2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: lör 14 okt 2023, 20:17 Även ointresserat ut, vilket är oroväckande med tanke på den svaga prestationen i torsdags.
Verkligen. Att man ännu en gång är laget som står på hälarna och bjuder på det ena efter det andra, är inget annat än ett sjujövla bevis på att man inte satt en moral eller sammanhållning i laget som fungerar. Hur vänder man på det under en säsong? Det gör man inte. Det här ska ledningen ha satt i somras. Fy fan så dåligt. :evil: :evil: :evil:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Kluster
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 21:11
Ort: Nolltjugotre

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Kluster »

Klas skrev: lör 14 okt 2023, 20:27
Aggeman skrev: lör 14 okt 2023, 20:17 Även ointresserat ut, vilket är oroväckande med tanke på den svaga prestationen i torsdags.
Verkligen. Att man ännu en gång är laget som står på hälarna och bjuder på det ena efter det andra, är inget annat än ett sjujövla bevis på att man inte satt en moral eller sammanhållning i laget som fungerar. Hur vänder man på det under en säsong? Det gör man inte. Det här ska ledningen ha satt i somras. Fy fan så dåligt. :evil: :evil: :evil:
Ja, det är något som inte stämmer i laget/ledningen av hur framförallt de senaste matcherna sett ut.
Otroligt tröttsamt dessutom att höra "vi var inte påkopplade i första perioden" eller "vi kom inte upp i nivå". Idag såg det ut som att alla har börjat åkt på årets influensa. Å andra sidan har de nog då haft samma influensa de senaste åren...
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Östman tog en riktig skitutvisning när vi var lite på g i 3e. Precis som förra matchen. Det ledde till baklängesmål och ridå, precis som förra matchen. Skärpning för fan!
Håller med om att vi inte kan spela 4e linan så här mycket. Men vi spelar inte som ett lag, det är några i varje 5a som arbetar medan de andra tittar och många som åker i passningsskugga. För dåligt.

Tack Filip Larsson för en bra insats igen.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Jag tycker Björn är en riktigt kompetent hockeyprofessor och spelarutvecklare, men någon lagbyggare verkar han inte vara. Tyvärr har vi nog inte den organisatoriska kompetensen att "coacha" lagledningen utan att samtidigt byta ut den.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Klas »

Mats_ume skrev: lör 14 okt 2023, 21:23 Jag tycker Björn är en riktigt kompetent hockeyprofessor och spelarutvecklare, men någon lagbyggare verkar han inte vara. Tyvärr har vi nog inte den organisatoriska kompetensen att "coacha" lagledningen utan att samtidigt byta ut den.
Jag har ju (som alla andra) ingen aning egentligen, hur det funkar (eller inte funkar) bakom kulisserna. Men man undrar ju hur det står till…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Einar Berg »

11:50 i speltid på Cehlarik idag...
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Gösen »

SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42
Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
De senaste säsongerna har folk om och om och om igen klagat på att vi kört för hårt på några ledande stjärnor och inte fördelat ut speltiden.
Nu när vi gör det.....
Jag vet inte riktigt hur mycket PK Cehlarik spelade men i den spelformen spenderade vi ca 9 minuter (och var 100%) PP endast 2 minuter .

Intressant också hur dessa kollektiva bekräftelsebehov tar vid varje gång en enskild spelare utsätts för ett drev. Då åker högafflarna fram. Karlberg är inte ens ordinarie utan snarare den optimala ersättaren. Laglojal och prestigelös. Det sistnämnda är dock antagligen högst bidragande till att han inte är en bättre spelare. Han sitter på läktaren när alla är friska utan att gnälla och hoppar in igen som en glad och trogen hund när det behövs. Till en billig peng i sammanhanget.

Att plocka hem utlånade spelare eller från J20 är inte optimalt. De har sina viktiga matcher att spela och vill ha samma kontinuitet som A-lag. Och framförallt ha med sina bästa spelare.

Dessutom var han på inget sätt sämst i Leksand igår. Utifrån given roll var han bättre än Cehlarik och en del andra. Hrivik förlorade 12 av 14 tekningar.

Försvarsspelet är inget specifikt spel för backarna utan spelas av samtliga på isen tillgängliga spelare i ett lag. Däremot hade några av backarna jobbigt igår. Några som tidigare utmärkt sig som stabila och pålitliga.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Satt med en gammal wifsta/Östrand spelare i dag. Kul att höra hans funderingar.
Han undrade varför inte lif tog timeout i andra vilket jag gör med. Sen så menar han på att det saknas förmåga hos lif att skapa hjältar, dvs något är snett i klubben när spelarna är mer rädd att göra fel så dom blir rundnings märken för ingen vill kliva fram för rädslan för risken att misslyckas är större än möjligheten att bli hjälte.
Sen samma sak som jag funderar över varför går man inte ner på folk direkt 3dje
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Sundsvalll skrev: sön 15 okt 2023, 10:03 Satt med en gammal wifsta/Östrand spelare i dag. Kul att höra hans funderingar.
Han undrade varför inte lif tog timeout i andra vilket jag gör med. Sen så menar han på att det saknas förmåga hos lif att skapa hjältar, dvs något är snett i klubben när spelarna är mer rädd att göra fel så dom blir rundnings märken för ingen vill kliva fram för rädslan för risken att misslyckas är större än möjligheten att bli hjälte.
Sen samma sak som jag funderar över varför går man inte ner på folk direkt 3dje
Ja säg det, den som kan.
Timeout har inte varit vår starka sida sedan Björn tillträdde. Kanske känner alla det och tänker inte ens på det längre som ett alternativ.

Hjältesidan skulle teoretiskt kunna vara att det talas om noggrannhet. Björn var rätt tydlig med den biten inför period två. Det var nästan kusligt hur han verkade veta på förhand hur perioden skulle komma att gestalta sig. Hamrar man in budskapet så kan det bli så hör, kanske.. vad vet jag?

BH har aldrig varit rädd för att kasta om i femmorna men hur ofta han går ner på tre kedjor vet jag inte.
Men känslan var väl lite att det hade inte gjort någon skillnad. Fanns ju inga som på riktigt ville vinna igår. Hrivik och Max tror jag knappt hade pucken öht igår. Förstnämnde förlorade dessutom nästan alla tek. Kalle verkar inte alls trivas i sin omgivning utan tänker på annat. Elvenes var kanske den som mest lyste offensivt och PC gjorde vad han kunde i sitt läge men totalt sett ligger problemet i att vi inte är redo. Det var vi inte mot hv heller fast det kan ha berott på Knutsceremonin. Iaf trodde jag det men nu vette fasen.

Eller så är vi helt enkelt ett varannan vecka lag.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Gösen »

Sundsvalll skrev: sön 15 okt 2023, 10:03 Satt med en gammal wifsta/Östrand spelare i dag. Kul att höra hans funderingar.
Han undrade varför inte lif tog timeout i andra vilket jag gör med. Sen så menar han på att det saknas förmåga hos lif att skapa hjältar, dvs något är snett i klubben när spelarna är mer rädd att göra fel så dom blir rundnings märken för ingen vill kliva fram för rädslan för risken att misslyckas är större än möjligheten att bli hjälte.
Sen samma sak som jag funderar över varför går man inte ner på folk direkt 3dje
Jag håller med.
Som sagt. Vår högsta nivå är så mycket högre.
Turas man om vem som är matchcoach varannan vecka där vårdnadshavarna har olika strategier?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Det finns bara en i laget som inte är rädd för att ta för sig. Som bara kör.
Den minste.
Vårdnadshavarna behöver inte sysselsätta honom. Han är självgående.
Lang.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Fjodor »

De senaste säsongerna har folk om och om och om igen klagat på att vi kört för hårt på några ledande stjärnor och inte fördelat ut speltiden.
Nu när vi gör det.....

Intressant också hur dessa kollektiva bekräftelsebehov tar vid varje gång en enskild spelare utsätts för ett drev. Då åker högafflarna fram.

Försvarsspelet är inget specifikt spel för backarna utan spelas av samtliga på isen tillgängliga spelare i ett lag. Däremot hade några av backarna jobbigt igår. Några som tidigare utmärkt sig som stabila och pålitliga.
[/quote]

Med risk för att verka smörig, detta var bland det bättre som skrivits både i detta och i det andra forumet som nu fallit i glömska. Vad gäller Cehlarik har han varit bättre än vad jag trodde. Får bara hoppas att han snart får in puckarna, för klarare lägen än de han haft de senaste matcherna får man inte i SHL. Vi har haft en målvakt som gett oss chansen att vinna mot både Malmö och Timrå, men laget har inte utnyttjat detta, det är oroande.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: sön 15 okt 2023, 09:30De senaste säsongerna har folk om och om och om igen klagat på att vi kört för hårt på några ledande stjärnor och inte fördelat ut speltiden.
Nu när vi gör det.....
Jag vet inte riktigt hur mycket PK Cehlarik spelade men i den spelformen spenderade vi ca 9 minuter (och var 100%) PP endast 2 minuter .

