2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand
-
2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand
- Fantenberg utgick skadad i Linköpings hemmavinst mot Växjö 4-1. Tillbaka eller borta från spel på torsdag?
- Eddie Larsson - tillbaka eller fortsatt indisponibel?
- Det är på hemmais Linköping plockat lejonparten av sina poäng. Borta har de bara tagit en enda trepoängare.
- Själva har vi tagit poäng i sex bortamatcher av tio. Medan vi hemma har ett bättre facit sett till fördelningen av tre- och nollpoängare (4-2). En tröst om vi skulle förlora här innan de fyra raka hemmamatcherna lördag-lördag.
- Eddie Larsson - tillbaka eller fortsatt indisponibel?
- Det är på hemmais Linköping plockat lejonparten av sina poäng. Borta har de bara tagit en enda trepoängare.
- Själva har vi tagit poäng i sex bortamatcher av tio. Medan vi hemma har ett bättre facit sett till fördelningen av tre- och nollpoängare (4-2). En tröst om vi skulle förlora här innan de fyra raka hemmamatcherna lördag-lördag.
-
Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand
Vid förlust kan vi ligga 12a, där våra motståndare för tillfället befinner sig.
Vid seger kan vi ligga 6a.
Detta är mao inte bara en 6 poängsmatch. Det är även en 6 placeringsmatch.
Vid storseger har vi teoretisk möjlighet att ligga 5a. Så gösens 7-betydelse kommer till användning även här. 6 p match och vid storseger 7 placeringsmatch.
Vid storseger har vi teoretisk möjlighet att ligga 5a. Så gösens 7-betydelse kommer till användning även här. 6 p match och vid storseger 7 placeringsmatch.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Så en seger kan alltså vara bättre än sex…Stjärnan skrev: ↑sön 17 nov 2024, 09:50 Vid förlust kan vi ligga 12a, där våra motståndare för tillfället befinner sig.
-
Matchtråd uppe:
Men jag hoppas att Luleå vinner. Naturligtvis inte för LHC:s skull, utan för vår egen.
Om HV tar 3p i hängmatchen i Luleå imorgon är de sju poäng efter Linköping. De kommer fortfarande ha en match mindre spelad än just LHC. Och Linköping är som sagt bortasvaga...Metallica för en timme sedan
Det känns onekligen som att man mer eller mindre måste vinna denna. Efter det väntar alltså fyra raka bortamatcher: Örebro, Timrå, HIV, FBK. Tufft spelschema..
(...)
https://hockeybulletin.se/d/2974-linkop ... tv4-hockey
Men jag hoppas att Luleå vinner. Naturligtvis inte för LHC:s skull, utan för vår egen.
-
De spelar ikväll och Luleå leder med 2-0…Sniper skrev: ↑mån 18 nov 2024, 19:09 Matchtråd uppe:
Om HV tar 3p i hängmatchen i Luleå imorgon är de sju poäng efter Linköping. De kommer fortfarande ha en match mindre spelad än just LHC. Och Linköping är som sagt bortasvaga...Metallica för en timme sedan
Det känns onekligen som att man mer eller mindre måste vinna denna. Efter det väntar alltså fyra raka bortamatcher: Örebro, Timrå, HIV, FBK. Tufft spelschema..
(...)
-
Det var värst! Och 3-0 nu.CMB skrev: ↑mån 18 nov 2024, 19:28De spelar ikväll och Luleå leder med 2-0…Sniper skrev: ↑mån 18 nov 2024, 19:09 Matchtråd uppe:
(...)
Luleå mot serieledning.
Serieledare också inför Leksand borta?
Det gick bra sist hemma mot serieledare.
* * *
Livet som HV-supporter https://forum.hv71fans.se/t/omgang-18-l ... 1/7665/174
* * *
Vid 6-2 efter halva tredje måste jag ställa en fråga: Om HV åker ur - ska vi då värva tillbaka Olle?
-
Eddie Larsson är inte tillbaka i träning inför torsdagens match mot Linköping borta.
Du träffar Larsson och backtränaren David Printz i onsdagens livesändning från Leksand med start 11.45.
https://www.falukuriren.se/2024-11-20/l ... s-matcher/
-
Ingen L. Elvenes alltså, och H. Hellberg utlånad till Nybro. Dessutom saknas M. Karlsson och A. Eljas fortfarande. Är det forwardskris?
