LIF i media

Användarens profilbild
HIPS

Re: LIF i media

Inlägg av HIPS »

Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 16:56 Från min synvinkel så är det vi som är Leksands IF.
Vi medlemmar är huvudman med minst 51% ägande.

Har vi anställda som inte vill berätta hela sanningen för oss så blir jag tacksam när någon gräver fram och redovisar läget och eventuella felaktigheter. Sen finns det så klart gränser där det kan slå över till sensations-journalistik. Men där är vi inte i det här läget. Att man stänger ute journalister från årsmötet är ju en tydlig varningsklocka att man inte vill att allt ska komma fram.

Sen, visst. Man hade kunnat ge ordförande ett heads up att -det här går vi ut med imorgon om det är något du vill informera personalen om först.
Men det finns antagligen en rädsla att någon annan ska hinna före då. Kvällstidningarna då i första hand.
Håller i grunden med, men ibland undrar jag vem i LIF som varit så taskig mot Bäckström att han går igång på allt. Ta till exempel det senaste, då han verkligen tycks vilja slå på stora trumman över att Challe inte ville prata om bengaler på läktaren, utan fokusera på sport. Man kan så klart tycka vad man vill om det uttalandet, men det är för mig ingen stor grej att Challe säger som han säger. Inte så att man behöver slå upp det som herr Bäckström gör. Dessvärre känns det som lite av en röd tråd från honom - hugg på allt som man kan hugga på.
Det största problemet med den typen av journalistik är, enligt mig, att de riktigt intressanta och viktiga observationerna har en förmåga att försvinna i mängden övrig galla.
Kanske har jag helt fel i min observation, men jag upplever sakligheten som något bristfällig från FK och Bäckström.
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 30 nov 2024, 16:26 Jag har Vad är frihet? på cd-singel!
Härligt, då har vi som forum ryggen fri. \:d/
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

CMB skrev: lör 30 nov 2024, 16:14
Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 15:32
CMB skrev: lör 30 nov 2024, 15:01

Jag har ingen skiva av Di Leva men jag har hört i alla fall några låtar som jag tycker är riktigt bra. Så jag vet inte om det är ett kännbart straff…

Själv har jag två album. Alannah Myles och Metallicas black album så det är det enda jag lyssnat på sedan 1989.

Tänk om någon kunde uppfinna ett sätt att lyssna på album utan att man ska behöva gå till en affär och betala för dem. 😉
Ha ha, till mitt försvar dock så är det via radio/tv och framför allt massmedia (Abris :mrgreen: ) eller hos någon vän med skiva. Jag har ett hyfsat gediget skivställ med båbe lp och cd och evolutionsbehövliga dubbletter av de mer uppskattade skivorna, så jag har mer än väl bidragit till skivindustrin. Några bra (nåja, helt ok) låtar har inte räckt för fortsatt lyssnande. Men, jag är en fanbärare i låtskrivarnas kamp för äganderätt och rätt till ersättning! Ovanstående länk får ses som reklam och Fjodor - som är en ärans man - kommer ju självklart nu när han gillade låten gå till närmaste fysiska skivbutik och köpa skivan. :YMHUG:
Jadu, inget skulle kunna få mig att köpa något med Di Leva och jag är old school när det gäller hur musik ska avnjutas, dvs. live, på vinyl och på cd (som jag till slut under protest var tvungen att gå över till när de slutade göra vinyl). Spotify har jag aldrig haft och kommer heller aldrig att ha.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Lampa

Inlägg av Lampa »

Jakob Hellsten 8a när Hockeynews rankar SHLs bästa målvakter, framför både Larmi och Alnefelt.

https://hockeynews.se/nyheter/ranking-h ... -malvakter
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

HIPS skrev: lör 30 nov 2024, 17:33
Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 16:56 Från min synvinkel så är det vi som är Leksands IF.
Vi medlemmar är huvudman med minst 51% ägande.

Har vi anställda som inte vill berätta hela sanningen för oss så blir jag tacksam när någon gräver fram och redovisar läget och eventuella felaktigheter. Sen finns det så klart gränser där det kan slå över till sensations-journalistik. Men där är vi inte i det här läget. Att man stänger ute journalister från årsmötet är ju en tydlig varningsklocka att man inte vill att allt ska komma fram.

