Laget 23/24

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

FK om Caito

Vi fick precis okej från läkarna, det är lite för tidigt att spela redan mot Malmö. Jag har inte spelat fem mot fem sedan slutspelet förra säsongen mot Rögle. Jag vet inte exakta datumet, men jag behöver några mer träningar i alla fall.

Men nästa vecka är det inte omöjligt att du är tillbaka?

– Det är möjligt att jag spelar nästa vecka beroende på hur det går och hur det ser ut. Vi får ta det som det kommer. Laget spelar så bra just nu så det finns ingen anledning att vi ska stressa fram något.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Jag har en fundering över laget och dess oförmåga att det ställa om spelet efter motståndare.
Bra lag kan ställa om spelet, men Björn verkar vara statisk i sitt handlande dvs vi följer en plan oavsett den fungerar eller inte. Som i går skulle en om ställningen i 2:a till ett 1-3-1 spel där man fokuserar på defensiven varit att föredra
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Sundsvalll skrev: sön 15 okt 2023, 15:57 Jag har en fundering över laget och dess oförmåga att det ställa om spelet efter motståndare.
Bra lag kan ställa om spelet, men Björn verkar vara statisk i sitt handlande dvs vi följer en plan oavsett den fungerar eller inte. Som i går skulle en om ställningen i 2:a till ett 1-3-1 spel där man fokuserar på defensiven varit att föredra
Där tycker jag tvärtom. Anfall är bästa försvar och hade vi bara haft det mentala med oss hade vi med frejdig gladhockey vunnit med 3-5 eller något.

Att Eddie var den som hade överlägset mest speltid indikerar att vi försökte vinna genom att värja oss utan att någonsin kunna sänka garden och ge en smäll tillbaka.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: sön 15 okt 2023, 16:04
Sundsvalll skrev: sön 15 okt 2023, 15:57 Jag har en fundering över laget och dess oförmåga att det ställa om spelet efter motståndare.
Bra lag kan ställa om spelet, men Björn verkar vara statisk i sitt handlande dvs vi följer en plan oavsett den fungerar eller inte. Som i går skulle en om ställningen i 2:a till ett 1-3-1 spel där man fokuserar på defensiven varit att föredra
Där tycker jag tvärtom. Anfall är bästa försvar och hade vi bara haft det mentala med oss hade vi med frejdig gladhockey vunnit med 3-5 eller något.

Att Eddie var den som hade överlägset mest speltid indikerar att vi försökte vinna genom att värja oss utan att någonsin kunna sänka garden och ge en smäll tillbaka.

Men när vi inte är där mentalt måste vi kunna ställa om och spela för att citera en gammal finne äckligt diciplinerat defensivt.
Every gambler knows
That the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away
And knowin' what to keep
'Cause every hand's a winner
And every hand's a loser

Det borde vi lära oss. Men tror att en mental tränare skulle vara en vettig tillgång och det har jag tyckt dom senaste 15åren. Sen funderar jag över Björns talang som spelarutvecklare tycker alla hamnar under isen hela tiden :mrgreen:
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Blir intressant att se när/om hela truppen är tillgänglig. Att det finns en konkurrenssituation tror jag är viktigt. På centersidan är det dock ganska tydligt hur hierarkin ser ut. Tycker Östman har sett riktigt blek ut på slutet men det finns ändå ingen som hotar bakom, varken Jon eller Zacke bör inte spela i någon annan lina utöver fjärde. Vore bra om konkurrensen var så kraftig att man inte tilläts underprestera en längre tid.

Björn slipper de obekväma besluten i och med att Jon eller Zacke kan kliva ut på en kant, om det är bra eller dåligt vet jag inte…
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Laget 23/24

Inlägg av SteveY »

Aggeman skrev: mån 16 okt 2023, 12:19 Blir intressant att se när/om hela truppen är tillgänglig. Att det finns en konkurrenssituation tror jag är viktigt. På centersidan är det dock ganska tydligt hur hierarkin ser ut. Tycker Östman har sett riktigt blek ut på slutet men det finns ändå ingen som hotar bakom, varken Jon eller Zacke bör inte spela i någon annan lina utöver fjärde. Vore bra om konkurrensen var så kraftig att man inte tilläts underprestera en längre tid.

Björn slipper de obekväma besluten i och med att Jon eller Zacke kan kliva ut på en kant, om det är bra eller dåligt vet jag inte…
Lang - Hrivik - Ashton
Elvenes - Vejdemo - Cehlarik
Unger Sörum - Östman - Veronneau
Olhans Lind - Knuts - Eljas
Extra: Zacke

Så hade jag kört.
Trodde mycket på Max i förstakedjan men hade fel.
Dom som inte spelar i första pp får istället ta huvudansvaret för bp.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

SteveY skrev: mån 16 okt 2023, 12:59
Aggeman skrev: mån 16 okt 2023, 12:19 Blir intressant att se när/om hela truppen är tillgänglig. Att det finns en konkurrenssituation tror jag är viktigt. På centersidan är det dock ganska tydligt hur hierarkin ser ut. Tycker Östman har sett riktigt blek ut på slutet men det finns ändå ingen som hotar bakom, varken Jon eller Zacke bör inte spela i någon annan lina utöver fjärde. Vore bra om konkurrensen var så kraftig att man inte tilläts underprestera en längre tid.

