Silly season 23/24

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 16 okt 2023, 16:10Vid ett tillfälle så uppdaterade jag dock den plattform som idag heter X precis vid rätt tillfälle för att mötas av ett inlägg av Carnbro som kort och gott löd "Berg!". Jag började leta efter nyheter om att August var klar för en återkomst men då ingen sådan nyhet fanns att hitta återgick jag till X, för att där upptäcka att Carnbro raderat sitt inlägg. Detta var innan forumet flyttade hit och jag kunde inte dela med mig av min spaning. Carnbro skriver annars mest om golf, så kanske rörde det en känd golfare vid namn Berg, eller så slog ledaren i US masters bollen rakt in i ett berg...Vad vet jag.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Just det! Jag hade en känsla av att det var du Lillgud som hävdat detta, men vissa gudar ska man ju inte nämna vid namn så att...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

***Stabil imponerande snabb insamling av Västerås***

På fredagen vände sig VIK till supportrar och sponsorer för att samla in 1,4 miljoner för att kunna värva Trevor Mingoia.
Nu tisdag är insamlingen redan i mål – och amerikanen är klar för Gulsvart på ett avtal som sträcker sig säsongen ut.

Redan på fredagskvällen, bara timmar efter att klubben startat insamlingen, meddelade VIK att en halv miljon kronor säkrats. Klubben har via sina sociala medier också berättat att över 1 000 privatpersoner har varit med och skänkt pengar till värvningen.

—————-

När skall TJ gå ut med håven och agera….
Bättre agera i tid….
Än när det sen redan försent….

Kollar man tex Eliteprospect…
2st rykten ligger in till HV71 i nuläget.
2023-10-16 Anttoni Honka (D) HV71
2023-10-12 Nick Shore (F) HV71
Expressen skrivit:
HV71 väntas göra klart med Nick Shore.
Men det kan komma fler spelare in i truppen.
Enligt uppgifter till Expressen för de en dialog med den finländske backen Anttoni Honka.

Vi har trots allt bara 2st lag bakom oss i tabellen…
HV71 är ett av dom , så ej då optimalt för vår del om de förstärks upp mer.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Lillgud »

Lite övriga exempel….

—————
Brynäs insamling 2020
”Vi har redan nu slagit ett nytt rekord för privatpersonsinsamlingar till Brynäs IF”, skriver SHL-klubben på Twitter. Och då har insamlingen bara pågått i ett dygn, knappt.
Summan, strax över 600 000 kronor, som Brynäs presenterade på tisdagseftermiddagen visar inte det totala insamlingsbeloppet hittills.

– Det är bara pengar via Swish. Summan från banköverföringar vet vi först vid midnatt, säger Campese.
”Helt fantastiskt”
Swishsumman kommer från drygt 2 000 privatpersoner som swishat fram till midnatt på måndagen.
Trodde du på ett sådant direkt genomslag?
– Nej. Man har ingen aning om hur det ska gå när man sätter igång en insamling... Det är helt fantastiskt.
Du låter lite rörd?
– Ja... Det privatpersonerna har gjort i dessa dystra tider är fantastiskt. Jag känner mig både stolt och ödmjuk för vad de har gjort.

—————

Brynäs insamling nu i år 2023 nere Allsvenskan….
Brynäs startade en insamling i hopp om att kunna värva en NHL Veteran.
Efter att ha samlat in 500.000kr på bara ett par dagar bekräftar nu Brynäs värvningen av den 36årige Jordie Benn.

—————

Södertälje brukar ofta göra det….
Här en väldigt detaljerad beskrivning av pengainflödet.
Från 2021

På 1,5dygn drog Södertälje in 665.000kr.
Och efter en hysteriskt rolig vecka summerar vi nu insamlingen som supportrar och sponsorer stöttat klubben med.
Totalt inbringade insamlingen smått fantastiska 1.074.850 kronor!

Supportrarna bidrog med 503.850 kronor
Sponsorerna med 571.000 kronor
1.374 supportrar bidrog med i snitt 374 kronor per person
22 personer bidrog med över 1.000 kronor var
En supporter swishade in 10.000 kronor!
34 sponsorer gick in med närmare 17.000 kronor var i snitt
2 sponsorer bidrog med 50.000 kronor
Gamla SSK bidrog med 50.000 kronor
Klubben vill uttrycka sin tacksamhet för det stora SSK-hjärta som Ni alla visat i samband med denna insamling, TACK!

————-

Björklöven ifjol 2022 nere i Allsvenskan…
Fansen har samlat ihop en galen summa på bara 2 dagar….
Supportrarna gör ett fantastiskt jobb säger Per Kenttä.
På mindre än ett dygn kom det in 300.000kr och efter 2dygn är vi redan uppe i 500.000kr.
Efter 8dagar riktar Per Kenttä ett stort tack till alla som bidragit i insamlingen till att vi har nu nåt målsättningen 1miljon kronor. Än en gång stort tack till alla.

