2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 3-0

Matchtrådar för alla matcher.
Ludde

Re: 2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand

Inlägg av Ludde »

NE tillbaka och allt är som vanligt igen. 2 av 2 förluster och skitsvårt att göra mål.

Vi har haft problem nog att göra mål i 5-5 och att möta Örebro gör det ju inte lättare.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Intressant av Z.

Vi föder Örebro. Vi ger dom för mycket tid i våran zon.
Lägen när vi kan få men inte gör det.

Är det så att man från tränarroll ska försöka spela örebrospel mot Örebro eller? Mellan raderna låter det som att det ligger en oplockad gås begraven nånstans….

Det här jävla spelet man fick se ( såg bara sista) är ju fullständigt obegåvat. Kör för helvete, inte ens Karlqvist kan väl göra mål från egen zon.
Senast redigerad av Klas den tis 29 okt 2024, 21:13, redigerad totalt 1 gång.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Klas skrev: tis 29 okt 2024, 21:12Intressant av Z.
Vad sade han?
CMB

Inlägg av CMB »

Bra analys PZ, vi förlorade pga feghet att inte stå för en offensiv hockey utan istället tränare som vill söka guldstjärnor hos ”jag har gått steg 48-kurs att spela enklare och lägga puckar på mål och med facit i hand säga vad som är rätt”-pöbeln.

Viktor Tuurala hade satt ett lag med gasen i botten. Med bibehållen smartness och defensivt ansvar.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bjernagris skrev: tis 29 okt 2024, 21:13
Vad sade han?
Sammanfattningsvis så spelar vi medvetet försiktigt.

Försöker oss på Örebrohcokey, fast sämre.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Bara bryta ihop, hoppas Vejdemo och/eller Elvenes är tillbaka på torsdag.
CMB

Re: 2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 0-3

Inlägg av CMB »

Finns det plats för en juniorforward nästa match så hoppas jag LIF väljer Altörn före Hellberg.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Klas skrev: tis 29 okt 2024, 21:15
bjernagris skrev: tis 29 okt 2024, 21:13
Vad sade han?

Vill minnas att han var förbannad i en intervju för något år sedan också, när Björn försökte sig på samma sak. "Vi måste få spela vårt spel, göra det vi är bra på"-någonting. Och det har han ju helt rätt i. Jag vägrar att ens kolla på Leksand om vi ska spela "örebro-hockey", som i den här matchen. Oavsett om vi vinner varenda match. Så fullständigt obegåvat, fegt och värdelöst.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bender skrev: tis 29 okt 2024, 21:27
bjernagris skrev: tis 29 okt 2024, 21:13 Vad sade han?

Vill minnas att han var förbannad i en intervju för något år sedan också, när Björn försökte sig på samma sak. "Vi måste få spela vårt spel, göra det vi är bra på"-någonting. Och det har han ju helt rätt i. Jag vägrar att ens kolla på Leksand om vi ska spela "örebro-hockey", som i den här matchen. Oavsett om vi vinner varenda match. Så fullständigt obegåvat, fegt och värdelöst.
Verkligen. Reporten sa nåt om Max oxå, vet inte om det var en tidigare intervju?

”Man önskar nästan att tränarna sa åt oss att bara gå ut och köra”

Hörde inte detta själv, nån som vet vad det handlade om?
Kan ju, om det stämmer, kanske förklara varför det ser så krampaktigt och stelt ut. Man försöker få laget att spela ett spel som laget inte är byggt för.

Pellefant

Re: 2024-10-29 Tisdag 19:00 Örebro - Leksand 3-0

Inlägg av Pellefant »

Jag tror problemet kan vara just att vissa spelare "vill" spela sitt eget spel och har svårt att ta detta med att spela defensivt, bevakande och disciplinerat, hade vi gjort det på alla platser i laget idag och gjort det bra, så hade vi haft chansen. Problemet är bara att en del inte har det tålamodet och kunnandet.
Vi åkte på ett slumpmål och där brast det för en del, vi åkte på ett mål till och där brast det för ytterligare några.
tomten

Inlägg av tomten »

I ärlighetens namn skulle det ha stått 2-0 till Örebro i första redan. Gidlöv var lysande och vårt försvar pissvekt

Sedan är den stora skillnaden Karlqvist mellan lagen, en fullkomligt genialisk spelare
Vi hade ingenting att möta upp med

Hrivik är så dålig att han borde bänkas, reta upp honom så det händer något
Just nu är han så dålig att man skäms när man ser honom
Veronneau, likaså , totalt kass
Karlberg helt osynlig utom ett par byten

De som verkligen försökte var:
Lang, Kloos, Cehlarik Zacke, juniorerna , Hellberg
Eddie , Norén
De här kan få godkänt

Underkänt
Anton J vill, men det blir väldigt fel ibland, svarte Petter i egen zon tillsammans med finnarna
Tre st mkt osäkra kort i laget
Bort med minst en finne

Hrivik borde man förhandla med och försöka få bort
Han måste vara en stämningshöjare
Det blir inget bättre

