Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Gösen

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Chris skrev: Igår, 21:32 Ok här är listan!
- Medlem sedan evigheter
- Souvenirer t.o.m från den fula Stars-eran
- Stenplatta i entrén (för att betala skatteskulden efter Wayne Flemming))
- Alla bibliofiler (alla skitdyra)
- Aktieägare
- Hur många matcher som helst, först från södra Dalarna, senare från Stockholm (sen att föraktfullt kallas rumpmas är jävligt störande)
- Övernattningar på i princip alla hotell i Leksand och Tällberg i samband med match (och det har blivit många)
- En bunt med Coronabiljetter
- i år köpt Söderström-tröjan, jultröjan + diverse annat
- Äger bl.a en LIF-brödrost

…man blir lite less
Hey. Se det från den ljusa sidan. Du får snart chansen att köpa ännu fler aktier. ;)

Ps: ligger stenplattan på sidan eller under den stora mattan?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: Igår, 18:54
svepet skrev: Igår, 18:27
Kan det vara så att den tidigare föreslagna styrelsen som så vackert kuppades bort av våra hjältar i superstars kunde varit den enda riktigt kompetenta som föreslagits sen slottet brann? Utan inavel-fingrar som ska kladda i syltburken? Vad vet jag? …
Skulle ju vara en smula intressant att göra vad Twitter-riddarna från Superstars tycker om detta…
Twitterriddarna har jag inget till övers för, men X är vad alla borde läsa istället för de mer ”traditionella” medierna. Iaf om man vill ha den sanna verkligheten istf vänsternmatrixen.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: Igår, 21:42
svepet skrev: Igår, 18:27
Kan det vara så att den tidigare föreslagna styrelsen som så vackert kuppades bort av våra hjältar i superstars kunde varit den enda riktigt kompetenta som föreslagits sen slottet brann? Utan inavel-fingrar som ska kladda i syltburken? Vad vet jag? …
Skulle ju vara en smula intressant att göra vad Twitter-riddarna från Superstars tycker om detta…
Twitterriddarna har jag inget till övers för, men X är vad alla borde läsa istället för de mer ”traditionella” medierna. Iaf om man vill ha den sanna verkligheten istf vänsternmatrixen.
:mrgreen:
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: Igår, 21:44

"Vår man i Mar-a-Lago"? 8-)
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Mats_ume skrev: Igår, 22:21
Gösen skrev: Igår, 21:44

"Vår man i Mar-a-Lago"? 8-)
No comment 8-)

Nu… God natt, på riktigt
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Hockeynews har varit mer eller mindre maniska idag - och här kommer mer:

Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Sniper skrev: Igår, 22:40 Hockeynews har varit mer eller mindre maniska idag - och här kommer mer:

Du citerar "X". Då kanske du ser vad maffian skriver också?
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Inte den bästa dagen i lifshistorien kan man konstatera. (Den ordvitsen borde väl han som Sniper utnämnt till Superstars favoritgubbe knäckt sedan länge?).
Jag kommer inte ge mig in i någon diskussion om detta på fina färjan, men du begriper väl skillnaden mellan X och de medier, för jag antar att det är traditionella medier, du kallar "vänstermatrixen"?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Sanny kommenterar det hela med…

Siffrorna från fjolårets bokslut var inte helt korrekta och det faktiska minusresultatet ska vara hiskliga 18,3 miljoner kronor. Detta trots att man faktiskt gick till kvartsfinal i fjol.
Allvarligt. För att tala klarspråk. Hur fan är det ens möjligt?

Leksand behöver enligt Gärdsback även sänka spelarbudgeten till kommande säsong med åtta procent vilket motsvarar ca fem miljoner.

Jag vet att alla klubbar jobbar med ”sign off bonusar” till sina importer för att komma undan arbetsgivaravgifter. Men när det nu uppdagas ytterligare miljonförluster så kan jag stillsamt undra om de ens har täckning för de 32 miljoner kronor som man ska betala ut till sina importer när deras respektive kontrakt går ut.
Att en anrik och fin förening som Leksand sköts på ett sådant riskabelt sätt är beklämmande.

————
Lampa

Inlägg av Lampa »

Stormar igen alltså när man trodde det kunde få vara lugnt och skönt..

Man bemödade heller inte säga till spelarna innan heller alltså. Kanonbeslut.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 23:41 Inte den bästa dagen i lifshistorien kan man konstatera. (Den ordvitsen borde väl han som Sniper utnämnt till Superstars favoritgubbe knäckt sedan länge?).
Jag kommer inte ge mig in i någon diskussion om detta på fina färjan, men du begriper väl skillnaden mellan X och de medier, för jag antar att det är traditionella medier, du kallar "vänstermatrixen"?
Det var nog högst ironiskt menat. Lite - nu stormar vi Capitolium- det är väl den amerikanska högerns slagord.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Jag kan inte undgå att fundera på om det här hade hänt ifall vi inte haft styrelsekaoset förra sommaren. Jag har väldigt svårt att se det och det känns verkligen som att vi behöver ha speglade styrelser i IF och AB och då menar jag inte att vi ska ha amatörer i båda utan kompetent folk som vet vad det handlar om. Gärdsback ger ett kompetent intryck i intervjuerna även om man ser att han blir lite pressad av frågorna, hoppas det inte bara är en yta. Men att det kommer fram visar ju på att man ändå tar tag i sakerna så jag ser ändå något positivt i bedrövelsen i alla fall.

Vi kan väl i alla fall konstatera att vi inte kommer se några sista minuten-värvningar i februari...
Pain is temporary, glory is forever
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

https://www.leksandsif.se/medlem/bli-medlem

Bra början att det tar tvärstopp när man ska köpa medlemskap till sig själv och familjemedlemmar.
Vi som skulle lösa kaozet...
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Den dåliga ekonomin har löpt som en röd tråd genom hela mitt supporterskap, och det börjar bli långt nu. Vad beror det egentligen på? Har Leksand sämre förutsättningar än andra elitklubbar att bedriva verksamheten? Är det, som det ibland misstänkts, dyrare för LIF att få ihop ett konkurrenskraftigt lag jämfört med klubbar från lite större städer? Är det kompetens, eller brist på denna? Byamentalitet? Det kan omöjligen vara kopplat till enskilda individer då det pågått i årtionden.

Nu tror jag, så klart, inte att det endast kan kopplas till styrelsen, men nog tror jag LIF stod inför ett vägskäl för sisådär två år sedan. Tyvärr valde man att slå in på fel väg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Ullvi, typ skrev: Idag, 08:05 https://www.leksandsif.se/medlem/bli-medlem

Bra början att det tar tvärstopp när man ska köpa medlemskap till sig själv och familjemedlemmar.
Vi som skulle lösa kaozet...
Satan vad skönt att vi slapp en kompetent moring i styrelsen!