Straffar är inte mer underhållande än den spänning det ger. Som en lottdragning typ. Däremot tycker jag 3-3 spel är underhållande och taktiskt på ett annat sätt än ordinarie spel så jag skulle inte ha något emot 10 minuters kamp om en extrapoäng men där en match också kan sluta oavgjort.Wiborg skrev: ↑mån 18 nov 2024, 10:08
Jag tycker ju att straffarna ska strykas helt ur statistiken. Man kan rädda hundra straffar och ändå få noll räddningar. Man kan dessutom sätta hundra straffar och få noll mål. Ska man hårddra det tycker jag att straffar ska tas bort helt och även förlängningen. Tre poäng vid vinst, en poäng vid oavgjort och inga extrapoäng. Då lär det blir mer fart i slutet på matcherna istället för lag som väntar in förlängning.
2024-11-16 Lördag 18:00 Timrå - Leksand 3-2 str
-
Re: 2024-11-16 Lördag 18:00 Timrå - Leksand 3-2 str
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Han var med i bussen upp så antagligen något virus.
-
Tänkte först att man spelar tills det är avgjort (som i slutspel), men det riskerar ju att bli överjävligt långa matcher. Så 10 minuter och delad pott om ingen avgör. Klokt förslag. Närt börjar vi?Gösen skrev: ↑mån 18 nov 2024, 11:44Straffar är inte mer underhållande än den spänning det ger. Som en lottdragning typ. Däremot tycker jag 3-3 spel är underhållande och taktiskt på ett annat sätt än ordinarie spel så jag skulle inte ha något emot 10 minuters kamp om en extrapoäng men där en match också kan sluta oavgjort.Wiborg skrev: ↑mån 18 nov 2024, 10:08
Jag tycker ju att straffarna ska strykas helt ur statistiken. Man kan rädda hundra straffar och ändå få noll räddningar. Man kan dessutom sätta hundra straffar och få noll mål. Ska man hårddra det tycker jag att straffar ska tas bort helt och även förlängningen. Tre poäng vid vinst, en poäng vid oavgjort och inga extrapoäng. Då lär det blir mer fart i slutet på matcherna istället för lag som väntar in förlängning.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
På tal om avsaknaden av naturliga målskyttar - varför var John Quenneville inte den vi hoppades och förlängde kontraktet istället för skeppades?
-
Jag hör av mig till de andra. När de hör att du ger ditt godkännande så är det nog bara formalia.
Första december känns realistiskt.
-
Ett argument som jag sett anföras mot 3v3 i övertid är ökad skaderisk, både under själva övertidsspelet och i efterföljande matcher. Kombinationen högre fart/fler åkningar mot mål och trötta spelare, samt ökat slitage över tid. Så antagligen skulle spelarfacket behöva godkänna en sådan formatändring.Klas skrev: ↑mån 18 nov 2024, 12:37Tänkte först att man spelar tills det är avgjort (som i slutspel), men det riskerar ju att bli överjävligt långa matcher. Så 10 minuter och delad pott om ingen avgör. Klokt förslag. Närt börjar vi?Gösen skrev: ↑mån 18 nov 2024, 11:44Straffar är inte mer underhållande än den spänning det ger. Som en lottdragning typ. Däremot tycker jag 3-3 spel är underhållande och taktiskt på ett annat sätt än ordinarie spel så jag skulle inte ha något emot 10 minuters kamp om en extrapoäng men där en match också kan sluta oavgjort.Wiborg skrev: ↑mån 18 nov 2024, 10:08
https://vdgsports.com/why-remove-overti ... er-health/Overtime in NHL games often leads to extended playing time for already fatigued players. The physical demands of ice hockey are intense, with players engaging in high-speed collisions, sharp turns, and rapid accelerations throughout the game. When a game goes into overtime, these physical demands are further intensified, increasing the risk of injuries due to fatigue and decreased concentration.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... 20.1782715The weak positive correlation between the number of overtime games within three days of a previous overtime game and total injuries in professional ice hockey players suggests that overtime games played within a short period of time place athletes at increased risk for injury.