Om de är friska nästa match så vill jag se:

Elvenes Hrivik Cehlarik
Hriviks sista chans, spelar han lika geistlöst nu, få bänkas han

Lang Kloos Karlberg
Kloos har spelat center förut och gjort det bra
En höghastighetsline

Veronneau Zacke Vejdemo
Försöka få fart på Veronneau

Junior Eljas Hellberg
Matcha fram den bästa fjärdekedjan framöver

Östman och Knuts får sitta beredda att ersätta
Östman om inte Hrivik vaknar
Hrivik får infon: vaknar du inte upp nu, då får du sitta framöver

Knuts om inte fjärdekedjan håller

Något måste göras, våra stjärnspelare är ju helt off i kampen
om platser
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Amen, Bagarn.. Jag fattar inte vad som hänt med Hrivik. Hans puckkontroll ser ut som en div3 spelare som blivit inslängd i SHL, och har gjort i 2 säsonger nu. Han har noll timing, den legendariskt vältränade kroppen verkar enbart vara en legend, och de geniala passningarna ser man en i snitt var 7e math. Herregud, vad har hänt?

Veronneau har blixtrat till något enstaka tillfällen, men generellt varit usel hela säsongen. Även jag kan göra mål i öppen kasse.

Vejdemo en besvikelse även han, har inte tagit steg framåt över sommaren. Snarare bakåt.

Utan Elvenäs är vi otroligt bleka.

Altörn va den enda som drog iväg ett skott idag som såg ut som att han ville göra mål. Mackan försöker. Men resten? Va fan?

Förstår om Tjomme inte är sugen..
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Åh herregud vad felbyggt det här laget är...
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Av de tre som var kvar tror jag det var bäst att torska denna.
Vi var aldrig i närheten vad jag kunde se från första halvan.

Slå hv och saik nu så könns det bra igen. Men snälla, ingen sån här örebrohockey igen. Jag dör av tristess.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bender skrev: tis 29 okt 2024, 20:23 "kanske inte alltid roligt att kolla på örebros matcher..heh.." säger karlkvist i pausintervjun.

Skiter i om vi förlorar mot örebro, är bara glad att vi inte är örebro.
Antagligen första gången jag är beredd att hålla med en Örebroare. Jag verkligen hatar när tråkiga lag har framgångar, spelar ingen roll vilken sport eller vilket lag, det är bara så jävla tröttsamt. Och att Örebro är ett tråklag bara skulle vara något som Leksand myntade under kvartsfinalen för något år sedan som NAs supporter, förlåt reporter, sa i Falukuriren för några veckor sedan är ju inte alls sant. Det har jag hört sedan Niklas Eriksson tog över. Nej, en örebrovinst svider alltid men det svider ändå mer med en leksandsförlust.
Pellefant skrev: tis 29 okt 2024, 20:30
Ludde skrev: tis 29 okt 2024, 20:24
svepet skrev: tis 29 okt 2024, 20:01 Vi börjar lyfta spelet o skapar lite då får de såklart ett slumpmål…
Men är det en slump eller fick Örebro oss dit dom ville? Illusionen av ett bättre spel bestod kanske snarare i att vi fick röra oss mer i deras zon men inte riktigt kom till några egentliga farligheter och dom kan spela på omställning.

Hade föredragit att vi fortsatt spela som i första perioden.

Det här blir en klassisk Örebromatch där dom kontrollerar det från ledningsmålet ända till slutsignalen tack vare att vi inte hade tålamodet att låta dom föra matchen.
Exakt så, dom är verkligen äckligt disciplinerade :x
Jag vill ändå tro att ska man slå Örebro så är det klart bättre att trycka ner dem i deras försvarszon. Visst måste man vara beredd på omställningar, men man kan inte tråka ihjäl tråkhockeyns mästare. I den här matchen hade vi inte den kreativitet i anfallszon som behövs för att luckra upp betongmuren, vi hade behövt en Elvenes t.ex. Kanske även att Vejdemo med sin förmåga att stöka framför mål hade behövts. Vi hade inte riktigt den offensiva fantasin som hade behövts för att göra mål mot Örebro igår, men jag hoppas verkligen att man fortsätter att fortsätta spela hockey mot Örebro och inte backar hem för mycket. Man måste göra mål framåt för att vinna matcher och att spela på 0-0 funkar inte, Örebro grötar alltid in något skitmål.
Klas skrev: tis 29 okt 2024, 21:12 Intressant av Z.

Vi föder Örebro. Vi ger dom för mycket tid i våran zon.
Lägen när vi kan få men inte gör det.

Är det så att man från tränarroll ska försöka spela örebrospel mot Örebro eller? Mellan raderna låter det som att det ligger en oplockad gås begraven nånstans….

