2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3

Inlägg av Sniper »

Vi ligger sist i hemmatabellen och 3:a i bortatabellen (scrolla nedåt) https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... ings/15977

Ett mönster som känns igen.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Har vi äntligen hittat vår 1:e målvakt?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Aggeman

Re: 2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Wittgenstein skrev: lör 19 okt 2024, 20:22 Aggeman får fortsättningsvis författa alla matchtrådar mot FBK.
Dilemmat är om vi går in i en match mot FBK med en seger i ryggen och jag inte var tidigare trådskapare. Men den dagen den sorgen.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Vi har ett bra par i målvakterna. Satsa på dom och skriv kontrakt med Gidlöf bums!
Jävlar va bra han är, ung och gör en såbra match. Han täcker upp hela målet med sin size och är smidig som en räv....
Jag har nog en ny favorit i Leksands IF... Gidlöf!!

Trevlig kväll mina Leksands vänner :YMPARTY: \:d/
8mars73

Inlägg av 8mars73 »

Ganska tidigt i matchen kom jag på mig själv med att jag inte tänkte på vem som var målvakt.
Kände att det var länge sen jag kände så och att det var en bra känsla. Kanske var det för spelarna också...
Jjax

Inlägg av Jjax »

Bagarn skrev: lör 19 okt 2024, 18:42 Skämskudde att studion sitter o spelulerar om att ”man inte är nöjd med Elvenes”.
Rätt markering hade varit att flytta ned Vejdemo.
Och flyttat upp Östman.

Gillar inte detta alls.

Men Elvenes visar klass i intervjun.

Ganska typiskt att han fan fick hålla i pucken så jävla länge så att Cehlarik verkligen fick öppet mål.
Ungefär som att det inte längre räcker med vanliga målpassningar.
Nej detta håller jag inte med om alls. Elevens har inte varit bra, alldeles för mycket dåliga passar, helt rätt med petningen idag och helt rätt av Elevens och steppa upp.
Skönt med en trea.
Skämskudde på studion däremot som pratade speltid med Vejdemo i tron om att vi gick ner på tre centrar när Hrivik utgick. De märke inte ens att kloos gick in Elevens upp Hellberg in status que på center sidan.
CMB

Inlägg av CMB »

Jjax skrev: lör 19 okt 2024, 21:15
Bagarn skrev: lör 19 okt 2024, 18:42 Skämskudde att studion sitter o spelulerar om att ”man inte är nöjd med Elvenes”.
Rätt markering hade varit att flytta ned Vejdemo.
Och flyttat upp Östman.

Gillar inte detta alls.

Men Elvenes visar klass i intervjun.

Ganska typiskt att han fan fick hålla i pucken så jävla länge så att Cehlarik verkligen fick öppet mål.
Ungefär som att det inte längre räcker med vanliga målpassningar.
Nej detta håller jag inte med om alls. Elevens har inte varit bra, alldeles för mycket dåliga passar, helt rätt med petningen idag och helt rätt av Elevens och steppa upp.
Skönt med en trea.
Skämskudde på studion däremot som pratade speltid med Vejdemo i tron om att vi gick ner på tre centrar när Hrivik utgick. De märke inte ens att kloos gick in Elevens upp Hellberg in status que på center sidan.
Behöver det vara en petning? Kanske de ville få igång även fjärdekedjan offensivt. Elvenes hade två svagare matcher innan ikväll med framför allt slarvig puckhantering. Men inte värre än att tränarna påpekar ”kom igen nu, höj kvaliteten” utan att behöva peta. Han spelar i pp, och hade väl som det kändes istid som inte var nämnvärt lägre än annars? Man behöver inte se femmorna som hierarkin i ett luciatåg. Idag var Elvenes en strålande pepparkaksgubbe!
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Alla blev pepparkaksgubbe i skolan. Alla utom en som alltid blev tomte.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Men laget har åkt på ett bakslag. Det är oro kring storstjärnan Marek Hrivik som tvingats kliva av matchen av okänd anledning.
https://hockeynews.se/nyheter/bakslag-f ... ing-hrivik
Inte mycket faktiskt.
Men skriv "fem punkter" nu - som alla andra hockeysajter/tidningar - och ha oron över puckdrällande, tämligen anonyme Hrivik som en av punkterna.
Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Kul med olika åsikter.

