Rolig match att se live, helt klart. Langen fick vara kvar länge efter matchen och körde vita vita vita - blå blå blå, med klacken
Hrivik ser bättre och bättre ut. Detsamma gäller Max och även finnarna. Gidlöv är stabil och stor som ett höghus i målet, dessutom med bra rörlighet.
Vi hade kunnat ta tre poäng. Vi hade lite oflyt och domsluten var inte alltid med oss i sista perioden. Men 2p mot SAIK är bra.
Knuts hade ett bra byte i slutet men i övrigt känns det som att han inte har viljan riktigt. Östman måste skjuta oftare. Han är ingen framspelare...
Tyckte att Kaderli gjorde det bra idag. Altörn såg jag mindre utav.
Caito måste upp i offensiven bättre. Han har tappat skottet och drar iväg halvlösa dragskott. Borde använda sitt slagskott lite oftare.
2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str
-
Re: 2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå 4-3 str
- Ni har inte en challe
-
Jag minns när Skellefteå vände hemma mot Färjestad för en tid sedan och jag tänkte på deras avslut där i tredje perioden. Vilka skoningslösa skott efter att de spelat runt i anfallszon! Sådana skott ser man aldrig från Leksand, suckade jag.
Nu läser jag:
Trots att man i stort känner sig så missnöjd med första delen av serien, fram till detta uppehåll, har vi bara en trepoängare mindre än överhyllade tabelltvåan Brynäs.
Nu läser jag:
* * *by Chippen » Yesterday, 22:40
Se hur Leksands 2-1 mål går till: pucken bakom eget mål, sedan3 pass och ett skott mitti zonen. Snabbt anfall, men under full kontroll. Gör vi någonsin så? Typ aldrig. Varför?
Tja, vi får långa och uddlösa anfall. Vad vinner vi på det? Inte matcher iaf
http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... &start=120
Trots att man i stort känner sig så missnöjd med första delen av serien, fram till detta uppehåll, har vi bara en trepoängare mindre än överhyllade tabelltvåan Brynäs.
-
Re: 2024-11-02 Lördag 18:00 Leksand - Skellefteå
The old guys har ett område på rinken där de sprattlar till från de döda.
En bit ut från sargen: Hrivik går helt sonika bara in och tar pucken med en kraft som i fornstora dar och sätter spiken i kistan borta mot Växjö https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C333325
Intill samma sarg: Knuts hanterar de omkringsvärmande gulsvarta som en biodlare https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C338840
-
Riktigt skönt med 2 poäng efter underläge inför sista perioden. Blir mer och mer imponerad över Karlbergs framfart. Sliter över hela banan och kryddar det med fart, finurligt spel i offensivzon och en hel del poäng. Själklart gör han misstag precis som alla andra spelare, men det blir tragiskt när det letas och lyfts misstag hos enskilda spelare för att bevisa sin tes att någon skulle vara särskilt dålig. Hoppas uppehållet gör att alla är tillbaka när det drar igång igen och att de hittar en jämnare prestation från match till match.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Jag får alltid upp den...
Matchen såg jag i efterhand på en mobiltelefon då jag försöker var kulturell och befinna mig i liknande kretsar som Klas med skillnaden att jag låter andra hantera instrumenten. För liten skärm för att kunna se pucken ordentligt och vissa mål såg jag att det var mål först när spelarna firade. Så matchen kan jag inte kommentera direkt men skönt att avsluta med en seger. En hel del snygga mål också, åt båda hållen (highlightsen har jag sett med större bild). Kommentatorerna pratade om lågt tempo, jag tycker ändå det var brutalt mycket högre tempo än örebromatchen...
Nu nästan två veckor tristess... Kan vara bra för att slicka lite sår och nöta lite detaljer för laget, men fan vad drygt som supporter. Någon som vet ifall man kan följa Gidlöf på någon streamingtjänst?
Pain is temporary, glory is forever
-
Matcherna sänds på SvenskHockey.tv, sen kommer det säkert även gå att fulstreama om man har bra virusskydd på datorn.
-
Tack!bjernagris skrev: ↑mån 04 nov 2024, 12:37Matcherna sänds på SvenskHockey.tv, sen kommer det säkert även gå att fulstreama om man har bra virusskydd på datorn.
Pain is temporary, glory is forever