i Leksand.
TJ med lite övertalning skulle nog kunna falla för HV71….
Och även lockas av den utmaningen….
Det var inte så längesen som HV71 nämndes i samma skara som Färjestad-Frölunda…
Som lite en av just SHLs 3st storklubbar…
HV71 är ju en inslumrade klubb med mycket potential….
Här skulle TJ lockas med att få pengar att sätta sprätt på nyförvärv…….
Utmaningen påminner mycket om det han gjorde med Leksand med…
Att verkligen försöka få fart på en klubb det betyder att han får mycket makt….
Och det viktigaste är att kunna visa bättre resultat är kräftgången de senaste åren….
Det är en tacksam…förutsättning… Plus att HV71 haft mycket strul med sportchefer på slutet och vill bygga på lång sikt… Abbott hade egentligen tex 3års kontrakt… River TJ upp flyttlasset kommer han vilja få ett långt kontrakt….vilket han med vad han visat upp kommer att kunna erbjudas i HV71. Vill TJ ha ett längre kontrakt…lär HV71 gå med på det.
TJ skulle väldigt snabbt kunna få en bra status och bli snabbt populär i Jönköping….
Det är en klubb som är svältfödd just nu och trånar efter minsta framgång….
Därmed sätter sig TJ själv i en rätt bra sits…..och kan ganska enkelt bättre på sitt egna CV med positiv meriter.
Med tanke på HV71s svaga resultat senaste åren… Och de ekonomiska förutsättningarna som han ändå kan få där till spelartruppen…. Det klart att det kan locka han…
TJ har ändå ett gott rykte….och HV71s öde senaste åren påminner en hel del om Leksands alla besvikelser. Och HV71 lär sikta på någon utomstående….som kommer in och får köra lite sitt race med lite pondus men då krävs någon med uppvisad erfarenhet då med som kan styra och klara av det. TJ lever upp till det….de kommer lyssna på han och han kommer att få köra sitt race.
Trevliga förutsättningar för TJ.
Abbott var väl också redan i Rögle….den bäst betalde sportchefen i SHL…
Med det i ryggen…skrev han säkert inget billigare kontrakt i då desperata HV…
Så TJ kommer då kunna lockas med en bättre lön än vad han då får i Leksand…
TJ med lite övertalning skulle nog kunna falla för HV71….
Och även lockas av den utmaningen….
Det var inte så längesen som HV71 nämndes i samma skara som Färjestad-Frölunda…
Som lite en av just SHLs 3st storklubbar…
HV71 är ju en inslumrade klubb med mycket potential….
Här skulle TJ lockas med att få pengar att sätta sprätt på nyförvärv…….
Utmaningen påminner mycket om det han gjorde med Leksand med…
Att verkligen försöka få fart på en klubb det betyder att han får mycket makt….
Och det viktigaste är att kunna visa bättre resultat är kräftgången de senaste åren….
Det är en tacksam…förutsättning… Plus att HV71 haft mycket strul med sportchefer på slutet och vill bygga på lång sikt… Abbott hade egentligen tex 3års kontrakt… River TJ upp flyttlasset kommer han vilja få ett långt kontrakt….vilket han med vad han visat upp kommer att kunna erbjudas i HV71. Vill TJ ha ett längre kontrakt…lär HV71 gå med på det.
TJ skulle väldigt snabbt kunna få en bra status och bli snabbt populär i Jönköping….
Det är en klubb som är svältfödd just nu och trånar efter minsta framgång….
Därmed sätter sig TJ själv i en rätt bra sits…..och kan ganska enkelt bättre på sitt egna CV med positiv meriter.
Med tanke på HV71s svaga resultat senaste åren… Och de ekonomiska förutsättningarna som han ändå kan få där till spelartruppen…. Det klart att det kan locka han…
TJ har ändå ett gott rykte….och HV71s öde senaste åren påminner en hel del om Leksands alla besvikelser. Och HV71 lär sikta på någon utomstående….som kommer in och får köra lite sitt race med lite pondus men då krävs någon med uppvisad erfarenhet då med som kan styra och klara av det. TJ lever upp till det….de kommer lyssna på han och han kommer att få köra sitt race.
Trevliga förutsättningar för TJ.
Abbott var väl också redan i Rögle….den bäst betalde sportchefen i SHL…
Med det i ryggen…skrev han säkert inget billigare kontrakt i då desperata HV…
Så TJ kommer då kunna lockas med en bättre lön än vad han då får i Leksand…
Senast redigerad av Lillgud den ons 16 okt 2024, 17:25, redigerad totalt 1 gång.
