2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Lifstarsll »

SteelSky skrev: sön 15 okt 2023, 23:02 Är Anton tillbaka till denna matchen?

En starkt lysande stjärna som fortsätter att smälla på och visa vilja kan vara viktigt för övriga spelare i allmänhet och stjärnor i synnerhet.

Svårtippad match men kan hoppas vi kan ta 3p. 3-2 till oss får det bli.
Dessvärre inte, fem matcher (efter FBK) och därmed sista mot OIK, men ska bli skönt att se honom mot VHC på lördag!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Från Masugnen:
Hörde att Björn hade feber i torsdags och fick ligga kvar i Malmö för han var dålig/sjuk.
Bor i Leksand och halva byn är sjuka just nu så kanske flera av spelarna hade nåt skit I kroppen, orkeslös, kan vara så, bara spekulationer från mig, vi har spelat 2 matcher som ett div 1 lag. Nåt fel måste det vara
Knuts, Mantas hemma sjuka
Bortsett från Hriviks sittningar hos Kompava i Slovakien - tar spelarna kosttillskott? För egen del har jag märkt att man kan ha "skit i kroppen" även om man tar de bästa kosttillskotten. Förkylningssjukdom bryter inte ut men kroppen brottas med något under ett antal dagar. Vilka är då bäst? Ja, man får vad man betalar för. Man kan inte köpa vad skit som helst. Själv kör jag med amerikanska Solgar. Jag kan rekommendera Quercetin Complex 250 mg with Ester-C 50 kapslar https://www.apotea.se/solgar-quercitin- ... 50-kapslar

Men passa på att titta på övriga sortimentet nu när det är kampanj fram till midnatt https://www.apotea.se/solgar.se?gclid=C ... ZQQAvD_BwE
Solgar
Solgar, kvallitetskosttillskott sedan 1947. Solgar’s mission är att producera produkter i toppklass, vara innovativa och förmedla vetenskap till kunderna. Detta i syfte att öka det dagliga välbefinnandet.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av SteveY »

Bästa fjärdelinan hittills har varit,
Olhans Lind-Knuts-Eljas

Hoppas vi kan hitta tillbaka till den, men då krävs obekväma beslut..
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: mån 16 okt 2023, 10:31 Bästa fjärdelinan hittills har varit,
Olhans Lind-Knuts-Eljas

Hoppas vi kan hitta tillbaka till den, men då krävs obekväma beslut..
Ja. Det är inte troligt att man sätter Zackrisson som reserv så min gissning blir Knuts Zackrisson Karlberg även om jag hellre ser Eljas
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Bagarn »

Nu ska jag vara lite negativ en stund.

Vi har varit något av ett mysterium sista 3 säsongerna.

Offensiv spets så det sprutar - men ändå bleka i PP.
Gott om kulturbärare - men likväl återkommande prestationer utan hjärta.
Fina resurser kring uppbyggnad/rehab - likväl dåligt tränade spelare/skadade spelare.
Sveriges trognaste hemmaarena - ändå inte någon "vändning" eller forcering i slutet av matcher, eller 6 mot 5 att minnas.
Typ: "Ingen lek att möta Leksands offensiv framför norra i en sista period". Ehhhh.......snarare en sista tryckare i mjukt tempo.
Konstant avsaknad av glädje och lekfullhet, samt förändringar i matchbild.
Elvenes är ju en fröjd i det perspektivet - lirarnas lag......

Knuts, Zacke, och nu Filip Larsson som försöker uttrycka någon slags missnöje över insats/inställning i media - men det biter knappt.

Tyvärr börjar det nog närma sig slutsatsen, att det inte kommer lyfta under Björn tyvärr.
Tragisk sjukdom, som tydligen påverkade honom mycket förra säsongen, enligt honom själv.
Om det var så illa så undrar man varför Tjomme inte agerade ifjol för att stötta honom på bänken?
Osäker på hur han mår idag, hoppas verkligen Björn mår bra.

