Silly season 23/24

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Behöver vi verkligen en offensiv back?
Behöver vi en back?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 15:42 Behöver vi verkligen en offensiv back?
Behöver vi en back?
Ja, om vi har högre ambitioner än en åttondelsfinal.
Jag har samma åsikt som dig gällande januari-värvningar. Ska vi förstärka så måste vi göra det mycket snart. Honka känns som ett guldkorn på en annars snustorr marknad.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Men om man har kylen full med oxfile behöver man ju inte köpa en påse härskna valnötter för 800 kr/kg enbart för att det är det enda som finns kvar i affären.

Okej om vi har en massa pengar över som vi inte vet vad vi ska göra med. Men jag tror inte så är fallet.

Vi har åtta backar varav fyra med offensiva kvaliteter plus Lagerberg på lagerhyllan.

Finns det pengar så är nog TJ redan med på auktionen. Men jag tvivlar. Den egentligen enda möjliga ekonomiska uppbackningen verkar ju dessutom ha dragit sig ur.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 16:24 Men om man har kylen full med oxfile behöver man ju inte köpa en påse härskna valnötter för 800 kr/kg enbart för att det är det enda som finns kvar i affären.

Okej om vi har en massa pengar över som vi inte vet vad vi ska göra med. Men jag tror inte så är fallet.

Vi har åtta backar varav fyra med offensiva kvaliteter plus Lagerberg på lagerhyllan.

Finns det pengar så är nog TJ redan med på auktionen. Men jag tvivlar. Den egentligen enda möjliga ekonomiska uppbackningen verkar ju dessutom ha dragit sig ur.
Jag droppade bara ett namn på en spelare som jag tror skulle förstärka truppen. Jag tänker inte börja spekulera i om vi har råd eller inte eftersom vi aldrig kommer få svar det.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Gösen borde för övrigt ha en egen tråd, en tråd som är stående varje säsong; ”Snälla värva inga nya spelare som har över 100-tusen i månaden tråden”.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: lör 14 okt 2023, 17:31 Gösen borde för övrigt ha en egen tråd, en tråd som är stående varje säsong; ”Snälla värva inga nya spelare som har över 100-tusen i månaden tråden”.
Handlar verkligen inte om det. Man behöver heller inte sura för att någon annan har en annan åsikt. En del spelare får kosta.

Vad jag däremot är emot är när vi värvar utan att ha råd med det. Speciellt om vi inte behöver det. Vilket är tveksamt just nu.

Men som EP-värvning verkar han såklart bra så jag kommer såklart inte skrika högt om han kommer utan lita på att vi har råd samt att han passar in i pusslet.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 17:54
SteveY skrev: lör 14 okt 2023, 17:31 Gösen borde för övrigt ha en egen tråd, en tråd som är stående varje säsong; ”Snälla värva inga nya spelare som har över 100-tusen i månaden tråden”.
Vad jag däremot är emot är när vi värvar utan att ha råd med det.
Det mest intressanta med dina inlägg i Sillytråden, är att du verkar tro att det finns dom som inte håller med dig i meningen ovan.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: lör 14 okt 2023, 18:04
Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 17:54
SteveY skrev: lör 14 okt 2023, 17:31 Gösen borde för övrigt ha en egen tråd, en tråd som är stående varje säsong; ”Snälla värva inga nya spelare som har över 100-tusen i månaden tråden”.
Vad jag däremot är emot är när vi värvar utan att ha råd med det.
Det mest intressanta med dina inlägg i Sillytråden, är att du verkar tro att det finns dom som inte håller med dig i meningen ovan.
Men det är ju bara för att det är sant. :grin:

Nej. Men jag talar alltid i termer utifrån jag jag tycker och tänker. Ekonomin är en faktor som väger tungt för mig. När jag skriver min åsikt så har det väldigt lite med din åsikt att göra. För mig är det helt okej att vi tänker annorlunda. Utan någon värdering om vem som har rätt då det inte ens är en variabel i ett fiktivt sammanhang.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 23/24

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 18:10
SteveY skrev: lör 14 okt 2023, 18:04
Gösen skrev: lör 14 okt 2023, 17:54
Vad jag däremot är emot är när vi värvar utan att ha råd med det.
Det mest intressanta med dina inlägg i Sillytråden, är att du verkar tro att det finns dom som inte håller med dig i meningen ovan.
Men det är ju bara för att det är sant. :grin:

Nej. Men jag talar alltid i termer utifrån jag jag tycker och tänker. Ekonomin är en faktor som väger tungt för mig. När jag skriver min åsikt så har det väldigt lite med din åsikt att göra. För mig är det helt okej att vi tänker annorlunda. Utan någon värdering om vem som har rätt då det inte ens är en variabel i ett fiktivt sammanhang.
Jag får börja alla mina inlägg framöver med ”OM vi har råd…” så blir det inga missförstånd ;)
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Einar Berg »

Minns att Tjommen satt i någon intervju och undrade ifall det var han, eller alla andra som var dumma i huvudet(hans egna ord), gällande att alla har tippat Leksand i botten... hmm...
Detta är ett bottenlag.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Klas »

Einar Berg skrev: lör 14 okt 2023, 20:11 Minns att Tjommen satt i någon intervju och undrade ifall det var han, eller alla andra som var dumma i huvudet(hans egna ord), gällande att alla har tippat Leksand i botten... hmm...
Detta är ett bottenlag.
Jo, än så länge har vi inte visat upp jättemycket som motbevisar det….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Borde vi inte röka fredspipa med ahnelöv?
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Klas »

lyssnade på Sanny & Svensson i dag. Mycket tjat i vanlig ordning, men sista minuterna av det timslånga svamlet snackade dom kontrakt, kostnad osv. Lindholm kom upp, sista året osv...Är mycket snack om honom, och man lär så klart få pynta upp för hans signatu, klassback som han är.
men man snackar enbart om Rögle och SAIK. Är Leksand helt ute ur bilden? Eller är den enbart S & S som sitter och fabulerar?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Visst var det någon skribent på det gamla sjunkna skeppet som enträget hävdade att Lindholm redan var klar för Saik efter att kontrakten med LIF löpt ut. Kanske har jag läst det mellan de grälsjuka inläggen på masugnen. Huruvida det fanns någon substans eller var en ren gissning framgick dock inte.

Vid ett tillfälle så uppdaterade jag dock den plattform som idag heter X precis vid rätt tillfälle för att mötas av ett inlägg av Carnbro som kort och gott löd "Berg!". Jag började leta efter nyheter om att August var klar för en återkomst men då ingen sådan nyhet fanns att hitta återgick jag till X, för att där upptäcka att Carnbro raderat sitt inlägg. Detta var innan forumet flyttade hit och jag kunde inte dela med mig av min spaning. Carnbro skriver annars mest om golf, så kanske rörde det en känd golfare vid namn Berg, eller så slog ledaren i US masters bollen rakt in i ett berg...Vad vet jag.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Klas skrev: mån 16 okt 2023, 14:37 lyssnade på Sanny & Svensson i dag. Mycket tjat i vanlig ordning, men sista minuterna av det timslånga svamlet snackade dom kontrakt, kostnad osv. Lindholm kom upp, sista året osv...Är mycket snack om honom, och man lär så klart få pynta upp för hans signatur, klassback som han är.
men man snackar enbart om Rögle och SAIK. Är Leksand helt ute ur bilden? Eller är den enbart S & S som sitter och fabulerar?
Wittgenstein skrev: mån 16 okt 2023, 16:10 Visst var det någon skribent på det gamla sjunkna skeppet som enträget hävdade att Lindholm redan var klar för Saik efter att kontrakten med LIF löpt ut.
Postar in mina 2st gamla inlägg…
Från vårt förra forumet….

Då det är världens sämst bevarade hemlighet…
Vart Anton L kommer att spela nästa säsong….
In i kaklet hela vägen….jag viker inte en tum från min övertygelse….

27Maj
Lillgud skrev: När det gäller Anton Lindholm…
Det kommer att komma ut i god tid innan säsongen sen är över att han kommer då ha signerat för Skellefteå till säsong 24/25. Det står redan skrivet i stjärnorna och det är förberett och planerat för att det skall bli så. Skellefteå och Lindholm kommer att återförenas till säsong 24/25.
Det är nästa års absolut säkraste transferövergång i hela ligan…

25Juli….
Lillgud skrev: ALDRIG att Anton Lindholm förlänger sitt kontrakt…
ÄR redan i princip **KLAR** för Skellefteå…
Förra gången fanns det ej möjlighet att få in han i deras budget , och han valde då gå dit där det betalades bäst.
Men när hans kontrakt går ut nu nästa gång är allt förberett för en återkomst hem.
De haft kontakter och dialoger redan om det.
24/25 representerar han Skellefteå…
Senast redigerad av Lillgud den mån 16 okt 2023, 16:22, redigerad totalt 1 gång.