Inlägg 03:21 och inloggad 05:17 lördag morgon (och därefter försvunnen hela matchdagen). Vad är det som händer med dygnet? viewtopic.php?p=17632&hilit=upp+och+ned ... nda#p17632Gösen skrev: ↑mån 21 okt 2024, 03:21Halfdrunk hits are foreverLeksing i vargaland skrev: ↑sön 20 okt 2024, 22:12Jepp, han behöver en halvfull smäll när dom kommer upp.
2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3
-
Re: 2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3
-
Inte veckans målvakt - och ej heller bubblare - men:
Veckans… Debut
Leksands juniormålvakt Marcus Gidlöf fick i lördags chansen från start i SHL för första gången i sin karriär. Det mot tuffast tänkbara motstånd i form av Färjestad med seriens i särklass vassaste offensiv. Gidlöf var hur cool som helst och stod för en riktigt bra match med några räddningar av högsta klass.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... tjarnorna/
-
Kanske har jag följt med Stjärnan. Eller så har jag blivit en insomniac. Eller så jobbar jag skift. Eller är Veiron i ottan. Eller vaknade och hade svårt att somna om och öppnade mobilen. Vad vet jag? Rätta svaret förstås.Sniper skrev: ↑mån 21 okt 2024, 10:06Inlägg 03:21 och inloggad 05:17 lördag morgon (och därefter försvunnen hela matchdagen). Vad är det som händer med dygnet? viewtopic.php?p=17632&hilit=upp+och+ned ... nda#p17632Gösen skrev: ↑mån 21 okt 2024, 03:21Halfdrunk hits are foreverLeksing i vargaland skrev: ↑sön 20 okt 2024, 22:12
Jepp, han behöver en halvfull smäll när dom kommer upp.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Jag tror tvärt om. Han tänder sig själv, kommer in i matchen. Han blir bättre av att sätta en propp, vara i ansiktet, tjafsa i avblåsningar, och bli lite jagad. Kolla senaste slutspelet..Pellefant skrev: ↑sön 20 okt 2024, 22:41 Han (Lodin) borde verkligen få smaka på sin egen medicin håller jag med om. Intressant spelstil ändå, visst han stör motståndaren men han stör nog sig själv lika mycket också och missar mycket av fokus på spelet när han har sådant fokus på att tackla motståndaren med full kraft. Jag kan inte riktigt tycka att det är ett bra sätt att spela på.
Det är dåligt av våra spelare att inte vara beredda när spelare som Lodin är på isen. Hrivik är nästan vårdslös i sitt eget spel och självförsvar i situationen när han blir skadad.
-
Jag håller med om att man behöver vara mer allert när han är på isen, men det ska ju sitta i ryggmärgen och något man ska ha med sig i varje byte att det kan komma en propp. Man kan inte åka och, precis som Lodin säger i intervjun, fippla med pucken. Sedan tycker inte jag att man ska åka runt och jaga hämnd eller tacklingar, det är ju precis det man vill att man ska tappa fokus på det man håller på med. Jag tror att förlusten svider mer för Lodin än om någon hade proppat honom en eller två gånger.bender skrev: ↑mån 21 okt 2024, 18:25Jag tror tvärt om. Han tänder sig själv, kommer in i matchen. Han blir bättre av att sätta en propp, vara i ansiktet, tjafsa i avblåsningar, och bli lite jagad. Kolla senaste slutspelet..Pellefant skrev: ↑sön 20 okt 2024, 22:41 Han (Lodin) borde verkligen få smaka på sin egen medicin håller jag med om. Intressant spelstil ändå, visst han stör motståndaren men han stör nog sig själv lika mycket också och missar mycket av fokus på spelet när han har sådant fokus på att tackla motståndaren med full kraft. Jag kan inte riktigt tycka att det är ett bra sätt att spela på.
Det är dåligt av våra spelare att inte vara beredda när spelare som Lodin är på isen. Hrivik är nästan vårdslös i sitt eget spel och självförsvar i situationen när han blir skadad.
Sedan är jag lite fundersam, är det bekräftat att det är tacklingen Hrivik blev skadad av? Han spelade ju ett antal byten efteråt så det kan inte vara något annat som hände senare?
Pain is temporary, glory is forever
-
Näe, det är mitt eget antagande. Ligger nära till hands med tanke på hur tacklingen kom, och hans tidigare ryggproblem. Ännu mer anledning av Hrivik att inte åka omkring och "fippla med pucken" med ryggen mot spelet, kan man tycka. Men också lite i linje med Hriviks puckkontroll de senaste två säsongerna. Det är verkligen långt ifrån fornstora dagar..Wiborg skrev: ↑tis 22 okt 2024, 06:16Jag håller med om att man behöver vara mer allert när han är på isen, men det ska ju sitta i ryggmärgen och något man ska ha med sig i varje byte att det kan komma en propp. Man kan inte åka och, precis som Lodin säger i intervjun, fippla med pucken. Sedan tycker inte jag att man ska åka runt och jaga hämnd eller tacklingar, det är ju precis det man vill att man ska tappa fokus på det man håller på med. Jag tror att förlusten svider mer för Lodin än om någon hade proppat honom en eller två gånger.bender skrev: ↑mån 21 okt 2024, 18:25Jag tror tvärt om. Han tänder sig själv, kommer in i matchen. Han blir bättre av att sätta en propp, vara i ansiktet, tjafsa i avblåsningar, och bli lite jagad. Kolla senaste slutspelet..Pellefant skrev: ↑sön 20 okt 2024, 22:41 Han (Lodin) borde verkligen få smaka på sin egen medicin håller jag med om. Intressant spelstil ändå, visst han stör motståndaren men han stör nog sig själv lika mycket också och missar mycket av fokus på spelet när han har sådant fokus på att tackla motståndaren med full kraft. Jag kan inte riktigt tycka att det är ett bra sätt att spela på.
Sedan är jag lite fundersam, är det bekräftat att det är tacklingen Hrivik blev skadad av? Han spelade ju ett antal byten efteråt så det kan inte vara något annat som hände senare?