2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 3-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av syd b. »

Bagarn skrev: tor 12 okt 2023, 21:44 Så besviken på Max.
Min favorit.
Han är fullständigt otränad.
Tyvärr.

Ishockeyspelare är generellt så fruktansvärt slöa med sin egen träning. Så fort någon missar en försäsong med laget, så är en hel säsong förstörd. Eller om du hamnar i typ alpligan. Säg EN annan idrott där det förekommer.
Camper, Elvenes, Cehlarik och nu Max.

Han kommer ändå tillhöra våra farligaste. Han är ju grym spelare!
Men bara att titta idag. Han har 4-5 tillfällen där han likt Lang ska kunna trycka på med sin åkning.
Men krämen är slut efter 30 sek.

Tyvärr vågar vi väl inte. Men nästan så att man ska göra som med Ritola för några år sedan (efter Schweitz) ta bort honom 3 veckor för att träna upp honom.

Saknar faktiskt Ashton mellan Lang/Hrivik. De hade konstant tryck!
100%!
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Ullvi, typ skrev: tor 12 okt 2023, 21:32 Jävlar vad jag retar mig på Åke U. som bor i Ystad och har 110% koll och intresse av skånelagen men lite så där lagom perifer koll på Leksand...
Bibic var inte nåt vidare som kommentator i den här matchen heller tycker jag. Mest repetetiv och irriterande att lyssna på. Det hjälpte ju inte att han mest berömde Malmö, och till och med gav Leksands backar kritik när Leksand hade en målchans (ok, felsägning, han hade nog tänkt säga Malmös backar, men sa Leksands backar). Hoppas man slipper höra honom som expertkommentator fler matcher i år. Synd, för jag hade gärna sett att han gjorde det bra.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 12 okt 2023, 18:16
Stjärnan skrev: tor 12 okt 2023, 18:14
Be frugan?
Lätt att sitta här och vara tuff. Toffeln.
Jag ber alltid frugan att vara hemma till senast 17. Då kan jag bli klar med tvätten till nedsläpp. Hon har relativt stor förståelse för matchkvällars helighet, men det brister ibland. Att exempelvis skicka mig att köpa krossade tomater en bit in i tredje kan aldrig vara okej. Inte ens när hon själv är upptagen med själva matlagningen. Underkänt är också sena ankomster på torsdagar (iklädd sådant som också ska tvättas).

Varför tvättar jag då inte på exempelvis onsdagar? Då finns det andra hinder (och det hindret är inte HA-hockey). Hur som helst har tvättstugan alltid varit mitt område, i alla hushåll. Jag bär, slänger in, tömmer, hänger och viker med samma skicklighet som Stjärnan steker köttbullar eller panerad pangasius.

Jag borde bli materialförvaltar-assistent, med ansvar för matchtröjor.

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Ställbergarn skrev: fre 13 okt 2023, 09:36
Ullvi, typ skrev: tor 12 okt 2023, 21:32 Jävlar vad jag retar mig på Åke U. som bor i Ystad och har 110% koll och intresse av skånelagen men lite så där lagom perifer koll på Leksand...
Bibic var inte nåt vidare som kommentator i den här matchen heller tycker jag. Mest repetetiv och irriterande att lyssna på. Det hjälpte ju inte att han mest berömde Malmö, och till och med gav Leksands backar kritik när Leksand hade en målchans (ok, felsägning, han hade nog tänkt säga Malmös backar, men sa Leksands backar). Hoppas man slipper höra honom som expertkommentator fler matcher i år. Synd, för jag hade gärna sett att han gjorde det bra.
Där tycker vi olika. Gillar hans infallsvinklar av detaljer i spelet. Som tex. Att det är Vejdemo som måste ner med klubban i isen och göra sig spelbar när Alsing slår en "dålig" pass. Sen har han en lite entonig röst kanske som inte blir lika målande som en sån som Olimbmannen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 13 okt 2023, 10:15samma skicklighet som Stjärnan steker köttbullar eller panerad pangasius.

