2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 4-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Gösen

Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand 4-2

Inlägg av Gösen »

bender skrev: Igår, 21:21

INGEN vill se den här skiten. Därför är det tomt på läktarna i Tegera.
Nja. Tisdag drar nog inte så mycket av helt andra skäl men övriga tre hemmamatcher i rad nu är i princip slutsålda.

Bara hoppas vi har tillräckligt många friska och hela spelare att ställa upp med.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Chris

Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Chris »

MeraSkottpåMål skrev: Igår, 21:48
Aggeman skrev: Igår, 21:30 Svag matchplan. Laget står i startblocken nästan hela matchen och får inte sticka iväg förens sista 10. Det var raka motsatsen till den frejdiga och hafsiga hockeyn i Timrå. Något där emellan är att önska. När Linköping ställer i mittzon bör vi hitta andra vägar att komma ner i offensiv zon. Hitta en klubba, någon styr ner och spelare kommer med fart. Det såg väldigt omständigt och fantasilöst ut idag.

bender skrev: Igår, 20:50 VAD ser ni hos Hrivik? Ni som säger att han försöker ju iaf, eller han gör mycket bra utan pucken? Jag ser bara att han har puckkontroll som en div2-spelare. Det har han haft hela säsongen, och förra. Nästan som han är rädd för pucken.
Han vårdar pucken, är stark på pucken och han har bra blick. Det är några delar som syntes från honom idag. Sen var han inte speciellt bra idag. Jag tyckte han var usel i lördags. Men jag tycker att enskilda prestationer ska värderas likvärdigt oavsett vilket lönekuvert man har. Trots att han är överbetalda kan majoriteten av spelarna i laget inte göra vissa aktioner som han kan.
Bryt kontraktet och in med Altörn på den platsen.
Sen är faktiskt Veronneau och Vejdemo next.
Vi har så bra juniorer i år i j20.
Skellefteå har inte det och jag tror sheleftyou kommer få det tufft nästa år då de inte har samma återväxt.
Bemström måste bli headcoach nästa år, så har vi ett PP.
Får man upp en från J20 varje år är det helt ok, två väldigt bra. Att tro att flera J20-spelare är lösningen tycker ser jag som orimligt. För övrigt började J20 bra men har mattats. Att gnälla på 27 är enkelt, men jag tycker ff har gör mycket bra, inte som förr men ändå nyttig. Mer orolig för 15 som är så oerhört tam..
Användarens profilbild
Aggeman

Re: 2024-11-21 Torsdag 19:00 Linköping - Leksand

Inlägg av Aggeman »

bender skrev: Igår, 21:39
Aggeman skrev: Igår, 21:30 Svag matchplan. Laget står i startblocken nästan hela matchen och får inte sticka iväg förens sista 10. Det var raka motsatsen till den frejdiga och hafsiga hockeyn i Timrå. Något där emellan är att önska. När Linköping ställer i mittzon bör vi hitta andra vägar att komma ner i offensiv zon. Hitta en klubba, någon styr ner och spelare kommer med fart. Det såg väldigt omständigt och fantasilöst ut idag.

bender skrev: Igår, 20:50 VAD ser ni hos Hrivik? Ni som säger att han försöker ju iaf, eller han gör mycket bra utan pucken? Jag ser bara att han har puckkontroll som en div2-spelare. Det har han haft hela säsongen, och förra. Nästan som han är rädd för pucken.
Han vårdar pucken, är stark på pucken och han har bra blick. Det är några delar som syntes från honom idag. Sen var han inte speciellt bra på något sätt. Jag tyckte han var usel i lördags. Men jag tycker att enskilda prestationer ska värderas likvärdigt oavsett vilket lönekuvert man har. Trots att han är överbetalda kan majoriteten av spelarna i laget inte göra vissa aktioner som han kan.
Du skojar? Herregud han är ljusår från första säsongen. DÅ va han stark på pucken, helt orimligt stark. I den här matchen (och hela säsongen) förlorar han närkamperna. Han blir bara flyttad på av motståndare, både vid sarg och ute på plan. Det var tvärt om första säsongen. Han har dessutom fullständigt horribel puckkontroll. Ja, han ser säkert isen, och var tredje match eller så får han iväg en snygg passning, men.. Har vi inte större krav än så på så från en spelare med Hriviks kuvert?
Han höll i pucken använde kroppen och vände och vred för att nå fram med passningar= stark på pucken. Vissa aktioner idag var bra därför beskrev jag honom som att han ”agerade”. Sen att närkampsspelet i puckdueller ser halvhjärtat ut köper jag, men om vi då ska grotta ner oss i det finns det mycket av den varan man kan ifrågasätta i årets upplaga. Emellanåt dräller han med pucken men att han har ”horribell puckkontroll” stämmer inte.

