2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str

Inlägg av Sniper »

Ny sexpoängsmatch. Tre poäng efter och en match mindre spelad.
Måste vara en mänsklig motståndare om de är inom räckhåll för detta svajiga Leksand.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

För att få en uppfattning om hur Skellefteå presterar just nu kan man läsa senaste matchtråden http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2891

Ny är ännu inte uppe och kan nog dröja tills matchdagen.

Varför slutade vi förresten säga gameday (på olika språk)? Och varför slutade Gösen med sina filosofiska betraktelser? Och varför kastar vi bort så många poäng?
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: fre 01 nov 2024, 12:06 För att få en uppfattning om hur Skellefteå presterar just nu kan man läsa senaste matchtråden http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2891

Varför slutade vi förresten säga gameday (på olika språk)? Och varför slutade Gösen med sina filosofiska betraktelser? Och varför kastar vi bort så många poäng?
Gösen hoppades/trodde på Hellberg mot HV. Och se, Hellberg flyttade äntligen fram sina positioner så han i alla fall kom in på banan. LIF har juniorer med potential, bra!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 01 nov 2024, 12:06 För att få en uppfattning om hur Skellefteå presterar just nu kan man läsa senaste matchtråden http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2891

Jag tappade sugen när hela forumet svettades pessimism. Vi får se efter ett par vinster igen. 😁
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Allt har sin tid?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: fre 01 nov 2024, 13:09

Allt har sin tid?
Ja, nu är det Matchens ölburk som gäller. Här kommer den:

Bild

Jag kan inte komma på en enda burk som är kopplad till Västerbotten (annat än bidraget till Gränges Fatöls landskapsserie). Det är lika torrlagt som när vi var i Skellefteå med juniorlaget i baseball. En av få resor där vi inte drack öl och svinade. Berodde antagligen på att damernas softballag var med samt att vi bodde på något slags lägergård i kristen regi.

Längre upp i landet än Skellefteå har jag för övrigt aldrig varit.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

CMB skrev: fre 01 nov 2024, 12:27

Gösen hoppades/trodde på Hellberg mot HV. Och se, Hellberg flyttade äntligen fram sina positioner så han i alla fall kom in på banan. LIF har juniorer med potential, bra!
I en annan tråd pratas det om nyförvärv på legend-jon’s plats. Men vi har väl gott om ynglingar som redan nu gör ett jobb där? Eljas för att nämna en tar ju stora kliv. Spela dom vi har!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Barnen älskar Lang (och korv):
Publikfest igen imorgon - Lang sänker priset på korven
Kom och hylla Oskar Lang imorgon för sina 500 matcher i föreningen.
En korv med bröd kostar #14 kronor dagen till ära. Dessutom finns specialprodukter på Lang-tema i shopen.
Dörrarna öppnar 16, matchen mot Skellefteå 18, det blir mycket folk igen. Var på plats i tid.
Ceremonin för Lang sker innan nedsläpp.

Bild
https://www.leksandsif.se/article/q8hasm9-30ead/view
CMB

Inlägg av CMB »

Klas skrev: fre 01 nov 2024, 13:32
CMB skrev: fre 01 nov 2024, 12:27

I en annan tråd pratas det om nyförvärv på legend-jon’s plats. Men vi har väl gott om ynglingar som redan nu gör ett jobb där? Eljas för att nämna en tar ju stora kliv. Spela dom vi har!
Yes! :YMPARTY:
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Hoppas att alla är friska och tillbaka, det kommer nog behövas.
Gidlöf nollar SAIK \:d/
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Kanske inget som pryder hyllorna i Snipers samling, men en burköl från Skellefteå.
Har inget minne av hur denna bonnlöpps-öl smakar. Själv tänker jag dricka annat. Och framförallt ser jag fram emot att njuta av segerns sötma. 😎
IMG_2940.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

bjernagris skrev: fre 01 nov 2024, 15:59 Någon som snappat upp vad som hände med P. Norén igår? Loggade endast 4:51 i istid och klev av efter första perioden. Trots det fick inte F. Nilsson någon speltid.
1 november 2024 19:19

Backen Patrik Norén är ny på Leksands frånvarolista.
Däremot är Lucas Elvenes tillbaka när Leksand tar emot Skellefteå på lördagskvällen.
– Jättegott. Det var tråkigt att missa roadtripen i veckan, även om det inte blev de resultaten vi ville. Vi tar det imorgon (läs: lördag) istället, säger Elvenes.
https://www.falukuriren.se/2024-11-01/l ... sa-mycket/
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 01 nov 2024, 13:27
Längre upp i landet än Skellefteå har jag för övrigt aldrig varit.
Med rötterna därifrån kan jag säga att du inte har missat mycket, men samtidigt nästan påstå att du har missat allt.
Tänk att få beträda en äkta bagarstuga och baka din egna Klådda. (Mats ume vet vad det är)
Eller att få halstra din egna nyfångade sik, eller att få använda nyss benämnda Klådda som underlag till skivad mandelpotatis, smör och saltströmming. Mumma!
Kanske detta finns även söder om Saik men tveksamt.
I annat fall kunde du även ta en titt förbi mina riktiga rötters hemby och besöka löjromsfisket..

Jaha, på vintern? Då är det bara skoter som gäller.

F.ö sitter (som redan nämnt) jag och väntar på en flygplats igen, nu på planet hem. Så på lördag är jag med igen på allvar.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: fre 01 nov 2024, 22:30 I annat fall kunde du även ta en titt förbi mina riktiga rötters hemby och besöka löjromsfisket..
Käringbergets godaste bullar bakades av en kvinna från Kalix (starkt förknippat med löjrom). Hon var mamma till grundaren av Leksandsbryggeriet The Beer Factory. I Norrbotten - närmare bestämt Luleå en knapp timme från Kalix - återfanns och återfinns Nyckelbryggerier, vilket gjorde Norrbotten till hetare ölburksmark än Västerbotten. Från det bryggeriet vill jag särskilt framhålla lättölsserien Rajd Lättöl*:

Bild

Av de fem burkar som ingick i serien har jag två eller tre. De ligger i stor sopsäck nere i förrådet. Det är vad som återstår av min samling. Resten var jag tvungen att offra när barndomshemmet mitt emot Johan Franssons hus tömdes.

*Fantastisk pdf om både Rajd och andra svenska ölburksserier https://sahswi.org/wp-content/uploads/2 ... rpoint.pdf
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: fre 01 nov 2024, 12:06 Varför slutade vi förresten säga gameday (på olika språk)? Och varför slutade Gösen med sina filosofiska betraktelser? Och varför kastar vi bort så många poäng?
Jour de match! Nu får Gösen dra sitt strå till stacken och stå för filosofin och laget för 3 poäng.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.