Bagarn skrev: ↑tor 17 okt 2024, 21:16
Får lite Äpplet vibbar av Challe.
Klockren i analyserna. Men svårare att se hans åsikter på isen?
Har lyssnat på honom dessa säsonger stå och prata om vårt runda och sköna spelsätt i anfallszonen. Oavbrutet.
Utan att man ser en tendens till förändring.
Så jävla konstigt. Vi blir nästan mindre o mindre raka mot mål.
När en coach är så tydlig med vad han ser brukar
Idag småskrattar han och säger att ”de forwards vi har” så blir det så här.
1 poäng på årets enklaste bortamatch och klart enklaste hemmamatch. Det duger inte i årets serie tyvärr.
Kolla de 2 mål vi gör?!? Efter alla de rena chanserna.
Denna match förlorade vi på inställning.
Som tyvärr är vanligt i Tegera.
Vi är inget bra hemmalag.
Hrivik sämst idag.
Rindell bäst fram till sin indianare.
Instämmer. Ser ut som vanligt i Tegera. 2-5 mot ett svagt HV som inte vunnit borta sen slottet brann. Vilket man förstår när man ser matchen. Men mot Leksand är allt möjligt.
Man riktigt såg hur hv spelarna darrade i första perioden för att sedan med vetskap om att matchen fortfarande levde tog för sig mer för att sedan i ledning spela avslappnat och effektivt. Trött jag blir på lif som ger bort allt vad respekt heter mot ett uselt lag. Men det är ju precis som vanligt precis det minichalle var inne på.
Undrar hur det kan fortgå med flera olika ledare…
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Våran kravställare försvann till Umeå.
Och spelarna var ju nöjda med det, ville fortsätta med Challarna, enl. spelarenkäten.
Det är klart man riskerar falla tillbaka i bekväma mönster när man väljer den vägen. Trevligt, mysigt bekvämt.
Vem vill inte ha det så? Men man vinner kanske inga hockeymatcher ….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lampa skrev: ↑tor 17 okt 2024, 22:02
Märkligt hur man spelar så bra borta men så dåligt hemma.
En kombination av att de såsar ner sig i hemmiljön och en många gånger monoton och energifattig atmosfär i Tegera?
Se hur det gick när de ändrade resplanerna förra veckan och gjorde roadtrip av torsdag-lördag.
Min teori är att mycket handlar om disciplin, på bortaplan har vi mer disciplin och håller oss till den och "gameplan", på hemmaplan tappar vi vår disciplin och ska spela mer "vårat" offensiva spel. Någon borde föreläsa om uttrycket "äckligt disciplinerade" för både spelare och ledare i vårat lag. Jag vill påstå att disciplin och att hålla sig till den är till 90% en ledarsak, ledarna får ta på sig mycket av förlusten igår, det såg för bedrövligt ut stundtals.
Min teori är att mycket handlar om disciplin, på bortaplan har vi mer disciplin och håller oss till den och "gameplan", på hemmaplan tappar vi vår disciplin och ska spela mer "vårat" offensiva spel. Någon borde föreläsa om uttrycket "äckligt disciplinerade" för både spelare och ledare i vårat lag. Jag vill påstå att disciplin och att hålla sig till den är till 90% en ledarsak, ledarna får ta på sig mycket av förlusten igår, det såg för bedrövligt ut stundtals.
Eddi är inne på lite samma sak på hemsidan. Vi gör två bra bortamatcher och kommer hem och tror vi ska spela nån form av gladhockey… det är inte Leksands if.
Det sistnämnda tyder på att de ganska länge har pratat om detta men fortfarande alltså inte lyckats. Då har vi i princip samma lag som i fjol.
Så illa såg det ändå inte ut tycker jag i själva spelet. Men som sagt i ingångarna i off zon var det på tok för mjäkigt.
Och vad betydde Rindells in i banare egentligen? Föll korthuset ihop där?
Och då gjorde han kanske sin bästa match innan dess. Men man ser ju att hans prestationer är på håret. Kan lika gärna bli fiasko. Är typ 50/50. Eller -som hittills- snarare 20/80.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Klas skrev: ↑tor 17 okt 2024, 21:25
Såg repriserna på målen igen och det bättrade ju inte på humöret direkt.
Kan inte släppa det här att de tillåts göra fem mål på 14 skott (ett i öppen bur) och Hellsten ändå är bäste leksing.
När målvaktsproblemen inte upplevs som akuta längre ser vi till att skaffa oss andra problem.
Bagarn skrev: ↑tor 17 okt 2024, 21:30
Bara jag som tycker det ser ut som Knuts längtar av isen?
Tror han lider av att inte hänga med där ute.
Spelar utan passion.
Tar extremt korta byten.
Ja.
Tyvärr är fjärdeline ett stort problem i år.
Modo tappa poäng iallafall, i bottenstriden som vi är med i tyvärr.
Fast jag tyckte både Knuts och Östman, Eljas gjorde bra matcher mot Brynäs och Växjö.
Igår ville man se en orädd "junior"-insats från Hellberg där han visade upp sina handleder och spelförståelse på ett sätt som ger mersmak. Tyvärr blev det platt fall och han drog med sig sina medspelare i det.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Lillgud skrev: ↑tor 17 okt 2024, 21:00
Lite snopet med 11skott och 4 insläppta…
Det så typiskt att när chansen fanns och lämna lagen bakom oss….