—————-
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: tis 17 okt 2023, 18:34

Vi har trots allt bara 2st lag bakom oss i tabellen…
HV71 är ett av dom , så ej då optimalt för vår del om de förstärks upp mer.
Behöver nog inte delge vad jag anser om att HV tror att problematiken ligger i att de har för få eller fel spelare och att lösningen är att vaska pengar.

Tänkte bara tala om att jag ser vad som skrivs 😉💰🏧💸📉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 17 okt 2023, 19:12Tänkte bara tala om att jag ser vad som skrivs 😉💰🏧💸📉
Dessutom måste en tyst dag - motsvarigheten till tyst minut - anses fullbordad någon gång.

Undrar när den där tunisiske göken började "gilla" Polisen Dalarna? När han var i Sverige 2012-14?
Vem vet, det kanske var i Dalarna han helt eller delvis vistades? Kanske han varit på hockey i Tegera?
Möjligheten sträcker sig i så fall över fyra säsonger.
Han kan ha upplevt den galna stämningen när vi i kvalserien skickade Djurgården ur SHL.
Han kan ha varit på plats rekonstruktions- och avancemangssäsongen.
Sett någon match under Hersley- och Alsenfeltssäsongen.
Eller t.o.m bevittnat den hemska förlustsviten hösten 2014 (innan han sattes i förvar och lämnades ut).

Men bli inte förskräckta i efterhand. Han var med all säkerhet inte bitter och bindgalen redan då.
Senast redigerad av Sniper den tis 17 okt 2023, 20:13, redigerad totalt 1 gång.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Är det truppen, ledarna eller spelsystemet som det är fel på?
Vi ÄR ju fantastiskt bra. Då och då.
Vi har fått bekräftat att vi alla år har höga toppar men för djupa dalar. I år är det hittills exakt likadant.
Tunn trupp pga skador tidigare år. Exakt samma nu.
Problem med effektiviteten tidigare år. Nu…. Nja. Ser nog bättre ut då och då. Snittmässigt vet jag inte.
Problem med special teams. Tidigare PP. I år BP, och även PP vill jag nog påstå.

Känslan är att vi i år kan göra fler mål än på länge, men bara om alla bidrar.

Summa summarum: Jag tror inte heller detta löser sig med några nya spelare. Det ligger på ledarnivån. Om det är tränare, sportchef eller dataanalytikern låter jag vara osagt. Förmodligen lite av allt.
Men nej. Två nya spelare kommer nog inte göra någon skillnad. De halkar mest troligt in i samma anda om ett par matcher.

Men men. Ska ändå bli intressant att se hur nivån ser ut när vi får in Kloos, Anton och Caito igen. Och Knuts.
Problemet jag är lite skraj för är att vi väl får nya frånvaron då.. Verkar vara lite Leksands grej.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 17 okt 2023, 19:45
Gösen skrev: tis 17 okt 2023, 19:12Tänkte bara tala om att jag ser vad som skrivs 😉💰🏧💸📉
Dessutom måste en tyst dag - motsvarigheten till tyst minut - anses fullbordad någon gång.

Undrar när den där tunisiske göken började "gilla" Polisen Dalarna? När han var i Sverige 2012-14?
Vem vet, det kanske var i Dalarna han helt eller delvis vistades? Kanske han varit på hockey i Tegera?
Möjligheten sträcker sig i så fall över fyra säsonger.
Han kan ha upplevt den galna stämningen när vi i kvalserien skickade Djurgården ur SHL.
Han kan ha varit på plats rekonstruktions- och avancemangssäsongen.
Sett någon match under Hersley- och Alsenfeltssäsongen.
Eller t.o.m bevittnat den hemska förlustsviten hösten 2014 (innan han sattes i förvar och lämnades ut).

Men bli inte förskräckta i efterhand. Han var med all säkerhet inte bitter och bindgalen redan då.
Det där tog ett tag innan det kopplade kan jag villigt medge.

Det var nån terrorgrej i Bryssel igår. Har han bott i Dalarna? Vi gick igenom exotiska spelare på piratskeppet så någon tidigare spelare vet jag att det inte är.

På tal om radiotystnad så har jag som märkes inte läst en nyhet idag. I och med brist på inlägg så har jag uppenbarligen inte heller missat något Leksandsrelaterat vad det verkar.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tis 17 okt 2023, 20:38
Sniper skrev: tis 17 okt 2023, 19:45
Gösen skrev: tis 17 okt 2023, 19:12Tänkte bara tala om att jag ser vad som skrivs 😉💰🏧💸📉
Dessutom måste en tyst dag - motsvarigheten till tyst minut - anses fullbordad någon gång.

