Fjodor skrev: ↑Igår, 12:49
Tror nog att det blir bra tryck ikväll, vilket det i regel blir på bortamatcherna då det inte blir ett monotont sjungande av ramsor om norra stås förträfflighet. Av de uppfattningar som brukar framföras i LHC forum när det gäller Leksand är det endast två saker som jag kan hålla med om. 1. Under senare år är det bättre drag på leksandsfansen på bortaplan än på hemmaplan. 2. Varför i helvete bankas det på en trumma på hemmastå i Tegera?
Det brukar alltid vara bra tryck på bortastå mot Linköping, ljudupptagningen är fördelaktig också. Brukar vara på plats och då har man fått uppleva mycket bra insatser. Jag brukar säga att det är enklare att ta förluster på plats. I Linköping hävdar jag motsatsen, vilket gör att jag är tillfreds med att inte vara där ikväll.
Två opålitliga lag möts, vilket gör det mycket svårt att förutse något speciellt utfall.
Trots skadorna är vi rätt starka på tre linor. Intressant uppställning.
Vilken är den svaga linan?
Ja det är lite dag till dag vilka som är svaga, form är en färskvara. Dock väljer jag att utelämna linan med två oprövade junisar och en nedgången gnuggare när jag benämner starka kedjor i dagsläget. Men vem vet hur kvällen ter sig?
Det ska bli intressant att se hur hans frånvaro påverkar LIF:s spel - kännbart kreativitetstapp eller ett effektivare puckinnehav där passningstempot ökar?
- Elvenes saknades alltså då som nu.
- Vi vann 7-1.
- Zacke gjorde fyra.
Klas skrev: ↑Igår, 19:21
Vi tråcklar och snirklar men LHC är täta. Kanske skjuta nån gång, ta nåt avslut? Jag vet, en djärv tanke, men varför inte?
Det får väl vara lite tråkigt nån period. Håll tätt hemåt och spela med tålamod så kommer de förr eller senare tappa disciplinen. Men ta helst inga utvisningar.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Klas skrev: ↑Igår, 19:21
Vi tråcklar och snirklar men LHC är täta. Kanske skjuta nån gång, ta nåt avslut? Jag vet, en djärv tanke, men varför inte?
Det får väl vara lite tråkigt nån period. Håll tätt hemåt och spela med tålamod så kommer de förr eller senare tappa disciplinen. Men ta helst inga utvisningar.
Risken är väl att vi gör just det. Tappar disciplinen alltså.
Eller risk vet jag inte, men nog ser Clubbens gameplan ut så. Stäng mittzon, ta ledningen, och vänta på att vi går bort oss.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.