Styrelser samt ekonomi
-
Re: Styrelser samt ekonomi
Ja just D.
Höstlöv på lugnet väntar och generalsekreterare själv åker tornado I Bermudatriangeln.
Höstlöv på lugnet väntar och generalsekreterare själv åker tornado I Bermudatriangeln.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Gammal räv
Jag skulle erbjuda säsongskort till bussar som tar folk till Tegera Arena (och hem också för den delen).
-
Publiksnitt hittills efter 7 hemmamatcher: 6010
Förra säsongen, efter 7 hemmamatcher: 5892
Förra säsongen, helår: 6485
9 av återstående 19 hemmamatcher spelas på lördag eller helgdag (mellandagsmatcherna).
9 av återstående 19 hemmamatcher spelas på lördag eller helgdag (mellandagsmatcherna).
-
Som jag skrev tidigare så kanske det inte är så nattsvart som medierna ville få det till där ett tag... Bra publikmatcher kvar dessutom. Brynäs är ju dessutom två torsdagsmatcher som också borde dra en hel del folk så det borde väl se ganska positivt ut med publiksiffrorna.bjernagris skrev: ↑sön 03 nov 2024, 09:47 Publiksnitt hittills efter 7 hemmamatcher: 6010
Pain is temporary, glory is forever
-
SHL:s löneliga avhandlas i veckans avsnitt av podcasten Sanny & Svensson.
- HV71 har dyraste spelartruppen
- Leksand har fjärde högst spelarbudget denna säsong, 59,6 MSEK
- M. Hrivík har SHL:s enskilt dyraste kontrakt
- Lite uppsnappade spelarlöner, siffrorna är lön i kSEK/månad:
M. Caito 260-270
A. Rindell 240
J. Lyytinen 200
L. Elvenes ca. 200
O. Lang ca. 200
M. Armalis ca. 200
K. Östman ca. 100
M. Karlberg 50-60
- HV71 har dyraste spelartruppen
- Leksand har fjärde högst spelarbudget denna säsong, 59,6 MSEK
- M. Hrivík har SHL:s enskilt dyraste kontrakt
- Lite uppsnappade spelarlöner, siffrorna är lön i kSEK/månad:
M. Caito 260-270
A. Rindell 240
J. Lyytinen 200
L. Elvenes ca. 200
O. Lang ca. 200
M. Armalis ca. 200
K. Östman ca. 100
M. Karlberg 50-60
-
-
Jag vet inte hur det brukar vara när en VD säger upp sig, men det är ju väldigt kort uppsägningstid med lite drygt två veckor. Dessutom säga upp sig utan att man har något nytt klart (inte officiellt i alla fall). Har det skurit sig med nya styrelsen? Ekonomin som faljerar? Han säger visserligen helt eget beslut, men det kan ju vara på grund av att man inte drar jämnt med någon. Jag brukar inte vara konspiratorisk men med tanke på känslan i klubben här utifrån så känns det inte positivt...
https://www.leksandsif.se/article/5p3asmv-30ead/view
Pain is temporary, glory is forever
-
Stormen vi alla har väntat på, fram med popcornenWiborg skrev: ↑Igår, 14:03Jag vet inte hur det brukar vara när en VD säger upp sig, men det är ju väldigt kort uppsägningstid med lite drygt två veckor. Dessutom säga upp sig utan att man har något nytt klart (inte officiellt i alla fall). Har det skurit sig med nya styrelsen? Ekonomin som faljerar? Han säger visserligen helt eget beslut, men det kan ju vara på grund av att man inte drar jämnt med någon. Jag brukar inte vara konspiratorisk men med tanke på känslan i klubben här utifrån så känns det inte positivt...
https://www.leksandsif.se/article/5p3asmv-30ead/view
-
Ska man gå på de rykten som då och då dykt upp så har han inte riktigt tagit de exekutiva beslut som ligger (borde) på VD-posten utan ofta vänt sig till styrelsen för validering. Nya direktiv från nya styrelsen tillsammans med den kritik han fick för att sakna koll efter stämman har kanske fått honom att tappa sugen.
Eller så har styrelsen någon annan de ser som mer lämplig.
Innan jag ser namnet på näste man till rakning så ser jag det inte som något negativt att få in ny energi på den posten.
Innan jag ser namnet på näste man till rakning så ser jag det inte som något negativt att få in ny energi på den posten.
-
Men jag har svårt att se att han fick sparken. Det borde verkligen ha framgått i intervjuerna.Gösen skrev: ↑Igår, 14:14 Ska man gå på de rykten som då och då dykt upp så har han inte riktigt tagit de exekutiva beslut som ligger (borde) på VD-posten utan ofta vänt sig till styrelsen för validering. Nya direktiv från nya styrelsen tillsammans med den kritik han fick för att sakna koll efter stämman har kanske fått honom att tappa sugen.
Nej, detta är säkert helt hans egna beslut. Och vad jag starkt misstänker så har han något nytt klart (men bryr mig inte om vad)
Den oerhört korta uppsägningstiden är som sagt anmärkningsvärd. På något vis kändes det som att han höll inne med en del info när frågan om varför och den korta tiden. Och det är klart att han gjorde det. Aldrig att han hoppar av en VD roll i harmoni bara för att få vara ledig och reflektera.
Utifrån tycker jag han skött det bra under sin tid men det har säkert funnits mer bakom kulisserna som Gösen är inne på. Andreas verkar absolut inte vara den där diktatorn som får saker gjorda direkt utan han ser ut att vara 100% demokratisk ledare, vilket inte är så bra förutom i vissa fall.
Han har definitivt bidragit till lugnet inom LIF, tillsammans med TJ. Frågan är ju vad som kommer in nu? Känner LIF verkligen att de vill ha en VD? Det är ju inte nödvändigt och skulle spara en hel del slantar, men kanske är det mest praktiskt i slutändan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Vi har en kompetent VD i fastighetsbolaget.
-
På Svenska fans är det nån som lägger fram hypotesen att Tjomme tar över VD-rollen. Själv tror jag snarare att detta tyder på att även Tjomme lämnar. Han har tidigare påtalat hur bra samarbetet med Hedblom fungerat.
Hade vi varit i denna sits om den föreslagna styrelsen fått ta över då när Superstars valde att slå på stora trumman? Tveksam, mycket tveksamt.
Hade vi varit i denna sits om den föreslagna styrelsen fått ta över då när Superstars valde att slå på stora trumman? Tveksam, mycket tveksamt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Gammal räv
Ni kan ju göra ett tankeexperiment och fråga er om ni skulle vilja ha en ledande befattning i en organisation som styrs under den de facto nyordning som gäller sedan sensommaren 2023. Jag skulle inte vilja det. Snacka om att sitta i skottgluggen och inte få speciellt mycket tillbaka.Wittgenstein skrev: ↑Igår, 15:41 På Svenska fans är det nån som lägger fram hypotesen att Tjomme tar över VD-rollen. Själv tror jag snarare att detta tyder på att även Tjomme lämnar. Han har tidigare påtalat hur bra samarbetet med Hedblom fungerat.