Tycker fortsatt att Elvenes inlett säsongen starkt.
Han spelar ju med ett helt annat register och svårighetsgrad än de flesta andra. SÅ mycket svårare än att bara åka fort.
Öppnar ju upp spelet på olika delar av isen med sina handleder och sin smartness.
Felpassar kommer alltid komma från den spelartypen.
Men faktum är att han inte haft så mycket ”indianare” som tidigare år, han har känts mer skarp i år. Och vältränad.
Men som sagt såväl backar som kedjekamrater har inte satt dit puckarna. Ännu.
Såklart ökar ju frustrationen när puckarna inte sitter och då kan man ju bli överambitiös.

En av seriens roligaste att se på.

Finns så många andra spelare som INTE har gjort sin fan så mycket enklare roll i år. Och det finns flera forwards som brustit i inställning.
Därför reagerar jag när man ska markera mot just Elvenes. Visst flytta ned honom till Max i 3e.

Men Knuts och Eljas är ingen kedja man får igång. Det är en kedja som ska överleva varje byte.

Jaja nu slumpade det sig så att det blev ok eftersom
Hrivik fick utgå.

Tydligen en vattendelare. Men kag håller Elvenes om ryggen 😂
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

CMB skrev: lör 19 okt 2024, 19:06 Färjestad - ett får i ulvakläder.
Underskattad kommentar.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Bagarn skrev: lör 19 okt 2024, 22:09 Kul med olika åsikter.

Han spelar ju med ett helt annat register och svårighetsgrad än de flesta andra. SÅ mycket svårare än att bara åka fort.
Öppnar ju upp spelet på olika delar av isen med sina handleder och sin smartness.
Men faktum är att han inte haft så mycket ”indianare” som tidigare år, han har känts mer skarp i år. Och vältränad.
Såklart ökar ju frustrationen när puckarna inte sitter och då kan man ju bli överambitiös.

Finns så många andra spelare som INTE har gjort sin fan så mycket enklare roll i år. Och det finns flera forwards som brustit i inställning.
Därför reagerar jag när man ska markera mot just Elvenes. Visst flytta ned honom till Max i 3e.

Men Knuts och Eljas är ingen kedja man får igång. Det är en kedja som ska överleva varje byte.

Hrivik fick utgå.

Är helt med dig. Att han ska ”straffas” är helt fel. Nu föll det väl ut på grund av Hriviks skada, men Elvenes ska vara given i topp 6. Hans offensiva uppsida är svår att matcha.
Der Löwe

Inlägg av Der Löwe »

Catami skrev: lör 19 okt 2024, 21:46 Alla blev pepparkaksgubbe i skolan. Alla utom en som alltid blev tomte.
https://www.google.com/search?q=midvint ... HE1bw,st:0
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Bagarn skrev: lör 19 okt 2024, 22:09 Kul med olika åsikter.

Hrivik fick utgå.

Jag håller med dig. Så lätt att hitta fel o kritisera konstruktiva spelare när det sker en o annan felpass. Tycker Elvenes varit en av de som hållit nivån av forwards. Kloos o Lang också. Karlberg överraskande kreativ också. I övrigt finns det mkt mer att ta. Hrivik, Vejdemo, Max o Knuts är väl de som har mest att bevisa.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Typiskt Leksand, att vinna en omöjlig match och som mot HV, förlora en match som vi bara inte skulle förlora. Men det är ju glömt nu. Hatten av. Gidlöv... vilken gigant i kväll, i dubbel bemärkelse!
- Ni har inte en challe