2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand 5-4 str

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand 5-4 str

Inlägg av Sniper »

Elvenes, kom tillbaka.
Du har ett tidigare lag att möta, dyrka upp och se till att vi tar samtliga poäng mot.
Lampa

Re: 2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand

Inlägg av Lampa »

Man vill ju gärna veta status på Elvenes och Vejdemo.

Fullt lag tack !
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lampa skrev: tis 29 okt 2024, 21:46 Man vill ju gärna veta status på Elvenes och Vejdemo.

Fullt lag tack !
Detta är väl det senaste vi har på L. Vejdemo.
Lukas Vejdemo dras nu nämligen med skadebesvär och ser ut att missa veckans två bortamatcher mot Örebro och HV71.

– Han är indisponibel, säger Leksands tränare “Challe” Berglund till Falu-Kuriren.

Leksand kommenterar dock inte vad som besvärar Vejdemo och det är ännu oklart om han kan komma tillbaka i spel senare under veckan, menar fysioterapeuten Emilia Backman.

– Det är dag till dag på honom, säger Backman till tidningen.
https://hockeysverige.se/shl/marek-hriv ... s-vejdemo/
Lampa

Inlägg av Lampa »

Ah okej. Hoppas på Elvenes då.

Jag är fortfarande i lätt ”bottenträsk noja” så jag hoppas verkligen vi tar minst 2p här. Skönt att Modo torskade och även Malmö igår.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Hockeymördarna från Örebro tar tillfälligt död på all lust.
Nästan lika få inlägg som i HV:s ostartade matchtråd https://forum.hv71fans.se/c/hv71-matcherna/7
tomten

Inlägg av tomten »

Jag hoppas att det blir förändringar i kedjorna nu

Veronneau Zacke Hellberg
Plocka bort Karlberg här och prova Hellberg istället få se om Veronneau får lite mer puck
Veronneau och Karlberg passar inte ihop för fem öre, därför tror jag Veronneau resignerar lite
Om jag minns riktigt då spelade Camper Zacke och Veronneau när han gjorde 35 mål.
Ska Veronneau lyfta måste någon annan in på den positionen
och prova

Lang Eljas Kloos
Här måste Hrivik bort, han dödade kedjan sist
Prova Eljas här om han är frisk, annars Knuts
Lang Eljas Kloos, då blir det fart
Knuts annars

Karlberg Östman Cehlarik
Ev kan Hrivik prova en stund häristället för Östman
Elvenes måste spela här om han är frisk

Junior Hrivik Junior
Testa sätt Hrivik i sällskap där han måste ta ledarrollen
Pressa honom

Knuts på bänken, hoppar in där och om det behövs

Det viktigaste
Ta bort Hrivik från Lang Kloos
Ta bort Karlberg från Veronneau, honom måste vi få fart på.
De passar inte ihop alls
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Någon av de spelare som missade örebromatchen som finns möjlighet att vara med ikväll? Elvenes har man ju inte fått höra någonting alls om t.ex. Vejdemo var väl dag till dag?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wiborg skrev: tor 31 okt 2024, 06:21 Någon av de spelare som missade örebromatchen som finns möjlighet att vara med ikväll? Elvenes har man ju inte fått höra någonting alls om t.ex. Vejdemo var väl dag till dag?
Svarar mig själv:
På torsdagskvällen saknas Arvid Eljas, Lukas Vejdemo och Lucas Elvenes igen.
https://www.falukuriren.se/2024-10-31/l ... llganglig/
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 31 okt 2024, 06:54
På torsdagskvällen saknas Lucas Elvenes igen.
Blytungt. Som om Dodgers saknat Ohtani.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Poäng ikväll får man vara nöjd med känns det som.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: tor 31 okt 2024, 07:35
Wiborg skrev: tor 31 okt 2024, 06:54
På torsdagskvällen saknas Lucas Elvenes igen.
Blytungt. Som om Dodgers saknat Ohtani.
Tungt som bly, sa Bull.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Nu ska jag göra något jag endast i undantagsfall gör: lägga fram en dyster prognos. Det brukar inte vara så uppskattat och många blir deppiga av sånt (därför brukar jag låta Lillgud göra det åt mig). Men i bästa fall fungerar det som antijinx.

