2024-10-24 Torsdag 19:00 Leksand - Linköping 3-1

Matchtrådar för alla matcher.
Bagarn

Re: 2024-10-24 Torsdag 19:00 Leksand - Linköping

Inlägg av Bagarn »

Skönt! Härlig sista perre!!

Goa räddningar Gidelöv! En jätte till slut i svår match.
Elvenes makalös ensamoffensiv.
Hoppas han orkar fortsätta lägga mackor.

En av de märkligaste coachningsinsatserna på väldigt länge. Nästan lite besviken på något konstigt sätt.
Man undrar vilka som hade fått starta i OT…..?
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Jag kanske inte är rätta mannen men…
Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 09:06
Karlberg ser ut att vara en kille som får extra energi av spel på hemmais. Jag tror han sätter en puck idag.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Bagarn skrev: tor 24 okt 2024, 21:26

En av de märkligaste coachningsinsatserna på väldigt länge. Nästan lite besviken på något konstigt sätt.
Man undrar vilka som hade fått starta i OT…..?
Knuts, Rindell och Lyytinen.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Runntur

Inlägg av Runntur »

Vi kör över cluben totalt i 3e!

Oerhört kul för publiken med en sån avslutning och fin känsla at resa hem med.

Fantastiskt för Karlberg att bli matchvinnare och superstars ropar hand namn. Välförtjänt. Han växer av det här. Kan tänka mig han sover gott inatt. :mrgreen:

Strålande jobb av AJ i matchen och med försrbetet till 2-1. Snacka om att ta jobbet, spela för att vinna och inte vara skön. Undertäcknad var oerhört kritisk till honom under delar av förra säsongen. Jättekul att se hans utveckling!

Bra Leksand, nu lyfter vi!
CMB

Inlägg av CMB »

Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 21:28 Jag kanske inte är rätta mannen men…
Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 09:06
Karlberg ser ut att vara en kille som får extra energi av spel på hemmais. Jag tror han sätter en puck idag.
Karlberg till Jonsson (låtsasvännen)

Bild

Skål! 8-)
SteelSky

Re: 2024-10-24 Torsdag 19:00 Leksand - Linköping 3-1

Inlägg av SteelSky »

4p upp till en första plats med lika många matcher spelade som 1an. Hur kan det ha känts så deprimerande nyss och så är vi här i tabellen?!
Gidlöf inger ett lugn som sprider sig i laget. Syns mest på backarna som spelar bättre.
Anton såg ut som förra säsongen (minst) nu när han var tillbaka. Känns rätt bra nu!
- Ni har inte en challe
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Va skönt att de kunde spela bort spel på hemmaplan... Ja, ni fattar...
Bra vinst.
Men allvarligt så måste det ändras I kedjorna.
Lang,Östman, Kloos
Veronneau, Vejdemo, Zackrisson
Elvenes, Hrivik, Cehelarik (när dom är krya)
Eljas/ mk / juniorer. Knuts, Karlberg

Nu åker jag upp till Leksand och ska ta med min familj på deras första hemmamatch. Ett slutsålt Tegera.
-" Nu går Tegera bananas!!" Sa kommentatorn...
Lampa

Inlägg av Lampa »

Skönt för Max med 2p ikväll och mål i två raka. Viktigt att han kommer igång.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Såg nyss klart matchen via vpn. Knackig uppkoppling dock. Inga hack som hemma i Sverige men skärpan… Det var inte 4 k kan jag säga. Ibland såg jag pucken. Kunde dock särskilja lagen hyfsat även om domarna ibland misstogs för LHCspelare.

Så jag har knappast mandat att recensera matchen men så himla likt Panthers-Wild igår. Sen i tredje visade vi vilja med fjärdelinan -ungdomen- i täten. Ja, det var dom som vände detta!

Turlig seger men välförtjänt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

bender skrev: tor 24 okt 2024, 21:22 Men vi måste verkligen träna på avslut. Det är inte många av de 34 skotten på mål som känns direkt farliga. Skjut för att döda, som sagt!

Gudlöf!
Vår ständiga akilleshäl. Hur svårt kan det va´? Lite desperation tack....

F.ö slår det mig nu hur bra det är att se matcherna härifrån.. Man kan i lugn o ro se färdigt, innan man går in här och skriver av sig, och minimerar då risken att hamna i Wiborgs citatlista..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: fre 25 okt 2024, 04:08 Sen i tredje visade vi vilja med fjärdelinan -ungdomen- i täten. Ja, det var dom som vände detta!
Monsterbytet strax före klockan åtta svensk tid vände matchen. När spelarna i båset såg att t.o.m Hellberg gav järnet fick hela laget energi. Dröjde bara till tio över åtta innan kvitteringen kom.