Och en på förhand lämplig okej uppgift…
Då studsar vi tillbaka negativt i ställe….och dras in i kampen där nere igen…
11 Leksands IF 11p
12 HV 71 10p
13 MoDo Hockey 8p
14 Rögle BK 7p
Både HV71 och Modo i nuläget har 3p…
Rögle fortfarande i 0-1 underläge
Rögle väntar man lite på att de ska vakna, men Modo och HV71 tänker jag kommer husera i botten och som det ser ut nu de två lagen som vi ska ha bakom oss. Då därav 2-5 mot en av våra huvudkonkurrenter ala 24/25. Det är inte ok, nåt är inte riktigt som det ska. Å andra sidan, förra året vid 10 matcher hade vi 12poäng mot årets 11poäng. Skillnaden i år är att vi släpper in lite fler mål.
Bagarn skrev: ↑tor 17 okt 2024, 21:30
Bara jag som tycker det ser ut som Knuts längtar av isen?
Tror han lider av att inte hänga med där ute.
Spelar utan passion.
Tar extremt korta byten.
Ja.
Tyvärr är fjärdeline ett stort problem i år.
Modo tappa poäng iallafall, i bottenstriden som vi är med i tyvärr.
Fast jag tyckte både Knuts och Östman, Eljas gjorde bra matcher mot Brynäs och Växjö.
Igår ville man se en orädd "junior"-insats från Hellberg där han visade upp sina handleder och spelförståelse på ett sätt som ger mersmak. Tyvärr blev det platt fall och han drog med sig sina medspelare i det.
framförallt Eljas tycker jag visar goda intentioner. Om han bara fick några minuters istid och en smula förtroende så kan han nog växa till en spelare att räkna med. Fortfarande svajar det ju en del i prestationerna, men det gör det ju hos spelare med betydligt mer istid och lön oxå, så....
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
framförallt Eljas tycker jag visar goda intentioner. Om han bara fick några minuters istid och en smula förtroende så kan han nog växa till en spelare att räkna med. Fortfarande svajar det ju en del i prestationerna, men det gör det ju hos spelare med betydligt mer istid och lön oxå, så....
Han har växt. Helt klart. Bra fart, jobbar hårt över hela plan, går in i situationerna och får iväg skott på mål. De är inte hårda men ändå rätt luriga när han ofta knäpper iväg dem mitt i skäret. Lite skymning och några sådana kommer gå in.
Det är trots allt större chans att ett skott på mål går in än ett uteblivet sådant.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Om HV glömt tröjorna igår hade de kunnat låna Häradsbygdens utan att frångå sina färger:
HV spelade dock i vitt och rött -71:
Till en början fick Vätterstads IF:s gamla vitröda dräkter duga som matchställ. En plastbit med den nya blågula HV-loggan syddes fast på bröstet på spelarna. Sen var det bara in och köra. https://www.hv71.se/grafiska-riktlinjer
Då är frågan: hur länge är "till en början"? Inget lagfoto står att finna förrän 74-75 och då hade tröjorna samma färg som loggan. Leksand introducerade gult på tröjorna 72-73. Vilka var först? Ska vi tro att HV fick de nya tröjorna under sin andra säsong och därmed började spela i gult samtidigt som Leksand?
Om man nu kan kalla Leksands initialt brandgula gult.
Sniper skrev: ↑fre 18 okt 2024, 13:38
Om HV glömt tröjorna igår hade de kunnat låna Häradsbygdens utan att frångå sina färger:
Faktum är ... att HV spelade i HSS matchställ en gång på 80-talet. Sanning. Det ställ de hade med sig var för lika Leksands, tyckte domaren och i första perioden fick Leksand spela i sitt bortaställ. Men när andra perioden drog igång kom HV ut med HSS-stället. Det var jättefult och i tight illasittade 70-talssnitt när det på 80-talet skulle vara stort och bylsigt. Allmänt hånskratt i ishallen. Rätt elakt av Leksand att tvinga på dom det där kan man tycka men det vara andra tider ...
Jag har frågat gamla forumet om minnen av det här men med rätt skralt resultat, men jag är rätt säker på mitt eget minne. Möjligen var det Insjöns matchställ de stackars smålänningarna tvingades bära.
Sniper skrev: ↑fre 18 okt 2024, 13:38
Faktum är ... att HV spelade i HSS matchställ en gång på 80-talet. Sanning. Det ställ de hade med sig var för lika Leksands, tyckte domaren och i första perioden fick Leksand spela i sitt bortaställ. Men när andra perioden drog igång kom HV ut med HSS-stället. Det var jättefult och i tight illasittade 70-talssnitt när det på 80-talet skulle vara stort och bylsigt. Allmänt hånskratt i ishallen. Rätt elakt av Leksand att tvinga på dom det där kan man tycka men det vara andra tider ...
Jag har frågat gamla forumet om minnen av det här men med rätt skralt resultat, men jag är rätt säker på mitt eget minne. Möjligen var det Insjöns matchställ de stackars smålänningarna tvingades bära.
Har för mig jag läst att det var Insjöns tröjor. Om mitt minne inte sviker mig så glömde dom att vi spelade i vitt hemma 2 gånger, första gången tog vi bortastället men andra gången vägrade laget. Som sagt var är detta inom ramen för halvtaskig minne.