Jovars visst var han mycket bättre första och andra säsongen, men du får det att låta som att han inte är användbar alls. Att han helt saknar funktion. En spelare med hög lön ska gå före en spelare med låg lön, även om spelaren med hög lön bara presterar lite bättre (i alla fall under brinnande säsong).

Högre krav har jag definitivt på Hrivik, liksom jag har högre krav på Max exempelvis. Ingen av dessa herrar är i dagsläget värd sin höga lön. Jag sätter inga spelare på piedestal.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Det mesta som kan skrivas är redan skrivet om denna match. Första 50 minuterna tycker jag att den enda som sticker ut är Hellsten. Det är han som håller oss kvar i matchen. Det fanns lite tendenser första fem och även några minuter i andra men annars kändes det som att man inte riktigt hade kraften att ta sig fram förrän sista 10. Visst, man saknar många viktiga spelare men Lang, Kloos, Veronneau och även Zacke och Cehlarik innan de fick bryta ska ändå klara av att skapa någonting. Tycker de var helt osynliga allihop första 50. Sedan steppar framförallt Lang, Karlberg och Kloos upp och visar fin skridskoåkning samtidigt som LHC kanske backar av lite. En hårsmån från poäng trots underläge med 3-0 i mitten på andra är ju positivt i bedrövelsen. Man ger det ändå en chans i slutet.

Jag håller med många om att Rindell fortsätter att växa och att Hrivík gör bra saker även fast han har skyhög lön och inte är lika bra som första säsongerna.

Viktigaste nu är att få positiva besked på skadade spelare och nya tag på hemmaplan.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Fjodor skrev: Igår, 20:26
Sniper skrev: Igår, 20:06 Enda behållningen så här långt är vid avblåsning och kameran vilar över olika läktarsektioner.
Tjejer i matchtröja.
Va fan då, det var min dotter [-X
Fjodor skrev: Igår, 21:43 En skitmatch där det obegripligt nog till slut var nära med Kloos underbara uppåkning. Bland forwards var det förutom Kloos rätt tunn insats rakt igenom.

Många gnäller på Rindell, men jag gillar att han försöker. Dessutom slår han passningar i anfallszon med helt perfekt hastighet för direktskott. Problemet är att den som får passningen inte skjuter slagskott på uppläggen utan antingen suger in pucken, passar någon annan eller drar ett dragskott över/utanför eller i magplattan. Vore kul om någon medspelare kunde sätta upp Rindell för direktskott, misstänker att det skulle vara bättre.

Bäst idag, igen, utan konkurrens Hellsten + dotterns inlevelse fångad i slow motion på TV.

Sämst: Förutom leksands insats första 50 min., Broc Little. Jag tål inte karln, är en jäkla filmare som alltid kommer undan med det. Tror inte jag hakat upp mig på en spelare så mycket sedan Ove Molin spelade. Jag kräks.
Jag trodde du skojade först.
Typiskt. När man för första (och sista) gången uppmärksammar tjejer i matchtröja som inte är förmedlade av Wittgenstein, då är en av dem en forumkamrats dotter :oops:
leksandimitthjärta
21 november 2024, 22:01

Kopierar från Superstars forum och är 100 % enig.

"Sämst: Förutom leksands insats första 50 min., Broc Little. Jag tål inte karln, är en jäkla filmare som alltid kommer undan med det. Tror inte jag hakat upp mig på en spelare så mycket sedan Ove Molin spelade. Jag kräks."
Också pappa blev alltså uppmärksammad igår.
En gång Superstars forum, alltid Superstars forum?