På sätt och vis skönaste segern hittills. Man såg i tredje att de bestämt sig. Och det betalade sig till sist.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tor 24 okt 2024, 19:28 Som alltid (?) mot clubben är känslan haffsig och ryckig.
Dom är ju rätt bra på att störa och förstöra vårat spel…nån liten hakning, en klubba ivägen, nån liten screen…..vi måste hitta ett sätt att lösa det om vi ska få nåt liv i matchen.
Alltid på gränsen och tyvärr så kommer de undan med det i den här matchen. Hade de varit konsekventa med den nivån som Zacke åkte ut på hade vi sett en enda lång förlängning. Gillar att de har en hög nivå, men då måste det också vara konsekvent.
Sniper skrev: tor 24 okt 2024, 19:34 Eftersom det är en sådan deprimerande tillställning - såväl inramningen som på isen - roade jag mig med att titta hur det gick efter Färjestad-Leksand 0-4 i januari. Sju raka förluster. Värsta reaktionen.
Det slipper vi i alla fall den här gången :)
svepet skrev: tor 24 okt 2024, 19:35 Om det här är nya hemmaspelet så vet i fan om jag inte river mina lördagsbiljetter…varken tight bakåt, aggressivt framåt eller snabba spelvändningar. Tempofattigt, hockeyspelsanfall o mkt dumpa puck. Usch!
Det är ju så det blir när det är två lag som vill spela bortaspel. Det är därför jag tycker det är så jävla dumt att säga att vi ska spela bortaspel hemma för motståndarna spelar inte helt plötsligt något offensivt hemmaspel borta bara för att vi vill det. Speciellt inte lag som exempelvis Linköping, Vaxjö och Örebro. Kan man gå framåt ska man gå framåt även mot lag som backar hem. Sedan måste man lära sig att spela mot såna lag också och ta sig in till farliga lägen ändå. Det tycker jag att man också lyckades med i sista perioden då man spelade precis som jag tycker man ska göra mot den här typen av motstånd. Framförallt Kloos visade vägen tycker jag.
Klas skrev: tor 24 okt 2024, 19:45
Aggeman skrev: tor 24 okt 2024, 19:41 Förövrigt hemsk period med sjukt iskalla backar framåt och sega slarviga bakåt som levererar dåliga uppspel.
LHC stänger ner och lurar oss i fällan. Sättet att lös app är väl med fart och distinkta, gärna långa passningar. Ska vi ha en chans i denna match måste vi lösa upp deras trap.
Precis så och med alternativet att lägga djupt och sätta stenhård press innan de får vända upp mot banan.
Ludde skrev: tor 24 okt 2024, 19:48 Om vi någonsin ska kunna etablera oss som ett topplag så måste vi ju klara av att hantera även matcher där vi förväntas föra spelet.

För mycket fokus på att hålla tätt och helt plötsligt är vi Örebro fast sämre.
Precis så! Sedan betyder inte fokus på att hålla tätt att man absolut inte får lägga passningar på bladet till någon i offensiv zon. Tycker ju att när vi spelar som bäst (typ som senast mot Färjestad) så lyckas vi kombinera en tight defensiv med ett bra anfallsspel också. Vi är inte beroende av spelvändningarna även om det är vårt starkaste vapen många gånger.
CMB skrev: tor 24 okt 2024, 20:23 Elvenes ska INTE hämmas av Vejdemo (mycket besviken på honom). Dessa två perioder av Elvenes är bland de bästa jag sett med honom (defensiva puckvinster!). Cehlarik-Elvenes(testa center!)-och nån till ytterforward. Verkställ!
Elvenes ska enligt mig INTE spela center. Hans kreativitet kommer till bäst nytta med honom på kanten utan att hämmas av det större defensiva ansvaret som center.
bjernagris skrev: tor 24 okt 2024, 21:20 PP-nollan på hemmaplan är spräckt.
Även fast man inte kan kalla det för PP-mål i ordets rätta bemärkelse så är det ändå en nolla som spräckts i statistiken och man kan slippa det eviga tjatet. Tror det kan lösa upp lite knutar. Tycker ändå att spelet i det PP vi hade var helt ok med många avslut från olika lägen. Inte lika lättläst som tidigare då man bara kunde skära av passet till Östman eller Cehlarik. Nu får de fler och bättre lägen bara för att motståndarna måste täcka upp för andra alternativ också.
Stjärnan skrev: fre 25 okt 2024, 04:29F.ö slår det mig nu hur bra det är att se matcherna härifrån.. Man kan i lugn o ro se färdigt, innan man går in här och skriver av sig, och minimerar då risken att hamna i Wiborgs citatlista..
Vaddå risk? Det heter chans! :P

Första perioden var sömnig och inte speciellt bra av något av lagen. Ratties skott var det enda bra under första perioden skulle jag vilja säga, annars hände ju ingenting med två lag som fokuserade på defensiven och allt annat än att slå bra passningar i princip. I andra börjar vi inse att man måste gå framåt också och är klart bättre för att sedan i tredje få ordentlig fart och faktiskt kör över LHC spelmässigt.

Kul att se att de unga tar för sig när de får chansen, där menar jag även Gidlöf som kanske kan ta steget upp på seniornivå redan nu. Återstår att se ifall han klarar av att hålla jämn hög nivå över tid, det får tiden utvisa. Ser lugn och stabil ut. Ger även Hellsten lugn och ro att komma in i det utan pressen och det behövs för framtiden. Fortsätter Gidlöf såhär känns det tveksamt ifall han är kvar nästa säsong om inte Millner lyckas övertyga honom att han har större chans att slå sig in i NHL ifall han stannar kvar i LIF och utvecklas.
Pain is temporary, glory is forever