Strax över 100
2024-11-14 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-0
-
Re: 2024-11-14 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
-
Som PPLpilot sitter jag uppkopplad mot den siten i princip dygnet runt… förutom nån gång per år då jag är på hockey i Leksand. NATURLIGTVIS händer detta just när jag är offline, i Leksand!
Men tack för infon..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Fantastiskt! Dock gjorde han som jag såg det blott en bra räddning. Resten var alibiräddningar. But still, Damn!
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Synd att vi alltid möter brögäng varje gång han står. Vore intressant att prova honom mot ett riktigt SHL-lag för att se hur han står sig.
-
Ja jösses. Gör karln en fullt igenom stabil och placeringssäker match (och inte ”flaxig” som han bl.a. ansetts av vissa) då är de flesta alibiräddningar.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Re: 2024-11-14 Torsdag 19:00 Leksand - Frölunda 1-0
Alltså, den där Lasse Johansson i Frölundamålet. Solklar flytt av buren där i andra när Leksand hade rejäl press och övriga Göteborgare var trötta. Har sett reprisen nu på shl.se och man ser att han först försöker med foten och sen när det misslyckas vänder sig om och tar den med axeln.
Sen i tredje söker han han kollision med Karlberg och hoppas väl på att det ska bli utvisning på Leksingen.
Är han en gris, eller smart? Jag röstar på gris.
Sen i tredje söker han han kollision med Karlberg och hoppas väl på att det ska bli utvisning på Leksingen.
-
Vid vinst i Timrå och torsk för Luleå, så är vi på 6 e plats på lördag
Don't stop beliving..
Don't stop beliving..
-
Rutinerad. Men eftersom han inte spelar i Leksand så är han såklart en gris.bokmal skrev: ↑tor 14 nov 2024, 22:41 Alltså, den där Lasse Johansson i Frölundamålet. Solklar flytt av buren där i andra när Leksand hade rejäl press och övriga Göteborgare var trötta. Har sett reprisen nu på shl.se och man ser att han först försöker med foten och sen när det misslyckas vänder sig om och tar den med axeln.
-
Båda, kanske?
https://www.gamereactor.se/grisar-ar-sm ... el-931253/Grisar är smarta nog för att spela TV-spel
-
Gris kanske var en komplimang förresten. Räcker att kalla honom m*ring ..bjernagris skrev: ↑tor 14 nov 2024, 22:50Båda, kanske?
https://www.gamereactor.se/grisar-ar-sm ... el-931253/Grisar är smarta nog för att spela TV-spel
-
Nja, nu ska vi vara ärliga. Laget spelade ett FANTASTISKT försvarsspel. Frölunda hade en! chans. Vi hade en! Målet inte inräknat.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
0 kronor, jag har minus på kontot så det fanns inte så mycket att spela för
Ja, Frölunda var det bättre laget spelmässigt men våra omställningar gjorde att det i målchanser var ganska jämnt ändå. Bra defensivt jobb genom hela matchen (av det jag såg, missade sista tio av första och första fem av andra på grund strul med TV4 Play) och inte bara här i första.
Jag tolkade det inte som att vi skulle fokusera på närkampspelet. Det jag läst ut av intervjuer är att de betonat att Frölunda kör max hela tiden och är starka i närkamperna, därför måste vi hålla oss bort därifrån, spela stort och låta dem jaga över stora ytor för att inte bli inträngda i hörnen där Frölunda är oslagbara. Tycker man gör det väldigt bra i både första och framförallt andra perioden. I sista blir det lite mer sargbök framförallt i slutet när de jagar, men över lag följer de ju planen galant.SteelSky skrev: ↑tor 14 nov 2024, 19:43 Det hackar så mycket att jag knappt såg något sista 10 av första
Jag tycker också att vi gör det okej. Vet dock inte om det är rätt melodi att fokusera på att utmana Frölunda i närkampsspelet, som Challe K sa inför matchen. Visst ska vi inte vika ner oss och det gör vi inte heller, men Frölunda är starkare än oss överlag. Vi behöver fokusera mer på att hitta öppna ytor och spela oss ur vår zon. Vi fastnade för mycket där.
Den åldras inte bra
Angående av flytten av målburen så tror jag att den flyttas ur sitt läge när han gör förflyttningen, sedan knuffar han med axeln för att domarna ska se att den inte står rätt. Rätt eller fel agerande vet jag inte, men har svårt att se att en domare skulle våga ta en tvåa för det, speciellt med grinolle i båset. Angående interference på Karlberg så är det ett regelproblem som han försöker utnyttja. Jag tycker ju att regeln ska vara att ställer sig målvakten i vägen med flit så ska det vara interference även om spelaren åker i målgården, just nu är målvakten fredad för i stort sett allt i målgården. Det måste till en regeländring där som gör att en målvakt inte ska kunna åka in framför en spelare med flit och dessutom i många fall få en utvisning med sig. Bra av domarna att inte ge Karlberg en två i alla fall vilket ofta brukar vara fallet. Domarna som jag förövrigt tycker var riktigt bra förutom att de missade en solklar tripping.bokmal skrev: ↑tor 14 nov 2024, 22:41 Alltså, den där Lasse Johansson i Frölundamålet. Solklar flytt av buren där i andra när Leksand hade rejäl press och övriga Göteborgare var trötta. Har sett reprisen nu på shl.se och man ser att han först försöker med foten och sen när det misslyckas vänder sig om och tar den med axeln.
Vi gjorde en helgjuten försvarsinsats igår och i andra riktigt bra anfallsspel också. Visade att vi även klarade av att spela på ledning. Ingen föll ur ramen och en riktig laginsats. Fortsätt såhär! Så jävla skönt att det här skituppehållet är över och vi kan se riktig hockey igen...
Som vanligt har du helt fel
Pain is temporary, glory is forever
-
Dryga 6000 på läktarna igår. Stjärnan-effekten?Stjärnan skrev: ↑ons 13 nov 2024, 18:20 Jag tänkte det ska bli kul att se live, men så ser jag att arenan är endast fylld till typ hälften! Mot topplaget. Hemskt ju.
4 kommande raka hemmamatcher sätter väl sina spår. Bedrövligt schema. För nog hade man kunnat förvänta sig över 6000 mot serieledarna direkt efter ett nästan 2 veckor långt uppehåll…?
Kommer man upp i 5 k i sålda?
-
Vi var många som köpte biljett enbart för att få se honom dansa .bjernagris skrev: ↑fre 15 nov 2024, 08:41Dryga 6000 på läktarna igår. Stjärnan-effekten?Stjärnan skrev: ↑ons 13 nov 2024, 18:20 Jag tänkte det ska bli kul att se live, men så ser jag att arenan är endast fylld till typ hälften! Mot topplaget. Hemskt ju.
4 kommande raka hemmamatcher sätter väl sina spår. Bedrövligt schema. För nog hade man kunnat förvänta sig över 6000 mot serieledarna direkt efter ett nästan 2 veckor långt uppehåll…?
Kommer man upp i 5 k i sålda?