Undrar när den där tunisiske göken började "gilla" Polisen Dalarna? När han var i Sverige 2012-14?
Vem vet, det kanske var i Dalarna han helt eller delvis vistades? Kanske han varit på hockey i Tegera?
Möjligheten sträcker sig i så fall över fyra säsonger.
Han kan ha upplevt den galna stämningen när vi i kvalserien skickade Djurgården ur SHL.
Han kan ha varit på plats rekonstruktions- och avancemangssäsongen.
Sett någon match under Hersley- och Alsenfeltssäsongen.
Eller t.o.m bevittnat den hemska förlustsviten hösten 2014 (innan han sattes i förvar och lämnades ut).

Men bli inte förskräckta i efterhand. Han var med all säkerhet inte bitter och bindgalen redan då.
Det där tog ett tag innan det kopplade kan jag villigt medge.

Det var nån terrorgrej i Bryssel igår. Har han bott i Dalarna? Vi gick igenom exotiska spelare på piratskeppet så någon tidigare spelare vet jag att det inte är.

På tal om radiotystnad så har jag som märkes inte läst en nyhet idag. I och med brist på inlägg så har jag uppenbarligen inte heller missat något Leksandsrelaterat vad det verkar.
Det här publicerades tydligen när jag satt och skrev på inlägget:
Han uppges ha använt olika identiteter i landet – och kopplas till Dalarna.

– Efter djupare sökningar har vi kunnat hitta personen, säger Migrationsverkets presschef Jesper Tengroth https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4 ... i-fangelse
För redigeringspolisen Wiborgs information så gällde ändringen kl 20:13 de fyra säsongerna (jag skrev tre först). Inte något annat för att vilja framstå som orakel :-B ;)
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Han kan omöjligen kunna ha anknytning till Leksand för då hade han missat alla och skjutit sig själv.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Klas »

Sundsvalll skrev: tis 17 okt 2023, 21:51 Han kan omöjligen kunna ha anknytning till Leksand för då hade han missat alla och skjutit sig själv.
:lol:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Skvatte
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 14:50
Ort: Norr om ängen

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Skvatte »

Apropå insamlingar som Lillgud nämner tidigare här.

Någon som kommer ihåg Superstars senaste insamling, https://hrivik.nu/?
Bidragsgivare kunde köpa sitt namn på en specialdesignad tröja som Hrivik sedan skulle använda vid två tillfällen. Tröjan skulle sedan lottas ut bland bidragsgivarna.
Någon som sett till någon liknande tröja?

Det var för övrigt dessa pengar Superstars senare använde för att betala tillbaka delar av skulden till LIF som togs för att kunna hålla sig med två anställda under sämre tider. http://superstars.nu/home/startsidan/ny ... pastaenden
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Skvatte skrev: ons 18 okt 2023, 13:45 Apropå insamlingar som Lillgud nämner tidigare här.

Någon som kommer ihåg Superstars senaste insamling, https://hrivik.nu/?
Bidragsgivare kunde köpa sitt namn på en specialdesignad tröja som Hrivik sedan skulle använda vid två tillfällen. Tröjan skulle sedan lottas ut bland bidragsgivarna.
Någon som sett till någon liknande tröja?

Det var för övrigt dessa pengar Superstars senare använde för att betala tillbaka delar av skulden till LIF som togs för att kunna hålla sig med två anställda under sämre tider. http://superstars.nu/home/startsidan/ny ... pastaenden
Sånt där tycker jag är oerhört beklämmande att läsa om. Det blev ingen Hrivik-tröja och visst samlades det, via Superstars, till signeringen av den målvakt som senare istället skrev på för Örebro? På gränsen till bondfångeri.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Klas »

Wittgenstein skrev: ons 18 okt 2023, 15:36
Skvatte skrev: ons 18 okt 2023, 13:45 Apropå insamlingar som Lillgud nämner tidigare här.

Någon som kommer ihåg Superstars senaste insamling, https://hrivik.nu/?
Bidragsgivare kunde köpa sitt namn på en specialdesignad tröja som Hrivik sedan skulle använda vid två tillfällen. Tröjan skulle sedan lottas ut bland bidragsgivarna.
Någon som sett till någon liknande tröja?

Det var för övrigt dessa pengar Superstars senare använde för att betala tillbaka delar av skulden till LIF som togs för att kunna hålla sig med två anställda under sämre tider. http://superstars.nu/home/startsidan/ny ... pastaenden
Sånt där tycker jag är oerhört beklämmande att läsa om. Det blev ingen Hrivik-tröja och visst samlades det, via Superstars, till signeringen av den målvakt som senare istället skrev på för Örebro? På gränsen till bondfångeri.
Nån lär ju betala för att Tobbe ska ha tid att vara otrevlig och spydig på X.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

*uperstars går från klarhet till klarhet!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.