tomten skrev: ↑tis 29 okt 2024, 13:05
Om man försöker se helt nyktert på Karlberg junior i Leksand?
Min uppfattning är att han har en bra bit kvar till någon stjärnstatus, han har en plats i laget och den har han nu förtjänat efter 2 1/2 års utbildning som senior. Det är inget negativt, bara fakta
Min ÅSIKT är att han med sin fart syns otroligt mkt när han gör bra saker, vilket gör att han får mer cred än arbetsinsatsen han faktiskt gör under en match
Bitvis är han bra i matcherna men han försvinner helt bitvis i matcherna, helt osynlig
Sedan, i egen zon med puck i stressat läge sprider han puckar som en dyngspridare, ofta blir det inte bra. Nu är han inte själv i det hänseendet men ska man gå mot stjärna i laget då krävs en hel del till
Jämför med Lang tex, de är ju ganska lika, Lang driver på hela matcherna och gör väldigt sällan misstag i egen zon
I min värld är Lang just nu en väldigt komplett spelare
Karlberg har bra bitar och utvecklas, men han har en bra bit kvar till Langs nivå.
Karlberg ska heller inte ha något jättekontrakt, ska vi bygga med ekonomi i tankarna så ska inte Karlberg ha mer än Östman, Knuts och Karlsson
Det är ingen vi bygger ett lag runt, men han är en bra komplementspelare, som du la visa denna HELA säsong vad han går för
Förra säsongen började också bra, men han blev mer och mer osynlig ju längre säsongen gick.
I år har han börjat bra, men det är långt kvar av säsongen, något kontrakt med Karlberg är ingen panik än. Vänta och se så nivån på kontraktet hamnar rätt. Som sagt, jämför arbetsinsatsen HELA matchen med Lang ovh Kloos, den nivån ska han upp i för att kliva in bland bärande spelare
Man bländas av farten med Karlberg, många andra kan göra samma insats på hans plats men på annorlunda vis. Eljas, Hellberg och junioren gjorde tex ett bra intryck när de spelade
Eljas arbetsinsats på plan är många ggr bättre än Karlbergs över hel match, han har tagit stora kliv i år och jag skulle vara nyfiken se honom med bättre spelare med samma chanser som Karlberg har fått
Eljas kommer ut lika varje match, som en ilsken piraya
Karlberg kommer ut även han som en ilsken Piraya ibland, men en hel del byten ser vi mört som är osynlig.
Eljas tror jag kommer att passera Karlberg i utvecklingen snart, han även många chanser framåt, börjar poängen trilla in, då kan det bli riktigt bra
Jag tycker Karlbergs utveckling är spännande , få se om han får ihop hela pkt.
Om ni inte har sett FBKs mål mot oss sist , kolla det och förklara vad Karlberg gör då?
1-2 skridskoskär framåt och han hade stoppat målet, som det ser ut står han stilla och ser på bara
Det ser riktigt dåligt ut.
Men får han ihop alla bitar och höjer sin arbetsinsats i varje byte, då kan det bli riktigt bra ändå