Det här jävla spelet man fick se ( såg bara sista) är ju fullständigt obegåvat. Kör för helvete, inte ens Karlqvist kan väl göra mål från egen zon.
Exakt så! Kan man dessutom göra första målet mot Örebro så måste de till slut gå framåt och då kan de inte köra köttmur längre. Sedan måste man ju även se till att man inte sätter sig i situationer där domarna avgör matchen. Säger inte att domarna avgjorde den här matchen, den var redan avgjord när de la sig i handlingarna med två väldigt tveksamma utvisningar i sista perioden. Men har man 1-0 mot dem måste man vara äckligt disciplinerade med klubborna så att det inte går att hitta utvisningar ens om man letar.
CMB skrev: tis 29 okt 2024, 21:22 Finns det plats för en juniorforward nästa match så hoppas jag LIF väljer Altörn före Hellberg.
Ska man se till vad båda presterat under match nu på slutet så är det helt klart Altörn som ska ha speltid.
bender skrev: tis 29 okt 2024, 21:27
bjernagris skrev: tis 29 okt 2024, 21:13 Vad sade han?

Jag spelar hellre i div. 3 med leksandshockey än vinner SM-guld med örebrohockey ;-)
tomten skrev: tis 29 okt 2024, 22:08 I ärlighetens namn skulle det ha stått 2-0 till Örebro i första redan. Gidlöv var lysande och vårt försvar pissvekt

Sedan är den stora skillnaden Karlqvist mellan lagen, en fullkomligt genialisk spelare
Vi hade ingenting att möta upp med

Hrivik är så dålig att han borde bänkas, reta upp honom så det händer något
Just nu är han så dålig att man skäms när man ser honom
Veronneau, likaså , totalt kass
Karlberg helt osynlig utom ett par byten

De som verkligen försökte var:
Lang, Kloos, Cehlarik Zacke, juniorerna , Hellberg
Eddie , Norén
De här kan få godkänt

Underkänt
Anton J vill, men det blir väldigt fel ibland, svarte Petter i egen zon tillsammans med finnarna
Tre st mkt osäkra kort i laget
Bort med minst en finne

Hrivik borde man förhandla med och försöka få bort
Han måste vara en stämningshöjare
Det blir inget bättre

Om de är friska nästa match så vill jag se:

Elvenes Hrivik Cehlarik
Hriviks sista chans, spelar han lika geistlöst nu, få bänkas han

Lang Kloos Karlberg
Kloos har spelat center förut och gjort det bra
En höghastighetsline

Veronneau Zacke Vejdemo
Försöka få fart på Veronneau

Junior Eljas Hellberg
Matcha fram den bästa fjärdekedjan framöver

Östman och Knuts får sitta beredda att ersätta
Östman om inte Hrivik vaknar
Hrivik får infon: vaknar du inte upp nu, då får du sitta framöver

Knuts om inte fjärdekedjan håller

Något måste göras, våra stjärnspelare är ju helt off i kampen
om platser
Inte mycket jag håller med om. Karlqvist är bra, absolut, men sådär genialisk som du vill få det till tycker jag inte att han är.

Gidlöf var bra men försvaret var inte pissvekt.

Hrivík gör väldigt mycket i spelet utan puck och är inte pissdålig. Visst, i förhållande till lön så är det klart underkänt, men han är inte sämst på isen vilket det låter som på dig.

Hellberg tycker jag var helt osynlig förutom att det var han som skulle ha täckning när backen gick framåt vid Örebros första mål. Det var han som skulle ha markerat spelaren som kom in från båset på deras 1-0-mål. Visst, han måste få göra misstag han också, men tycker han var totalt osynlig i övriga matchen så har svårt att ge honom godkänt betyg.

Sedan vet jag inte riktigt varför du är så sjukt mycket emot Karlberg. Vad gjorde exempelvis Lang mer än vad Karlberg gjorde i den här matchen?

Som sagt, inte mycket jag håller med om.

Det var en tråkig match där vi dras in i Örebros tempo och spel precis som de vill få oss att göra. Vi behöver gasa på och våga ta oss in i mitten till bättre lägen och det kan man göra utan att man behöver gå bort sig. Med fart på skirdskorna och ändra åkvägarna inåt istället för ut i sarghörnen så kommer lägen (eller utvisningar). Kanske inte första eller andra gången, men kanske tionde eller tjugonde. Det pratas mycket om tålamod och det behövs verkligen mot Örebro, men inte bara i försvarsspelet utan även i anfallsspelet. Nöta in puck efter puck efter puck och ta sig in i mitten. Fortsätta med det istället för att hitta på egna saker i frustration och ta sig ner i sarghörnen där de enkelt låser fast och får ner farten på oss.

Det var inte mycket som var bra i matchen tycker jag. Gidlöf godkänd då målen inte var mycket att göra något åt. Defensivt var det inga större fel egentligen utan det var en total avsaknad av offensiv vi förlorade på. Altörn fortsätter imponera på mig, Hellberg har en bit kvar och jag tycker inte ens det känns som att han försöker vara den kreativa spelare som han kan vara. Självförtroende/irritation/nonchalans? Kanske bara behöver mer tid för att bli trygg i spelet?

Lunkan börjar närma sig fjolårssäsongen i sitt spel och Norén är också på väg uppåt.
Pain is temporary, glory is forever