Går in på stats hockey när jag kommit hem och ser att det står 0-0 mot Örebro borta.
Skott 7-1 och jag bara ler och inser att jag älskart
Så spelar man bortaspel när man har manfall
Tålamod är nyckelordet i kvällens match. Det var bristande tålamod som fällde oss i kvartsfinalen 2021. Örebros strategi är att frustrera motståndaren till misstag, sedan ställa om snabbt och peta in en-två mål per match. Har varit så ända sedan N. Eriksson tog över som tränare.
Därför är 0-0 inget att skämmas för, tvärtom är det ett tecken på att Örebro ännu inte lyckats få oss att tappa tålamodet.
P. Norén har säkert haft tio lägen hittills i år där han smugit upp till bra skottposition runt övre delen av tekningscirklarna, men jag tror han har satt samtliga i plexit.
CMB skrev: tis 29 okt 2024, 19:34
Mantas riskerar att få vara andremålvakt om Gidlöf fortsätter såhär, imponerande spel!
Snarare tredjemålvakt
Jag får nästan dåligt samvete för att jag i förra matchen i första hand ser ytterligare ett skott gå rakt igenom Hellsten (korrekt bortdömt, och visst, han blev störd) och ytterligare en dålig retur innan han räddade upp den med en härlig fotbollsräddning.