Statligt finansierade forskningssatsningen AI-Sweden har tränat sin artificiella intelligens på forum på nätet, utan att användarna eller sajterna vetat om det.
...
AI Sweden svarar att de hållit sig till direktivet om upphovsrätt på den digitala inre marknaden då insamlingen skett i forskningssyfte.
Gösen skrev: ↑tor 22 aug 2024, 17:59
Flest användare online samtidigt: 18, tor 22 aug 2024, 15:18 ?
Jag nollställde räknaren eftersom den fick fnatt när en oregistrerad bot besökte forumet. Botar hanterar inte session cookies, så varje sidtitt räknas som ett nytt besök. Därav den höga siffran, och också anledningen varför Superstars forum påstod sig ha 2-300 kontinuerliga besökare. Tror det riktiga rekordet är 92 eller 94 under sista matchen förra säsongen.
Vilket är rekordet för antalet samtidiga botar som ni sett? Jag har sett sex stycken. (Vad jag vet har vi ingen adminfuktionalitet som registrerar detta).
Gösen skrev: ↑sön 15 sep 2024, 13:36
Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Meta AI [Crawler], Open Site Explorer [Crawler] Amazon [Bot], Trendiction [Bot]
Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Facebot [Crawler], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Meta AI [Crawler], Open Site Explorer [Crawler]