Redan efter Malmö, inför Örebro, anade jag oråd. Precis som det är när det vänder till vår fördel - vi står för en bättre insats än på länge innan vi i efterföljande match bryter förlustsvit - kan det vara innan vi går in i svacka. Den allt annat än övertygande segern mot Malmö fick mig att tänka på ett tillfälle häromåret när vi förlängde vinstsvit utan att egentligen förtjäna det. I efterföljande match kom sedan förlusten och därefter ytterligare en. Detta var strax före uppehåll och Björn gjorde något jag starkt ogillade: redan efter den oförtjänta vinsten gick han ut i media och sa att stundande uppehållet kommer lägligt, för han uppfattade att laget börjar se slitet ut. Mycket riktigt tog bensinen slut.

Den här gången var det ingen som gick ut och sa något sådant. Själv var jag emellertid nära inför Örebro. Dock antydde jag att det kan bli 0 poäng i tre sista matcherna (allt från 0 till 9 så ingen skulle bli deppig och Gösen ta timeout).

Men om vi skulle gå till uppehåll djupt nedstämda tror jag på en glad nyhet under spelledigheten. Ungefär som när Kruse under uppehåll meddelade att Ryno förlängt med fem år. Tjomme förlänger.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 31 okt 2024, 10:08 Nu ska jag göra något jag endast i undantagsfall gör: lägga fram en dyster prognos. Det brukar inte vara så uppskattat och många blir deppiga av sånt (därför brukar jag låta Lillgud göra det åt mig). Men i bästa fall fungerar det som antijinx.

Redan efter Malmö, inför Örebro, anade jag oråd. Precis som det är när det vänder till vår fördel - vi står för en bättre insats än på länge innan vi i efterföljande match bryter förlustsvit - kan det vara innan vi går in i svacka. Den allt annat än övertygande segern mot Malmö fick mig att tänka på ett tillfälle häromåret när vi förlängde vinstsvit utan att egentligen förtjäna det. I efterföljande match kom sedan förlusten och därefter ytterligare en. Detta var strax före uppehåll och Björn gjorde något jag starkt ogillade: redan efter den oförtjänta vinsten gick han ut i media och sa att stundande uppehållet kommer lägligt, för han uppfattade att laget börjar se slitet ut. Mycket riktigt tog bensinen slut.

Den här gången var det ingen som gick ut och sa något sådant. Själv var jag emellertid nära inför Örebro. Dock antydde jag att det kan bli 0 poäng i tre sista matcherna (allt från 0 till 9 så ingen skulle bli deppig och Gösen ta timeout).

Men om vi skulle gå till uppehåll djupt nedstämda tror jag på en glad nyhet under spelledigheten. Ungefär som när Kruse under uppehåll meddelade att Ryno förlängt med fem år. Tjomme förlänger.
Dyster och dyster vet jag inte. Du börjar förvisso i moll men slutar ändå i dur när du tror på Tjommes förlängning. Här bjuder jag på en dyster prognos; 0 poäng i kvarvarande matcher innan uppehållet, Tjomme lämnar och Gösen tar timeout.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: tor 31 okt 2024, 10:26
Sniper skrev: tor 31 okt 2024, 10:08 Nu ska jag göra något jag endast i undantagsfall gör: lägga fram en dyster prognos. Det brukar inte vara så uppskattat och många blir deppiga av sånt (därför brukar jag låta Lillgud göra det åt mig). Men i bästa fall fungerar det som antijinx.

Dyster och dyster vet jag inte. Du börjar förvisso i moll men slutar ändå i dur när du tror på Tjommes förlängning. Här bjuder jag på en dyster prognos; 0 poäng i kvarvarande matcher innan uppehållet, Tjomme lämnar och Gösen tar timeout.
Jag sa här hemma att vinner vi två av veckans tre matcher så är det godkänt då jag också tyckte att matchen mot Malmö var klart sämre än matcherna innan. Med manfallet som varit den här veckan också så börjar jag fundera på om vi inte ska vara nöjda med 3-4 poäng den här veckan. Men jag är ändå hoppfull att vi tar tre poäng ikväll mot ett lag som är klart sämre än Örebro just nu och sedan kan pressa Skellefteå på lördag. Där är jag mer intresserad av hur spelet ser ut än var poängen hamnar förutsatt att vi vinner ikväll. Förlust ikväll så är det kanske viktigare att bryta förlusttränden innan uppehållet.
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Lite orolig för att det blir poänglöst kväll, men det vore ju kul om vi kunde vinna, då jag ska ta med min son på hans andra Leksands-livematch nånsin. Den förra (och första) han var med på var mot Växjö förra året, i Växjö (8-1 förlusten). Det vore ju kul om han fick åka hem med en pappa som var glad över tre poäng. ;)