Sen, visst. Man hade kunnat ge ordförande ett heads up att -det här går vi ut med imorgon om det är något du vill informera personalen om först.
Men det finns antagligen en rädsla att någon annan ska hinna före då. Kvällstidningarna då i första hand.
Håller i grunden med, men ibland undrar jag vem i LIF som varit så taskig mot Bäckström att han går igång på allt. Ta till exempel det senaste, då han verkligen tycks vilja slå på stora trumman över att Challe inte ville prata om bengaler på läktaren, utan fokusera på sport. Man kan så klart tycka vad man vill om det uttalandet, men det är för mig ingen stor grej att Challe säger som han säger. Inte så att man behöver slå upp det som herr Bäckström gör. Dessvärre känns det som lite av en röd tråd från honom - hugg på allt som man kan hugga på.
Det största problemet med den typen av journalistik är, enligt mig, att de riktigt intressanta och viktiga observationerna har en förmåga att försvinna i mängden övrig galla.
Kanske har jag helt fel i min observation, men jag upplever sakligheten som något bristfällig från FK och Bäckström.
Bäckström har aldrig skrivit en artikel i positiv anda gällande Leksand. Något är fel på den mannen.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Det hade varit roligt att gå tillbaka och läsa trådstarten av LIF i media på Superstars forum.
Årtal: Kanske 17-18 år sedan.
Ämne: Falu-Kuriren.
Trådstartare: Jämtleksing.
Inläggsärende: Kraftigt ifrågasättande av tidningens sätt att skriva om Leksands IF.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 02 dec 2024, 17:04 Det hade varit roligt att gå tillbaka och läsa trådstarten av LIF i media på Superstars forum.
Årtal: Kanske 17-18 år sedan.
Ämne: Falu-Kuriren.
Trådstartare: Jämtleksing.
Inläggsärende: Kraftigt ifrågasättande av tidningens sätt att skriva om Leksands IF.
Läste den strax innan vi förliste. Ingen aning varför, tror jag kollade igenom någon annans tidigare meddelanden och hamnade där. Det var ju skrivet med rätt partiska ögon såklart men fanns nog några poänger.

Jag ser det mer som att det är deras jobb och har inga problem med att de skriver som om de är djävulens advokat. Jag hade heller inga problem med Harald som kommentator så det kanske är jag som har allt för opartiska glasögon på mig. Eller så är det Bäckström som är Moringen och inte Harald?? Eller är det jag som är moring.. huvva!!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Inte heller jag har haft några problem med Harald (mer än kanske några enstaka matchsekvenser när man varit extra stingslig). Tycker han har rosat och risat såväl Leksand som aktuella motståndarna med balans.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 14:25 Ja, det är det minsta straffet. Tycker de dessutom ska degraderas till div. 3 och tvingas lyssna på Di Leva non-stop hela nästa säsong.
Uppmuntra dem inte...
Gösen skrev: lör 30 nov 2024, 15:32 Tänk om någon kunde uppfinna ett sätt att lyssna på album utan att man ska behöva gå till en affär och betala för dem. 😉
Jag brukar köpa på konserter, då slipper man mellanhanden som tar en del av kakan. Konstigt nog är det dock dyrare än i affären (senaste var visserligen signerad men 600 kronor är väl lite i högsta laget). Jag skulle också vilja ha ett sätt att slippa betala... Tänk om det kunde finnas något som man kunde finnas något som man dessutom fick plats med lite mer musik på också så man har lite mer att välja på när man åker iväg på resor.
Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 21:18 cd (som jag till slut under protest var tvungen att gå över till när de slutade göra vinyl). Spotify har jag aldrig haft och kommer heller aldrig att ha.
Jag vet inte vilken musik du lyssnar på men det jag gillar släpps fortfarande på vinyl och är något som vi här hemma har börjat med så sent som nu under hösten. Men metal-scenen är väl lika stenålders som en annan och fortfarande kör analoga media. Jag är dock en flitig användare av Spotify också, men det är en jävligt mycket skönare nostaglisk känsla att lägga på en nysprättad vinyl på skivspelaren jämfört med att blippa fram den på Spotify.
Lampa skrev: mån 02 dec 2024, 09:13 Jakob Hellsten 8a när Hockeynews rankar SHLs bästa målvakter, framför både Larmi och Alnefelt.

https://hockeynews.se/nyheter/ranking-h ... -malvakter
De har fel, det vet vi på forumet sedan midsommar att han inte är...
Sniper skrev: mån 02 dec 2024, 19:44 Inte heller jag har haft några problem med Harald (mer än kanske några enstaka matchsekvenser när man varit extra stingslig). Tycker han har rosat och risat såväl Leksand som aktuella motståndarna med balans.
Jag gillade inte alls Harald, men det hade inte med några sympatier för Mora (eller antisympatier för Leksand) att göra, utan jag tycker bara att han var allmänt dålig.
Pain is temporary, glory is forever
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Wiborg skrev: Idag, 10:15
Fjodor skrev: lör 30 nov 2024, 21:18 cd (som jag till slut under protest var tvungen att gå över till när de slutade göra vinyl). Spotify har jag aldrig haft och kommer heller aldrig att ha.
Jag vet inte vilken musik du lyssnar på men det jag gillar släpps fortfarande på vinyl och är något som vi här hemma har börjat med så sent som nu under hösten. Men metal-scenen är väl lika stenålders som en annan och fortfarande kör analoga media. Jag är dock en flitig användare av Spotify också, men det är en jävligt mycket skönare nostaglisk känsla att lägga på en nysprättad vinyl på skivspelaren jämfört med att blippa fram den på Spotify.
Javisst kan man inhandla ny musik på vinyl, särskilt sedan de tack och lov fått ett uppsving under senare år. Sedan har begagnat marknaden för äldre skivor alltid funnits som en räddning under de mörka åren \:d/
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff