2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3
-
2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3
Förra säsongen var det sjukt oväntat med 0-4 segern i Karlstad. Kan vi göra något liknande på lördag? Jag känner mig pessimistisk i skrivandets stund. En hedersam förlust på sin höjd?
-
Re: 2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand
Årets solklaraste 0 poängare tyvärr. Färjestad vinner med ett par kassar, tror jag.
-
Det nu det kanske är bättre och läge och köra på Gidlöf..
Och sänka honom i träsket istället….
(Garanti-förlust oavsett)
Och försöka behålla allafall lite självförtroende på Hellsten…
Tunga 69,23% på Hellsten mot HV71…är inget att skylta med som självförtroende boost.
Oavsett måste han hamna i vägen för fler puckar…
Färjestad slog Malmö med 8-3 igår….
Kommer Hellsten att behöva uppleva något liknande….kan det nog ta lite tid innan han borstar av sig det… Det intressanta är ändå….att trots att Marmenlind släppte in hela 8mål…
(Hellsten släppte in 4st , 1 var i tom bur)
Men Marmenlind hade han ändå **bättre** räddningsprocent än då Hellsten igår….
Alla våra konkurrenter i botten har hemmaplan med….
Så det inte omöjligt att någon av de kan stjäla poäng….
Rögle - Linköping
HV71 - Timrå
MoDo - Skellefteå
Och sänka honom i träsket istället….
(Garanti-förlust oavsett)
Och försöka behålla allafall lite självförtroende på Hellsten…
Tunga 69,23% på Hellsten mot HV71…är inget att skylta med som självförtroende boost.
Oavsett måste han hamna i vägen för fler puckar…
Färjestad slog Malmö med 8-3 igår….
Kommer Hellsten att behöva uppleva något liknande….kan det nog ta lite tid innan han borstar av sig det… Det intressanta är ändå….att trots att Marmenlind släppte in hela 8mål…
(Hellsten släppte in 4st , 1 var i tom bur)
Men Marmenlind hade han ändå **bättre** räddningsprocent än då Hellsten igår….
Alla våra konkurrenter i botten har hemmaplan med….
Så det inte omöjligt att någon av de kan stjäla poäng….
Rögle - Linköping
HV71 - Timrå
MoDo - Skellefteå
-
Vet inte om du är medveten om att du startade matchtråd då också? viewtopic.php?t=118
Eller var det just därför?
Hur som helst, är Max tillbaka? Han må vara intetsägande på isen långa stunder, men han är aldrig så osynlig som Hellberg igår. Var han ens med?
-
Jo kommer ihåg det, man är lite vidskeplig emellanåt. Jag kommer även ihåg att jag skrev ett utkast till en ny trådstart som anspelades på Leksands skalp mot Färjestad inför tredje perioden. Det skulle kunna blivit en nästintill straffbar jinx, men det gick vägen.Sniper skrev: ↑fre 18 okt 2024, 13:11Vet inte om du är medveten om att du startade matchtråd då också? viewtopic.php?t=118
Eller var det just därför?
Lang var väldigt het den matchen och var ett ständigt hot. Det var länge sedan jag såg en så blek Lang som i torsdags, han måste studsa tillbaka.
-
Det enda som kändes negativt inför HV var att jag inte kunde se hur vi skulle kunna förlora. Mot bollklubben är det precis tvärtom. Jag ser absolut inget sätt att kunna vinna på. Jag gissar att Tomasek gör 4p och våra stjärnor gör tillsammans 1p. Det luktar kaffesump
- Ni har inte en challe
-
Klart LIF har goda möjligheter att vinna mot Färjestad. Rörlighet, passa varandra, och skjut högt. Hv hade 14 skott på mål, där ett par mål var tveksamt agerande av ett SAMLAT försvar (inget som har med att göra huruvida LIF spelar ”gladhockey”). Jag vill gärna se Gidlöf i nån match framöver men inte denna, eftersom jag vill se Hellsten i en mer skottfrekvent match. Är returer rakt ut undantag eller en svaghet? Är Hellstens mycket aggressiva sidledsförflyttningar och efterföljade ”all in” på skytten alltför aggressivt? Han är bra och tät längs isen (och 3 dm upp) i ovanstående agerande, men hur är det högre upp? Låt Hellsten visa mot Färjestad och räta ut frågetecknen som i alla fall jag har.
Jag upprepar: klart LIF kan och kommer slå Färjestad imorgon. Med offensiv, till attack!
Jag upprepar: klart LIF kan och kommer slå Färjestad imorgon. Med offensiv, till attack!
-
Kul att testa:
Elvenes-Vejdemo-Cehlarik
Kloos-Östman-Lang
Max-Hrivik- Zacke
Karlberg-Knuts-Hellberg
Elvenes-Vejdemo-Cehlarik
Kloos-Östman-Lang
Max-Hrivik- Zacke
Karlberg-Knuts-Hellberg
-
Den är jag med på!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Jag ser ett problem. SHL går för fort för Hellberg. Det är en av anledningarna att vi inte fick se så mycket av honom.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Jag hälsar er välkomna till Värmland
Nu är det bara att upprepa fjolårets match och hämta hem 3 poäng. Nu för sig tror jag inte på att vi nollar dom men 4-2 vinner vi med, mål i tom kasse av Lang som visar hur en värmlänning spelar hockey.
Nu är det bara att upprepa fjolårets match och hämta hem 3 poäng. Nu för sig tror jag inte på att vi nollar dom men 4-2 vinner vi med, mål i tom kasse av Lang som visar hur en värmlänning spelar hockey.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Drunk stories are forever
-
Lång dags färd mot natt - hockey night in Sweden, face-off 12:00 PM Stjärnan time:
Rögle och HV spelar på eftermiddagen - hemma mot Linköping och Timrå - så vid nedsläpp ikväll kan vi vara på kvalplats.
Rögle och HV spelar på eftermiddagen - hemma mot Linköping och Timrå - så vid nedsläpp ikväll kan vi vara på kvalplats.
-
Jag tror det här kan gå åt vilket håll som helst. Vårt kontringsspel passar utmärk i den här matchen. Om vi håller tätt första tio och lyckas gör mål på nån av de chanser vi kommer få i första tror jag på seger. 2-4 sista i öppen kasse. Om de gör första målet och/eller vi missar våra öppna lägen i första kan det rinna iväg till typ 6-1.
-
Missar matchen ikväll, känns ju eländigt. Tuff uppgift, men spelar vi som vi ska/kan är det inte omöjligt. Spelar vi som mot HV däremot….
Jag tillbringar kvällen med att spela låtar från östra Värmland, och varenda jävla låt kommer tillägnas Siljans stolthet
Lämpligt nog giggar vi på en lokal som ligger vägg i vägg med ett ypperligt ölbryggeri, så oavsett utgång så kan det firas alternativt sörjas efteråt.
Här nedan en snutt av en Gökpolska efter Ärtbergskalle, från skogarna utanför Liljendal.
https://youtube.com/shorts/3_l3NKtUTfo ... f0YryQmGM_
Jag tillbringar kvällen med att spela låtar från östra Värmland, och varenda jävla låt kommer tillägnas Siljans stolthet
Lämpligt nog giggar vi på en lokal som ligger vägg i vägg med ett ypperligt ölbryggeri, så oavsett utgång så kan det firas alternativt sörjas efteråt.
Här nedan en snutt av en Gökpolska efter Ärtbergskalle, från skogarna utanför Liljendal.
https://youtube.com/shorts/3_l3NKtUTfo ... f0YryQmGM_
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
För tillfället i en lounge i Köpenhamn.. med en Challe (Carlsberg) i glaset.
Lycka till nu ikväll hörni. Ska bli kul att surfa in i sen kväll/natt amerikansk tid, och läsa om bragden.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!