Ullabella skrev:
Rimligaste svaret hittills! Vet du detta från säker källa? Oavsett känns det inget vidare med massa spekulationer och killgissningar att det skulle vara hans mentala hälsa osv. Finns inget positivt med sådan ryktesspridning! Borde komma någon form av uttalande från klubben under nästa vecka tycker jag.. om inte annat just för att slippa ryktesspridning och spekulationer!
einars2
12 oktober 2024, 12:15
Ja det är en säker källa.
Man hade såklart kunnat vara lite mer utförliga och åtminstone sagt underkroppsskada exempelvis men man är nog väldigt osäkra på hur komplext det är ännu.
Därmed den knapphändiga informationen, gissningsvis.
Är det idag vi får besked om Mantas?
Tisdag trodde väl Tjomme att de skulle veta mer.
Vid lång frånvaro tycker jag vi ska gå för Cannata
(om de inte har något bättre vid sidan om listan).
Juel kommer nog inte hända, Svedberg nej tack
och det finns ingen given match att testa Gidlöf.
HV är sexpoängsmatch, FBK kan knäcka honom.
Därefter återstår fem matcher till uppehållet.
Skulle vara Linköping hemma nästa torsdag då.
Sniper skrev: ↑tis 15 okt 2024, 08:06
Är det idag vi får besked om Mantas?
Tisdag trodde väl Tjomme att de skulle veta mer.
Vid lång frånvaro tycker jag vi ska gå för Cannata
(om de inte har något bättre vid sidan om listan).
Juel kommer nog inte hända, Svedberg nej tack
och det finns ingen given match att testa Gidlöf.
HV är sexpoängsmatch, FBK kan knäcka honom.
Därefter återstår fem matcher till uppehållet.
Skulle vara Linköping hemma nästa torsdag då.
Blir han borta länge så kommer det garanterat in någon. Det kan vi nog räkna med. Det är ju inte bara sjukfrånvaron i sig utan även återuppbyggnad av fysisk status innan han är klar för spel igen. Som andremålvakt.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Ser att spekulationer kring orsaken till Mantas frånvaro blossar upp med jämna mellanrum. För egen del håller jag alltid detta citat i minnet:
Det är en nedslagen Alexander Millner som på tisdagseftermiddagen pratar med Sporten.
– Först och främst tycker jag det är jättetråkigt för Mantas som, med ett stort revanschsug, har laddat på ordentligt inför den här säsongen att få göra det här avbrottet. Det är jobbigast. Jag vet att han har lagt ner jättemycket tid på att vara förberedd och så blir det såhär. Jag tycker att det var på rätt väg några matcher tills det inte gick längre, säger han.
Det där sista - "tills det inte gick längre" - är ju knappast något Millner hittar på i intervjuögonblicket som en dimridå. Ljumske, skrev einars2, och det tror jag på. Inte att det handlar om något i hans omgivning.
Sniper skrev: ↑mån 21 okt 2024, 18:51
Ser att spekulationer kring orsaken till Mantas frånvaro blossar upp med jämna mellanrum. För egen del håller jag alltid detta citat i minnet:
Det är en nedslagen Alexander Millner som på tisdagseftermiddagen pratar med Sporten.
– Först och främst tycker jag det är jättetråkigt för Mantas som, med ett stort revanschsug, har laddat på ordentligt inför den här säsongen att få göra det här avbrottet. Det är jobbigast. Jag vet att han har lagt ner jättemycket tid på att vara förberedd och så blir det såhär. Jag tycker att det var på rätt väg några matcher tills det inte gick längre, säger han.
Det där sista - "tills det inte gick längre" - är ju knappast något Millner hittar på i intervjuögonblicket som en dimridå. Ljumske, skrev einars2, och det tror jag på. Inte att det handlar om något i hans omgivning.
Otydlighet är spekulationens snuttefilt.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
På tal om Millner - eller snarare inte Millner. Vem är den där Myrskog? tänkte jag.
Marcus Gidlöf fick chansen att göra startdebut i SHL på tuffast, möjliga ställe. Borta mot Färjestad storspelade målvaktstalangen och vann matchen åt sitt Leksand.
– Jag är jätteimponerad över hans lugn mentalt. Han var opåverkbar för publik och annat, säger 19-åringens målvaktstränare Filip Myrskog till Hockeysverige.se. https://hockeysverige.se/intervju/marcu ... ans-skull/