2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand 5-4 str
-
Re: 2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand
Hellsten gjorde endel grymma räddningar, så ska inte lägga torsken på honom, men 3-4 målet är så illa.
Samma Lyytinens slashing, så klantigt.
Samma Lyytinens slashing, så klantigt.
-
Ja, där finns det förbättringsutrymme. Men vi har ju inga naturliga målskyttar, kanske inte så konstigt att straffarna är så tama.
-
Vi var värda noll poäng idag. Visst, några snygga mål men i övrigt återigen en fruktansvärt usel match mot HV.
Och coachningen??? Hur i h-vete kan vi på tre kedjor spela med en spelare som knappt håller div-1 klass?? Det är sorgligt men Knuts har gått ner sig så enormt att han borde inte spela en minut till. Hellberg o Altörn är ju bättre men det spelar ingen roll tydligen.
Och coachningen??? Hur i h-vete kan vi på tre kedjor spela med en spelare som knappt håller div-1 klass?? Det är sorgligt men Knuts har gått ner sig så enormt att han borde inte spela en minut till. Hellberg o Altörn är ju bättre men det spelar ingen roll tydligen.
-
Det är sorgligt att se hur bedrövligt dålig Jon Knuts är numera, han spelar verkligen bara på gamla meriter. Det vore en välgärning för alla inklusive honom själv om han lägger skridskorna på hyllan redan nu under uppehållet.
3-4 målet skulle jag ha räddat till och med.
Pissdåliga i tredje med skitdåligt boxplay och ännu sämre målvakt banade väg för den här förlusten.
Skönt med uppehåll men förmodligen bara en tillfällig stiltje innan det brinner i huvudet igen när matchandet drar igång efter.
Men återigen, laget är överskattat och kommer ha ruggigt tufft att nå topp 6, kanske även topp 10 om det bara rullar på i samma mönster resten av säsongen.
3-4 målet skulle jag ha räddat till och med.
Pissdåliga i tredje med skitdåligt boxplay och ännu sämre målvakt banade väg för den här förlusten.
Skönt med uppehåll men förmodligen bara en tillfällig stiltje innan det brinner i huvudet igen när matchandet drar igång efter.
Men återigen, laget är överskattat och kommer ha ruggigt tufft att nå topp 6, kanske även topp 10 om det bara rullar på i samma mönster resten av säsongen.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Både ledsamt och märkligt. Precis som att Challe tycker att Kloos har några före sig i straffläggar-listan. Kloos, dvs den enda som den här eländiga säsongen för mål med någon slags kontinuitet.svepet skrev: ↑tor 31 okt 2024, 21:43 Vi var värda noll poäng idag. Visst, några snygga mål men i övrigt återigen en fruktansvärt usel match mot HV.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Re: 2024-10-31 Torsdag 19:00 HV71 - Leksand 5-4 str
Enda jag tänkte sista 7-8 min var att det är viktigare att hålla oavgjort än att gå för 3 pinnar. Då tappar vi bara 1p mot HV i tabellen, mot att tappa 3p ytterligare. Då skulle vi förlorat 6 pinnar mot dyng-HV på typ lika många omgångar. Då tar jag -4 alla dar i veckan.
Träffar den klubban ens Andre Peterson, eller är den bara nära och han blir rädd? Han måste ju dessutom ramla..
Johan Davidsson står i båset oavsett vem som är headcoach i den här klubben, måtte det fortsätta
Vi själva har en del att jobba på kan man säga..
Träffar den klubban ens Andre Peterson, eller är den bara nära och han blir rädd? Han måste ju dessutom ramla..
Johan Davidsson står i båset oavsett vem som är headcoach i den här klubben, måtte det fortsätta
Vi själva har en del att jobba på kan man säga..
-
Cehlarik, Meryl, och Östman. Med facit i hand så skulle ingen av dem lagt straff. Mvh Captain HindsightKlas skrev: ↑tor 31 okt 2024, 21:46Både ledsamt och märkligt. Precis som att Challe tycker att Kloos har några före sig i straffläggar-listan. Kloos, dvs den enda som den här eländiga säsongen för mål med någon slags kontinuitet.svepet skrev: ↑tor 31 okt 2024, 21:43 Vi var värda noll poäng idag. Visst, några snygga mål men i övrigt återigen en fruktansvärt usel match mot HV.