-
Inte än. Vi byter ut Elvenes till Kalle (vilket iofs borde vara ett rejält nerbyte) men numerären är som vanligt.bjernagris skrev: ↑Igår, 17:32 Ingen L. Elvenes alltså, och H. Hellberg utlånad till Nybro. Dessutom saknas M. Karlsson och A. Eljas fortfarande. Är det forwardskris?
Läser att MK skadades på träning. Träningsskada nr 122 i år i laget?
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Inga från Vadstena? Matchens ölburk:HNEZLXRD för 19 timmar sedan
(...) Men jag hatar att möta Leksand på hemmaplan. Då sitter alla dessa vidriga Norrköpings-, Finspång- och Rimforsabor och sjunger om hur de är Dalmasar. När de pratar bredare Östgötska än 90% av oss på detta forum.
En samling mellanölsburkar från 70-talet, varav redaktören för denna blogg nog får medge att han avsmakat samtliga sorter, utom julölet från Sandwalls i Borås, längst upp till vänster.
https://torgetbloggen.blogspot.com/2020 ... kerna.html
Just den burken, Sandwalls Julöl IIB, hittade jag innanför staketet runt Vadstena Kloster i Östergötland.
-
Vi måste ju ta tillfället i akt och genuint tacka dig för att du på egen hand har städat Sverige!Sniper skrev: ↑Idag, 10:45Inga från Vadstena? Matchens ölburk:HNEZLXRD för 19 timmar sedan
(...) Men jag hatar att möta Leksand på hemmaplan. Då sitter alla dessa vidriga Norrköpings-, Finspång- och Rimforsabor och sjunger om hur de är Dalmasar. När de pratar bredare Östgötska än 90% av oss på detta forum.
En samling mellanölsburkar från 70-talet, varav redaktören för denna blogg nog får medge att han avsmakat samtliga sorter, utom julölet från Sandwalls i Borås, längst upp till vänster.
https://torgetbloggen.blogspot.com/2020 ... kerna.html
Just den burken, Sandwalls Julöl IIB, hittade jag innanför staketet runt Vadstena Kloster i Östergötland.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Har blivit krasslig så blir inget besök i Saaben ikväll. Eftersom jag lyckats i min uppfostran får son och dotter heja fram laget å mina vägnar. Det är spännande hur provocerade LHC fansen är av att det alltid är mycket leksingar på plats i Saaben. Sedan tror de (eller vill tro) att inga av dessa leksingar är från Linköping och att alla talar bred östgötska, vilket är kul i sig.
Tror nog att det blir bra tryck ikväll, vilket det i regel blir på bortamatcherna då det inte blir ett monotont sjungande av ramsor om norra stås förträfflighet. Av de uppfattningar som brukar framföras i LHC forum när det gäller Leksand är det endast två saker som jag kan hålla med om. 1. Under senare år är det bättre drag på leksandsfansen på bortaplan än på hemmaplan. 2. Varför i helvete bankas det på en trumma på hemmastå i Tegera?
Svårt att säga hur det går i matchen då det är två lag som ena stunden kan spela riktigt bra för att sedan sjunka ned i djupa dalar. LHC har dock haft svårt att få till något spel och det har varit mycket dump and chase. För leksands del gäller det att få upp effektiviteten, det är alldeles för dåligt utnyttjande av A-chanser.
Idag smäller Rindell in två puckar via slagskott!
Tror nog att det blir bra tryck ikväll, vilket det i regel blir på bortamatcherna då det inte blir ett monotont sjungande av ramsor om norra stås förträfflighet. Av de uppfattningar som brukar framföras i LHC forum när det gäller Leksand är det endast två saker som jag kan hålla med om. 1. Under senare år är det bättre drag på leksandsfansen på bortaplan än på hemmaplan. 2. Varför i helvete bankas det på en trumma på hemmastå i Tegera?
Svårt att säga hur det går i matchen då det är två lag som ena stunden kan spela riktigt bra för att sedan sjunka ned i djupa dalar. LHC har dock haft svårt att få till något spel och det har varit mycket dump and chase. För leksands del gäller det att få upp effektiviteten, det är alldeles för dåligt utnyttjande av A-chanser.
Idag smäller Rindell in två puckar via slagskott!
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
-
Redan med Elvenes i startblocken utlovades nya kedje-formationer. kanske, men förhoppningsvis inte, sker det mest intressanta idag redan runt 17-tiden.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.