svepet skrev: ↑tis 29 okt 2024, 20:01
Vi börjar lyfta spelet o skapar lite då får de såklart ett slumpmål…
Men är det en slump eller fick Örebro oss dit dom ville? Illusionen av ett bättre spel bestod kanske snarare i att vi fick röra oss mer i deras zon men inte riktigt kom till några egentliga farligheter och dom kan spela på omställning.
Hade föredragit att vi fortsatt spela som i första perioden.
Det här blir en klassisk Örebromatch där dom kontrollerar det från ledningsmålet ända till slutsignalen tack vare att vi inte hade tålamodet att låta dom föra matchen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Men är det en slump eller fick Örebro oss dit dom ville? Illusionen av ett bättre spel bestod kanske snarare i att vi fick röra oss mer i deras zon men inte riktigt kom till några egentliga farligheter och dom kan spela på omställning.
Det här blir en klassisk Örebromatch där dom kontrollerar det från ledningsmålet ända till slutsignalen tack vare att vi inte hade tålamodet att låta dom föra matchen.
Slumpdelen bestod i att det var ett ihopslag som blev en lysande passning till en nyinbytt spelare. Just den sekvensen var väl knappast en frukt av ett smart Örebro. Men i övrigt kan du rätt, även om jag tror att det mer berodde på att Leksand satte passningarna i andra till skillnad från kladdet i första. Då kom vi lättare in i anfallszon. Och jag tycker nog Örebro skapade minst lika mkt i första perioden. Så om vi var så jäkla mkt mer taktiska i första vet i fan.
Ludde skrev: ↑tis 29 okt 2024, 20:24Det här blir en klassisk Örebromatch där dom kontrollerar det från ledningsmålet ända till slutsignalen tack vare att vi inte hade tålamodet att låta dom föra matchen.
Sjökvist o Holm är två blinda möss, fullständigt usla domare. Sällan jag ser en match med dem där jag inte blir tvärlack. Därför jag stängt av för ett tag sen….