-
-
99 mitt i centrum hos mig.
Och när det gäller Tegera-kebaben exkl. sittplats:
Kebaben (150:-) kan även förbokas här:
https://www.leksandsif.se/article/a5aaslg-30ead/view
-
Dan före dopparedan. Doppare dan eller Doppa redan?
Tja, här kommer iaf ett råd:
https://www.hockeystore.se/sv/hockey-bl ... hover-veta
Sista matchen för mig innan typ uppehållet då jag befinner mig 6 tidszoner bort ett par veckor.
Jag gör säkert några gästspel hör men får svårt att följa matcherna. Men det brukar inte hindra mig från att kommentera de.
Knuts har ju ett rykte hos kommentatorerna om bländvita tänder. Men är det tänderna, eller är det ett väldoppat tandskydd? Eller är det solariebrännan som ger illusionen av bländvita tänder?Detta görs i regel genom att doppa tandskyddet i kokande vatten, låta det svalna så att du inte bränner dig, och sedan sätta det på plats i överkäken och bita ihop.
Sista matchen för mig innan typ uppehållet då jag befinner mig 6 tidszoner bort ett par veckor.
Jag gör säkert några gästspel hör men får svårt att följa matcherna. Men det brukar inte hindra mig från att kommentera de.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
- Gammal räv
Är det sex timmar framåt? Om ja, hur gör vi då med veckodagarna i rubriken?Stjärnan skrev: ↑ons 16 okt 2024, 19:19 Dan före dopparedan. Doppare dan eller Doppa redan?
Knuts har ju ett rykte hos kommentatorerna om bländvita tänder. Men är det tänderna, eller är det ett väldoppat tandskydd? Eller är det solariebrännan som ger illusionen av bländvita tänder?Detta görs i regel genom att doppa tandskyddet i kokande vatten, låta det svalna så att du inte bränner dig, och sedan sätta det på plats i överkäken och bita ihop.
-
Fantastisk fråga. Men nej, det är efter.Mats_ume skrev: ↑ons 16 okt 2024, 19:23Är det sex timmar framåt? Om ja, hur gör vi då med veckodagarna i rubriken?Stjärnan skrev: ↑ons 16 okt 2024, 19:19 Dan före dopparedan. Doppare dan eller Doppa redan?
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
- Gammal räv
Vilken tur, då kommer du befinna dig på samma veckodag som Sverige vid matchtillfället. Då behöver vi inga specialsyntaxer under din resa!Stjärnan skrev: ↑ons 16 okt 2024, 20:04Fantastisk fråga. Men nej, det är efter.Mats_ume skrev: ↑ons 16 okt 2024, 19:23Är det sex timmar framåt? Om ja, hur gör vi då med veckodagarna i rubriken?Stjärnan skrev: ↑ons 16 okt 2024, 19:19 Dan före dopparedan. Doppare dan eller Doppa redan?
Knuts har ju ett rykte hos kommentatorerna om bländvita tänder. Men är det tänderna, eller är det ett väldoppat tandskydd? Eller är det solariebrännan som ger illusionen av bländvita tänder?
//Ordningspolisen
-
En riktig ordningspolis är också språkpolis.
För övrigt ska han säkert hit https://xn--vadrklockan-n8a.se/usa/miami(...) får svårt att följa matcherna. Men det brukar inte hindra mig från att kommentera de.
-
-
- Gammal räv
Du menar att jag ska gripa in och berätta att dem är den korrekta formen eftersom det ska vara objektsform och inte subjektsform eftersom ordet i fråga fungerar som objekt för verbet "kommentera"? Det är väl sådant som en moderator ska göra.
-
Riding on the storm...
Vi spelar inte tillräckligt bra ännu för att göra en plattmatch. Vi är fortfarande på uppgång och har mer kapital att hämta ut hos några spelare.
Så jag ser det som en given seger - vilket jag då inser är livsfarligt. Nej det kanske blir en plattmatch ändå. Jorden är rund och pucken är platt (enligt vissa tvärtom).
Vi spelar inte tillräckligt bra ännu för att göra en plattmatch. Vi är fortfarande på uppgång och har mer kapital att hämta ut hos några spelare.
Så jag ser det som en given seger - vilket jag då inser är livsfarligt. Nej det kanske blir en plattmatch ändå. Jorden är rund och pucken är platt (enligt vissa tvärtom).
- Ni har inte en challe