Jag borde bli materialförvaltar-assistent, med ansvar för matchtröjor.

Bild
Glutenfritt dessutom!

Intresserad artikel från gårdagen om än för 38 år sedan. Mannen längst till höger som om man inte visste bättre skulle kunna vara en gammal bekant i Bruno K Öijer. Pro drugs, heter nog Thomas Lundqvist och inte som bildtexten anger Mats G Bengtsson som defacto är mannen med samma bildtext närmast till vänster. Har inte sett Tvätten men med samma författare/regissörer som till Tårtan och Dr Krall är den säkert underhållande.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Gösen skrev: fre 13 okt 2023, 10:48
Ställbergarn skrev: fre 13 okt 2023, 09:36
Ullvi, typ skrev: tor 12 okt 2023, 21:32 Jävlar vad jag retar mig på Åke U. som bor i Ystad och har 110% koll och intresse av skånelagen men lite så där lagom perifer koll på Leksand...
Bibic var inte nåt vidare som kommentator i den här matchen heller tycker jag. Mest repetetiv och irriterande att lyssna på. Det hjälpte ju inte att han mest berömde Malmö, och till och med gav Leksands backar kritik när Leksand hade en målchans (ok, felsägning, han hade nog tänkt säga Malmös backar, men sa Leksands backar). Hoppas man slipper höra honom som expertkommentator fler matcher i år. Synd, för jag hade gärna sett att han gjorde det bra.
Där tycker vi olika. Gillar hans infallsvinklar av detaljer i spelet. Som tex. Att det är Vejdemo som måste ner med klubban i isen och göra sig spelbar när Alsing slår en "dålig" pass. Sen har han en lite entonig röst kanske som inte blir lika målande som en sån som Olimbmannen.
Han har absolut sina positiva sidor och jag har sett en match med honom som kommentator innan och gillade honom då. Men jag vet inte, igår satt jag och retade mig på honom. Tyckte som sagt han tog upp samma saker flera gånger, sen vet jag inte om det lös genom att han inte verkar gilla Leksand längre, eller om han överkompenserade för att inte visa att han gillar Leksand. Eller så kanske det var Leksands dåliga spel som fick mig kinkig och petig. Men igår bidrog han till stor del till mitt dåliga humör under matchen. Och synd som sagt, för jag hade gärna sett att han blir en favoritkommentator.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand 3-2

Inlägg av SteveY »

Bibic är en frisk fläkt som livar upp i gubbröran.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tor 12 okt 2023, 19:19 Malmö vinner varje åkning (utom mot Lang) varje närkamp…inget snack om vilka som kommer in rätt.
Står man på hälarna i SHL blir man uppkäkad.
Ja, första matchen den här säsongen som vi "inte varit med från start". Riktigt dåligt första 10, mindre dåligt sista 10 i de två första perioderna. Helt ok 3:e ändå.
Klas skrev: tor 12 okt 2023, 19:29 BP. Inte vad vi behöver, efter några minuter med bättre spel.
Sjukt dåligt BP... Det känns som att man antingen spelar passivt en match eller att man kör tokpress som i denna match. Man behöver kombinera press med avvaktande om det ska bli bra.
Mats_ume skrev: tor 12 okt 2023, 19:56 Jag kan tycka att man som spelare och ledare borde se ett guldläge att ta sig upp på ordentlig säker plats de kommande matcherna (inklusive denna). Att slippa känna stressen av att ligga i botten. Men att man inte alls mentalt orkar ta denna chans.
Nu kanske vi har olika definition på mental ork men jag har svårt att se att det ska ha med det att göra. Mentalt är vi inte med, inte i de två första perioderna i alla fall. Men har snarare med inställningen att göra än orken.
Klas skrev: tor 12 okt 2023, 21:09 Varför inte vinna tekning för en gångs skull..?

Hjälpte föga.