Intressant också hur dessa kollektiva bekräftelsebehov tar vid varje gång en enskild spelare utsätts för ett drev. Då åker högafflarna fram. Karlberg är inte ens ordinarie utan snarare den optimala ersättaren. Laglojal och prestigelös. Det sistnämnda är dock antagligen högst bidragande till att han inte är en bättre spelare. Han sitter på läktaren när alla är friska utan att gnälla och hoppar in igen som en glad och trogen hund när det behövs. Till en billig peng i sammanhanget.

Att plocka hem utlånade spelare eller från J20 är inte optimalt. De har sina viktiga matcher att spela och vill ha samma kontinuitet som A-lag. Och framförallt ha med sina bästa spelare.

Dessutom var han på inget sätt sämst i Leksand igår. Utifrån given roll var han bättre än Cehlarik och en del andra. Hrivik förlorade 12 av 14 tekningar.

Försvarsspelet är inget specifikt spel för backarna utan spelas av samtliga på isen tillgängliga spelare i ett lag. Däremot hade några av backarna jobbigt igår. Några som tidigare utmärkt sig som stabila och pålitliga.
Kom på mig själv med att nicka instämmande när jag läste detta. Håller med om allt rakt igenom.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-14 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av SteelSky »

Gösen skrev: sön 15 okt 2023, 09:30
SteelSky skrev: lör 14 okt 2023, 22:42
Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 22:23 11:50 i speltid på Cehlarik idag...
Det tycker jag är bedrövligt, om det stämmer. Och om han inte var halvkrasslig såklart.
Tycker han är bra. Vinner fler närkamper än han förlorar och skapar framåt. Det sista sitter i självförtroendet och flytet och det kommer definitivt inte med mindre speltid.
De senaste säsongerna har folk om och om och om igen klagat på att vi kört för hårt på några ledande stjärnor och inte fördelat ut speltiden.
Nu när vi gör det.....
Jag vet inte riktigt hur mycket PK Cehlarik spelade men i den spelformen spenderade vi ca 9 minuter (och var 100%) PP endast 2 minuter .

Intressant också hur dessa kollektiva bekräftelsebehov tar vid varje gång en enskild spelare utsätts för ett drev. Då åker högafflarna fram. Karlberg är inte ens ordinarie utan snarare den optimala ersättaren. Laglojal och prestigelös. Det sistnämnda är dock antagligen högst bidragande till att han inte är en bättre spelare. Han sitter på läktaren när alla är friska utan att gnälla och hoppar in igen som en glad och trogen hund när det behövs. Till en billig peng i sammanhanget.

Att plocka hem utlånade spelare eller från J20 är inte optimalt. De har sina viktiga matcher att spela och vill ha samma kontinuitet som A-lag. Och framförallt ha med sina bästa spelare.

Dessutom var han på inget sätt sämst i Leksand igår. Utifrån given roll var han bättre än Cehlarik och en del andra. Hrivik förlorade 12 av 14 tekningar.

Försvarsspelet är inget specifikt spel för backarna utan spelas av samtliga på isen tillgängliga spelare i ett lag. Däremot hade några av backarna jobbigt igår. Några som tidigare utmärkt sig som stabila och pålitliga.
Bra skrivet, förutom att jag inte hänger med på att det skulle vara ett svar på mitt tidigare inlägg..?
Kanske inte så viktigt heller.
Men jag vill se mer speltid än 11-12 min på PC om nu det stämmer.
Håller delvis med dig om Karlberg. Han kan vara en billig frisk fläkt. Däremot har han varit riktigt nära att sätta oss i skiten några gånger senaste matcherna, så jag hade hellre sett Crosby på hans position :grin:

Angående kollektivt bekräftelsebehov. Håller med till 100%. Stor anledning till att Facebook är totalt oläsligt.
- Ni har inte en challe