-
Hellsten gjorde en bra match i stort
Ett misstag kommer någon gång
Vi fick stryk pga Lyttinens utv slog klubban ur händerna på HV spelaren bakom mål
Totalt onödigt men helt medvetet
Hål i huvudet
Hrivik lämnar sin markering i boxplay
Bedrövligt , mål direkt
Hål i huvudet
De här 2 missstsgen går inte hända och kostar oss matchen
Challarna måste vara de sämsta att coacha ett lag i Sverige
Nu skulle vi spela på resultatet i tredje, ren idioti
Juniorerna och Hellberg var godkända
Vi fick stryk pga Lyttinens utv slog klubban ur händerna på HV spelaren bakom mål
Hål i huvudet
Bedrövligt , mål direkt
Hål i huvudet
-
Skulle säga att Hellsten börjar likna Kaz väldigt mycket. Några jättefina ingripanden, några tveksamma och några tavlor. Idag tycker jag vi fick se allt av det. Stabil över tid är han inte.
Matchens förloras i och med en genomusel tredje. Uselheten kulmineras i en rad klockrena tekningsförluster och ett uselt boxplay.
Efter sista periodens mörker måste man ifrågasätta tränarna hur fan snacket gick i omklädningsrummet. Spelarna går ut och är sjukt passiva i alla närkamper, men trots det dras det på utvisningar! Passiviteten visar sig även i styrspelet där Hv bara kan plöja igenom. Därtill sätter de upp ligans sämsta spelare (är nästintill övertygad att det stämmer tyvärr) tillsammans med två offensiva lirare och låter honom gå vart tredje byte. Det dödar hela linan och de parkerar i egen zon.
Matchens förloras i och med en genomusel tredje. Uselheten kulmineras i en rad klockrena tekningsförluster och ett uselt boxplay.
Efter sista periodens mörker måste man ifrågasätta tränarna hur fan snacket gick i omklädningsrummet. Spelarna går ut och är sjukt passiva i alla närkamper, men trots det dras det på utvisningar! Passiviteten visar sig även i styrspelet där Hv bara kan plöja igenom. Därtill sätter de upp ligans sämsta spelare (är nästintill övertygad att det stämmer tyvärr) tillsammans med två offensiva lirare och låter honom gå vart tredje byte. Det dödar hela linan och de parkerar i egen zon.
-
Alsing bäst på isen.
Verkar även väldigt populär bland Leksandsspelarna.
Våra finska backar fortsätter sin tuffa säsong.
Rindells pass såklart en delikatess.
Men sedan är de tyvärr fortsatt olyckliga.
Man kan ju se små sekvenser där de visar lite klass.
Men bägges självförtroende är så dåligt.
Tyvärr. Bara hoppas det vänder.
Knuts - ja vad ska man säga som inte är sagt.
Skridskoåkningen, det fysiska spelet, start o stop.
Allt är borta. Han försöker placera sig rätt för att undvika att bli bortspelad, det är ungefär det han gör.
Suck.
Hrivik grym första halvan av matcherna.
Sedan var han tillbaka med sina stillastående flippmackor.
Vi gör årets andra backmål. Hurra!
Där är vi toksist i SHL.
Inga skott som går in men vi får ju börja någonstans.
Fler som börjar se liknelserna mellan Kaz och Hellsten.
Grym i sidled. Men fortsatt mycket nät ledigt när de kryper ihop i kassen. 3an ska han ha. Och jag tror nog Millner gärna vill ha tillbaka 2an med.
Kloos o Lang är fan riktigt bra. Om någon nu missat det.
Verkar även väldigt populär bland Leksandsspelarna.
Våra finska backar fortsätter sin tuffa säsong.
Rindells pass såklart en delikatess.
Men sedan är de tyvärr fortsatt olyckliga.
Man kan ju se små sekvenser där de visar lite klass.
Men bägges självförtroende är så dåligt.
Tyvärr. Bara hoppas det vänder.
Knuts - ja vad ska man säga som inte är sagt.
Skridskoåkningen, det fysiska spelet, start o stop.
Allt är borta. Han försöker placera sig rätt för att undvika att bli bortspelad, det är ungefär det han gör.
Suck.
Hrivik grym första halvan av matcherna.
Sedan var han tillbaka med sina stillastående flippmackor.
Vi gör årets andra backmål. Hurra!
Där är vi toksist i SHL.
Inga skott som går in men vi får ju börja någonstans.
Fler som börjar se liknelserna mellan Kaz och Hellsten.
Grym i sidled. Men fortsatt mycket nät ledigt när de kryper ihop i kassen. 3an ska han ha. Och jag tror nog Millner gärna vill ha tillbaka 2an med.
Kloos o Lang är fan riktigt bra. Om någon nu missat det.
-
Sov mellan 17:30 - 02:00…
Men noterar att lagets tydligaste två svaga kort Hellsten och Knuts…
Har utmärkt sig….föga oväntat….
Har sett målen nu allafall med…
Men Hellsten kommer alltid vara målvakten som ibland släpper in något billigt mål…
Och man har egentligen inte råd med det på SHL-nivå…
Tabellen är för tight och det för små skillnader mellan lagen i styrka..
Hela 15omgångar spelade…
1 Frölunda HC 15 8 3 4 43:29 (14) 30p
2 Brynäs IF 15 7 5 3 44:31 (13) 30p
3 Örebro HK 15 7 5 3 38:26 (12) 29p
Och att just Örebro och Brynäs ligger i toppen visar hur tighta lagen är.
Och att skillnaden mellan succé och fiasko är hårfin i denna liga.
Sen är det så irriterande och frustrerande och störande att Knuts har kontrakt nästa år med…
Vågar TJ ens tänka tanken att entlediga en kulturbärare innan kontraktet går ut.
Det kommer ju aldrig hända….vi lär få dras med han 1år till…
Vi verkar då tyvärr inte vilja eller ha styrka för att då `hänga av Hv heller´….
—-
10 Leksands IF 15 6 3 6 36:45 (-9) 21p
11 Rögle BK 15 4 5 6 36:41 (-5) 20p
12 IF Malmö Redhawks 15 3 6 6 33:45 (-12) 18p
——
13 HV 71 14 3 4 7 39:44 (-5) 14p
—-
Även om HV71 är 7p efter….
Har dom också en match mindre spelad tex….
Teoretiskt skulle kunna skilja 4p till HV71 och 3p till Malmö och 1p till Rögle…
Och de hårt drabbade inledningsvis med skador…
Rögle och HV71… Deras nyförvärv Ashton och Ang är redo för debutera snart med nu…
Så det känns inte som några givna räddningsplankor bakom oss….
Vi mött HV71 tex 2ggr redan och torskat båda nu….
Plats 13 blinkar fortfarande då som ett hot….
Men noterar att lagets tydligaste två svaga kort Hellsten och Knuts…
Har utmärkt sig….föga oväntat….
Har sett målen nu allafall med…
Men Hellsten kommer alltid vara målvakten som ibland släpper in något billigt mål…
Och man har egentligen inte råd med det på SHL-nivå…
Tabellen är för tight och det för små skillnader mellan lagen i styrka..
Hela 15omgångar spelade…
1 Frölunda HC 15 8 3 4 43:29 (14) 30p
2 Brynäs IF 15 7 5 3 44:31 (13) 30p
3 Örebro HK 15 7 5 3 38:26 (12) 29p
Och att just Örebro och Brynäs ligger i toppen visar hur tighta lagen är.
Och att skillnaden mellan succé och fiasko är hårfin i denna liga.
Sen är det så irriterande och frustrerande och störande att Knuts har kontrakt nästa år med…
Vågar TJ ens tänka tanken att entlediga en kulturbärare innan kontraktet går ut.
Det kommer ju aldrig hända….vi lär få dras med han 1år till…
Vi verkar då tyvärr inte vilja eller ha styrka för att då `hänga av Hv heller´….
—-
10 Leksands IF 15 6 3 6 36:45 (-9) 21p
11 Rögle BK 15 4 5 6 36:41 (-5) 20p
12 IF Malmö Redhawks 15 3 6 6 33:45 (-12) 18p
——
13 HV 71 14 3 4 7 39:44 (-5) 14p
—-
Även om HV71 är 7p efter….
Har dom också en match mindre spelad tex….
Teoretiskt skulle kunna skilja 4p till HV71 och 3p till Malmö och 1p till Rögle…
Och de hårt drabbade inledningsvis med skador…
Rögle och HV71… Deras nyförvärv Ashton och Ang är redo för debutera snart med nu…
Så det känns inte som några givna räddningsplankor bakom oss….
Vi mött HV71 tex 2ggr redan och torskat båda nu….
Plats 13 blinkar fortfarande då som ett hot….
-
Jag skulle väl säga att båda var lyckade beslut.
Nej, det var förra säsongen. Bibic ligger bara lite efter... Släcka bränder är annars väldigt mode just nu.bjernagris skrev: ↑tor 31 okt 2024, 19:02 Är "ställa frågor till motståndaren" säsongens modeuttryck bland TV4-kommentatorerna?
Riktigt dålig tredje period. Visst HV spelar med desperation och satsar verkligen allt, men där måste vi kunna vara mer kyliga och stänga ner dem bättre. Knuts håller jag med om var bland de sämre på planen.
Ja, du är ju kanske till och med sämre än mig
Ja, den ska han bara ha. I övrigt är det inte mycket man kan lägga på honom och han gjorde även flera kvalificerade räddningar. Klart godkänd match trots tredje målet.
Jag tänkte samma sak. Det är en hög klubba, men Peterson ska ha en tvåa för diving också. Man blir inte temporärt förlamad i benen av en klubba i ansiktet
Lyytinens utvisning, fullt enig. Jättedumt och jättedåligt. Hrivík håller jag dock inte med om, han ska gå upp på back, det är Anton Johansson (osäker om det var just han, men tror det) som ska ta den spelaren.tomten skrev: ↑tor 31 okt 2024, 22:30 Hellsten gjorde en bra match i stort
Hål i huvudet
Bedrövligt , mål direkt
Hål i huvudet
Sedan förstår jag inte kopplingen att skulle det vara två huvudlösa misstag som kostar oss matchen, hur kan det ligga på tränarna? Ska de veta att just de här spelarna kommer göra misstag och bänka dem?
Räcker med att bara kommentera den delen. Så sjukt jävla dåligt att vi ska vara det enda laget som har en målvakt som ibland släpper in något billigt mål. Suck... Så jävla tröttsamt att du ska pissa på en spelare för ett enda misstag när du inte ens har sett matchen.
Det här var en förlust på grund av ett försvarsspel som kolapsade i tredje och mittzonspel som helt plötsligt var som bortblåst. Vi tog oss inte igenom deras mittzonspress och de tog sig lätt förbi våran. Vi tappade helt enkelt det som vi har gjort som bäst senaste tiden. Det måste vi hitta tillbaka till. Att det skulle vara tomt i tanken tror jag inte ett dugg på, det var någon annan typ av kolaps idag.
Positivt idag är ändå målen framåt och spelvändningarna. PP såg spelmässigt ändå ok ut, men det saknas det där lilla extra och känslan är att Elvenes är grymt viktig för vårt PP. Hrivík såg bättre ut än på länge och jag tycker även Rindell blir bättre och bättre även om han får en del skit även efter den här matchen. Man har sinna hackkycklingar och ser deras misstag medan andra kommer undan med värre misstag. Hellberg var även han lite bättre idag.
Knuts tycker jag gått lite framåt tidigare men idag var det ett steg bakåt igen. Känns som att han åker runt och funderar för mycket så att allt tar en hundradels sekund för lång tid och det blir tveksamma ingripanden istället för att bara kötta på med ren instinkt. Han och Karlsson var som bäst när det var tokpress som gällde hela tiden, nu känns det som att han tvekar lite i de lägen han verkligen ska sätta press och då blir det halvdant.
Glöm sista perioden så tar vi nya tag imorgon!
Pain is temporary, glory is forever
-
Dagens Lasu Nilsson: "Kasta Lyytinen åt helvete". Vad trodde han skulle hända när han med berått mod yxhugger klubban ur motståndarens händer? Att domaren skulle lämna det utan åtgärd och han bara skulle kunna åka iväg med pucken? Vilket årtal trodde han att det var? 1900-talet då det var okej med yxhugg så länge det bara var på klubban?
När det gäller Knuts hoppades jag redan efter förra säsongen att han skulle ta sitt ansvar och avsluta karriären i förtid. Eller åtminstone gå till en division han fortfarande behärskar.
Jag är trött på den här skiten nu. Och då har jag inte ens hunnit tala om en del annat som brister.
När det gäller Knuts hoppades jag redan efter förra säsongen att han skulle ta sitt ansvar och avsluta karriären i förtid. Eller åtminstone gå till en division han fortfarande behärskar.
Jag är trött på den här skiten nu. Och då har jag inte ens hunnit tala om en del annat som brister.
-
Lyytinen inkallades av hejdukar i den sportsliga ledningen redan nu på morgon:
Nej, det blev han inte. Men Olow Sundström blev en gång:Nu ska du lyssna. Det har blivit för mycket. Du hugger av klubbor och lyssnar inte på någon. Du har skämt ut hela Leksand och tack vare dig fick vi stryk igår. Nu är det nog och vi kommer försöka hitta något annat istället för dig.
Sedan åker vi hem till Leksand. Då har vi frivillig träning. Jag blev då inkallad till Tobbe Valin och någon ytterligare. Dom sa att jag hade skämt ut Leksand fullständigt med det sätt jag betedde mig på i matchen.
– ”Jag gör allt vi kan för att vinna. I går var vi inte med och jag var absolut inte bra”
– ”Nu ska du lyssna. Det har blivit för mycket. Du har böj på klubban och lyssnar inte på någon. Du har skämt ut hela Leksand och tack vare dig fick vi stryk igår. Nu är det nog och vi kommer försöka hitta något annat istället för dig”.
– En timme satt dom där och skällde. Jag var 23 år på den här tiden och tänkte ”vad är det som händer?” Efteråt var jag helt chockad.
https://hockeysverige.se/intervju/old-s ... sundstrom/
-
Pucken gick rakt igenom Hellsten vid 3-4 och det var förödande att ge HV vittring. Men det hade varit ett olycksfall i arbetet och glömt idag om Rindell satt 4-5 vid sitt öppna läge nära kassen i slutminuterna.
0 mål från någon jag hoppades skulle bli Huokko 2.0.
0 mål från någon jag hoppades skulle bli Huokko 2.0.