Över 60 minuter vann Malmö välförtjänt. Vi var nämligen så överjävligt dåliga.
Jag skulle inte säga överjävligt dåliga, men långt ifrån bra. Tycker vi gör ett försök i sista i alla fall, men BP är så jävla dåligt så det är ju det vi tappar poäng på. Det är ju inte så att Malmö är bra i PP heller... Nej, det här måste lösas för utvisningar kommer vi givetvis få även med bättre disciplin, det går liksom inte att komma ifrån.
Mats_ume skrev: tor 12 okt 2023, 21:13
Ludde skrev: tor 12 okt 2023, 21:11 Känns som att det inte gjorde nåt att missa den här matchen.

Att det ska vara så svårt att få upp lägstanivån till en nivå som är acceptabel.
Har man en huvudtränare som tycker det är mer intressant med individuell spelarutveckling får man kanske ett lag som presterar så här.
Tycker du (och några till) övertolkar det där... Spelarutveckling behöver inte utesluta det andra utan brukar ofta vara en anledning till att även laget utvecklas. Spelarutveckling handlar också mycket om förberedelser inför match och att man ska prestera dag efter dag så håller inte med alls i det påståendet.
Klas skrev: tor 12 okt 2023, 22:01
Runaway skrev: tor 12 okt 2023, 21:52 Otrolig frustration, försöker inte skriva i affekt men de är väldigt svårt.
Inte skriva i affekt ? Well, som du förstår så är det inget jag praktiserar 8-)
Håller man det på rätt nivå så är det ju underhållande för oss andra i alla fall :)
Ställbergarn skrev: fre 13 okt 2023, 09:36
Ullvi, typ skrev: tor 12 okt 2023, 21:32 Jävlar vad jag retar mig på Åke U. som bor i Ystad och har 110% koll och intresse av skånelagen men lite så där lagom perifer koll på Leksand...
Bibic var inte nåt vidare som kommentator i den här matchen heller tycker jag. Mest repetetiv och irriterande att lyssna på. Det hjälpte ju inte att han mest berömde Malmö, och till och med gav Leksands backar kritik när Leksand hade en målchans (ok, felsägning, han hade nog tänkt säga Malmös backar, men sa Leksands backar). Hoppas man slipper höra honom som expertkommentator fler matcher i år. Synd, för jag hade gärna sett att han gjorde det bra.
Tycker inte heller att han var bra (dock inte dålig), men ger honom en chans att komma in i det. Han är fortfarande ny på jobbet ;) Men han får gärna praktisera på mindre viktiga matcher, typ Färjestads, Frölundas och Örebros matcher ett tag så att han är inne i det innan han kommenterar Leksands mer viktiga matcher framöver ;)

Hålla oss ifrån utvisningsbåset och träna BP är det som gäller närmsta veckorna...

Positivt med backmål och Filips målvaktsspel. Negativt har vi redan gått igenom så det räcker
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-12 Torsdag 19:00 Malmö - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: fre 13 okt 2023, 14:37
Ställbergarn skrev: fre 13 okt 2023, 09:36 Bibic var inte nåt vidare som kommentator i den här matchen heller tycker jag. Mest repetetiv och irriterande att lyssna på. Det hjälpte ju inte att han mest berömde Malmö, och till och med gav Leksands backar kritik när Leksand hade en målchans (ok, felsägning, han hade nog tänkt säga Malmös backar, men sa Leksands backar). Hoppas man slipper höra honom som expertkommentator fler matcher i år. Synd, för jag hade gärna sett att han gjorde det bra.
Tycker inte heller att han var bra (dock inte dålig), men ger honom en chans att komma in i det. Han är fortfarande ny på jobbet ;) Men han får gärna praktisera på mindre viktiga matcher, typ Färjestads, Frölundas och Örebros matcher ett tag så att han är inne i det innan han kommenterar Leksands mer viktiga matcher framöver ;)
Jag tyckte han gjorde ett mycket bättre jobb i studion i helgen iallafall, där tycker jag han kommer mer till sin rätt (än så länge). Men det kan nog bli en riktigt bra expertkommentator av honom när han blir varm i kläderna.