Björn slipper de obekväma besluten i och med att Jon eller Zacke kan kliva ut på en kant, om det är bra eller dåligt vet jag inte…
Lang - Hrivik - Ashton
Elvenes - Vejdemo - Cehlarik
Unger Sörum - Östman - Veronneau
Olhans Lind - Knuts - Eljas
Extra: Zacke

Så hade jag kört.
Trodde mycket på Max i förstakedjan men hade fel.
Dom som inte spelar i första pp får istället ta huvudansvaret för bp.
Håller med om mycket. När Kloos kommer tillbaka hade jag satt honom på Unger-Sörums plats. Då kan ett alternativ vara att försöka forma en lite mer spelande fjärde med Unger-Sörum- Zacke- Knuts. Att sätta Unger-Sörum i en renodlad brunkarkedja lär inte vara bra för hans utveckling. Om fjärde ska vara en brunkarkedja är det bättre att använda honom som extra och kasta in honom i andra linor när någon underpresterar.

För övrigt tycker jag lagkaptenen ska vara en spelare som ska spela kontinuerligt och hålla en viss klass. Zacke har svårt att axla den rollen i år, så därför bör kaptensfrågan vara öppen för diskussion inför nästa säsong.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Vet inte riktigt var detta passar in, men....

Lyssnade på CB i Leksandspodden, och man pratade om den stökiga säsongen. Tycker faktiskt Challe är befriande ärlig mellan varven, skönt att ändå höra nån säga det som ändå alla typ fattar i alla fall.

I alla fall så nämnde han, mellan alla skador, röran med styrelsen, och att det påverkat spelartruppen. En del spelare blev påringda och uppenbart störda av allt omkring. Detta har ju förnekats i intervjuer med spelare, men tror fan det att en förening inte går oberörd genom en dylik shitstorm.

Kunde inte låta bli att tänka, "bra jobbat, Superstars.." :evil:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Jag säger i stället för dravlet om att spela igång en spelare och sabba laget. Det vore bättre om Max drog till Borlänge gjorde några matcher hittade målet och känslan för hur roligt det är att näta
Jag vet det är div1 men det är det som är tanken lättare motstånd ger han tillbaka nöjet. Just nu blir det nog bara mer frustration
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Laget 23/24

Inlägg av Ludde »

Nu har ju iofs Veronneau typ 9 poäng på 11 matcher så att skicka honom till Borlänge vore kanske att ta i. Det finns andra brister än honom i laget i min mening.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Ludde skrev: lör 21 okt 2023, 17:01 Nu har ju iofs Veronneau typ 9 poäng på 11 matcher så att skicka honom till Borlänge vore kanske att ta i. Det finns andra brister än honom i laget i min mening.
Jo men anledningen till att dom satte max på Ashtons plats verkar ju vara att få fart på max och då vore Borlänge bättre än att paja en fungerande lina
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Laget 23/24

Inlägg av Einar Berg »

Undrar om Tjomme börjar inse att det är han som är "dum i huvudet", snart?
Och inte alla andra som tippade laget i botten...
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Einar Berg skrev: lör 21 okt 2023, 19:37 Undrar om Tjomme börjar inse att det är han som är "dum i huvudet", snart?
Och inte alla andra som tippade laget i botten...
Serien börjar ju sätta sig nu. Nåt lag kommer ju klättra, nåt sjunka, men i stort ser man vartåt det lutar. Och det lutar ju inte åt rätt håll för oss.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Laget 23/24

Inlägg av Einar Berg »

Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:26
Einar Berg skrev: lör 21 okt 2023, 19:37 Undrar om Tjomme börjar inse att det är han som är "dum i huvudet", snart?
Och inte alla andra som tippade laget i botten...
Serien börjar ju sätta sig nu. Nåt lag kommer ju klättra, nåt sjunka, men i stort ser man vartåt det lutar. Och det lutar ju inte åt rätt håll för oss.
Precis... Att allt skall vända när Kloos är tillbaka, känns naivt. Fast... Vi torskar bara med uddamålet hela tiden. Så det är fan små marginaler...
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Laget 23/24

Inlägg av Ludde »

Skador och uddamålsförluster, ett perfekt recept för att en ledning ska invaggas i en falsk trygghet och att vi egentligen är bättre än så här.

Nä TJ sent omsider kommer vakna upp ur sin trans så är det redan för sent. Laget kommer redan vara stukat och ha dåligt självförtroende så värvningar eller sparkade tränare kommer ej lyckas.

Tredje säsongen i rad vi tar ett steg bakåt i utvecklingen nu, nåt måste förändras annars åker vi ur.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P