2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan

Re: 2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Jjax skrev: lör 02 nov 2024, 20:33 Det här är Knuts två poäng.
Den gubbröven på 3-3 är hans förtjänst.
Synd att han inte fick assist på den
En gång ingen gång, men det är som med Hrivik…
2 ggr är bättre men ingen trend.
Kom igen nu old guys!!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
SteelSky

Re: 2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str

Inlägg av SteelSky »

Rolig match att se live, helt klart. Langen fick vara kvar länge efter matchen och körde vita vita vita - blå blå blå, med klacken 😁

Hrivik ser bättre och bättre ut. Detsamma gäller Max och även finnarna. Gidlöv är stabil och stor som ett höghus i målet, dessutom med bra rörlighet.
Vi hade kunnat ta tre poäng. Vi hade lite oflyt och domsluten var inte alltid med oss i sista perioden. Men 2p mot SAIK är bra.
Knuts hade ett bra byte i slutet men i övrigt känns det som att han inte har viljan riktigt. Östman måste skjuta oftare. Han är ingen framspelare...
Tyckte att Kaderli gjorde det bra idag. Altörn såg jag mindre utav.
Caito måste upp i offensiven bättre. Han har tappat skottet och drar iväg halvlösa dragskott. Borde använda sitt slagskott lite oftare.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Jag minns när Skellefteå vände hemma mot Färjestad för en tid sedan och jag tänkte på deras avslut där i tredje perioden. Vilka skoningslösa skott efter att de spelat runt i anfallszon! Sådana skott ser man aldrig från Leksand, suckade jag.

Nu läser jag:
by Chippen » Yesterday, 22:40

Se hur Leksands 2-1 mål går till: pucken bakom eget mål, sedan3 pass och ett skott mitti zonen. Snabbt anfall, men under full kontroll. Gör vi någonsin så? Typ aldrig. Varför?

Tja, vi får långa och uddlösa anfall. Vad vinner vi på det? Inte matcher iaf
http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... &start=120
* * *

Trots att man i stort känner sig så missnöjd med första delen av serien, fram till detta uppehåll, har vi bara en trepoängare mindre än överhyllade tabelltvåan Brynäs.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 02 nov 2024, 22:09
Jjax skrev: lör 02 nov 2024, 20:33 Det här är Knuts två poäng.
Den gubbröven på 3-3 är hans förtjänst.
Synd att han inte fick assist på den
En gång ingen gång, men det är som med Hrivik…
2 ggr är bättre men ingen trend.
Kom igen nu old guys!!
The old guys har ett område på rinken där de sprattlar till från de döda.
En bit ut från sargen: Hrivik går helt sonika bara in och tar pucken med en kraft som i fornstora dar och sätter spiken i kistan borta mot Växjö https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C333325
Intill samma sarg: Knuts hanterar de omkringsvärmande gulsvarta som en biodlare https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C338840
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Riktigt skönt med 2 poäng efter underläge inför sista perioden. Blir mer och mer imponerad över Karlbergs framfart. Sliter över hela banan och kryddar det med fart, finurligt spel i offensivzon och en hel del poäng. Själklart gör han misstag precis som alla andra spelare, men det blir tragiskt när det letas och lyfts misstag hos enskilda spelare för att bevisa sin tes att någon skulle vara särskilt dålig. Hoppas uppehållet gör att alla är tillbaka när det drar igång igen och att de hittar en jämnare prestation från match till match.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: lör 02 nov 2024, 20:37
CMB skrev: lör 02 nov 2024, 20:33 Gubbhörnet är en stenåldershöjd. Nu får fan Meryl steppa upp och skjuta högre. Challarnas känsla för detaljer, och individuella detaljer, är under all kritik. Skärpning!
Gubbhörnet är så Old school att knappt jag och Wiborg pysslar med det på söndagarna. Dessutom är jag tveksam till att Wiborg skulle få upp den.
Jag får alltid upp den...

Matchen såg jag i efterhand på en mobiltelefon då jag försöker var kulturell och befinna mig i liknande kretsar som Klas med skillnaden att jag låter andra hantera instrumenten. För liten skärm för att kunna se pucken ordentligt och vissa mål såg jag att det var mål först när spelarna firade. Så matchen kan jag inte kommentera direkt men skönt att avsluta med en seger. En hel del snygga mål också, åt båda hållen (highlightsen har jag sett med större bild). Kommentatorerna pratade om lågt tempo, jag tycker ändå det var brutalt mycket högre tempo än örebromatchen...

Nu nästan två veckor tristess... Kan vara bra för att slicka lite sår och nöta lite detaljer för laget, men fan vad drygt som supporter. Någon som vet ifall man kan följa Gidlöf på någon streamingtjänst?
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: mån 04 nov 2024, 11:16Någon som vet ifall man kan följa Gidlöf på någon streamingtjänst?
Matcherna sänds på SvenskHockey.tv, sen kommer det säkert även gå att fulstreama om man har bra virusskydd på datorn.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: mån 04 nov 2024, 12:37
Wiborg skrev: mån 04 nov 2024, 11:16Någon som vet ifall man kan följa Gidlöf på någon streamingtjänst?
Matcherna sänds på SvenskHockey.tv, sen kommer det säkert även gå att fulstreama om man har bra virusskydd på datorn.
Tack!
Pain is temporary, glory is forever