Men oavsett så är det ganska enkelt att en huvudtränares uppgift MÅSTE vara att se till att vårt lag är redo för fight 52 ggr på en säsong, för att sedan hitta ytterligare en växel i ett slutspel. Visa vägen.
Känns som det hockeylag som vill mest vinner majoriteten av matcherna, så jämna är lagen.
Det är inte enkelt men bra tränare hittar vägar att kontinuerligt motivera/inspirera och utmana sin trupp när det är matchdags.
Bra lag tar aldrig lätt på en match. Aldrig.
Snegla på fotbollen. Kolla hur Klopp, Pep, Arteta eller vem som helst jobbar.
PASSION och KRAV. Det ger ju en boost till såväl lag som supportrar. Det fyller ju planen oavsett om du spelar, tittar på TV eller från läktaren.
DET vill alla spelare egentligen ha.
Spelare vill slita för sin coach!
Är helt övertygad att vi hade haft + 300 pers i snitt på hemmaplan med Johan Hedberg eller Niklas E.

Precis som i privatlivet.
Du säger inte upp dig pga av din arbetsgivare, du säger upp dig för att du inte drivs av eller trivs med din chef.
Enkelt. Fakta.

Björn börjar nu smågnälla i media över stjärnspelarna.
Kanske är det positivt, eller så är det klassiskt agerande från tränare som inte längre har kvar omklädningsrummet.
Då är det enklare att flytta över problemet till spelarna.

Tycker de sista matcherna framförallt att truppen inte jobbar som en enhet.
Det är inte så att alla inte kämpar. Det gör man.
Men det blir väldigt individuellt och då kommer feltimingen.
Precis som för Ashton/Lindholm.
Deras tacklingar är sprungna från frustration.
Finns inget som håller ihop motorn. Dvs tränarna.

Vad gäller PP, så inledde vi faktiskt i topp.
Sedan skulle Hrivik spela point. Igen.
Så var den trenden slut.
Tänk er Tomas Mitell eller Jörgen Jönsson bygga ett PP med Cehlarik/Östman som skyttar.
Pang.Boom.Swisch.

Sorry för måndagsgnäll.

Nu kör vi!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Bagarn skrev: mån 16 okt 2023, 13:59Sorry för måndagsgnäll.

Nu kör vi!
Eller: Nu dör vi.

Varför måste Rögle tafsa på varenda back som rör sig?
Eller: Varför är det eventuellt attraktivare att spela i Rögle än Leksand?
Re: Silly season 23/24
Inlägg av Klas » För 39 minuter sedan.

Lyssnade på Sanny & Svensson i dag. Mycket tjat i vanlig ordning, men sista minuterna av det timslånga svamlet snackade dom kontrakt, kostnad osv. Lindholm kom upp, sista året osv...Är mycket snack om honom, och man lär så klart få pynta upp för hans signatur, klassback som han är.
Men man snackar enbart om Rögle och SAIK. Är Leksand helt ute ur bilden? Eller är det enbart S & S som sitter och fabulerar?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sniper »

Vi hade önskat mer av Max - ändå har han bara två poäng upp till det koppel av spelare som skrapat ihop tio och ligger på plats 2-7 i poängligan. En av dem är Oskarshamns Viktor Lodin.

Dessa två är respektive lags främsta poängplockare så här långt. Max på plats 22 och Lodin 6:a.

Målvaktsligan toppas av Filip Larsson med räddningsprocenten 95.42 medan Oskarshamns Marek Langhamer ligger 10:a på 89.72.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Sundsvalll »

Sniper skrev: mån 16 okt 2023, 20:03 Vi hade önskat mer av Max - ändå har han bara två poäng upp till det koppel av spelare som skrapat ihop tio och ligger på plats 2-7 i poängligan. En av dem är Oskarshamns Viktor Lodin.

Dessa två är respektive lags främsta poängplockare så här långt. Max på plats 22 och Lodin 6:a.

Målvaktsligan toppas av Filip Larsson med räddningsprocenten 95.42 medan Oskarshamns Marek Langhamer ligger 10:a på 89.72.
Jag älskade i Timrå matchen hur det fan lyste om Wikegård när han pratade om vår målvakt att han hade gått på motgångar lärt sig av dom smällarna och hur lugn han var. Så det är nog den enda av årets värvningar jag är helt överraskad av. Tror att den här utvecklingen kan gynna mantas att bevisa sig som förste målvakt. Så nu spelar vi inte efter våran plan utan vi är kameleonter och Knuts kommer tillbaka och gör avgörande målet
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av SteelSky »

Någon skrev att laget kan ha något skit i kroppen. Förkylningsvirus eller något. Det går ju nu i landet. En variant som kommer och går och inte riktigt bryter ut. Jag hoppas nästan att det är det vi sett tecken av senaste veckan. Det skulle kunna förklara att vissa glidit runt och andra förlorat nästan varje tekning. Hoppas i så fall att det är passé nu. Vi har ju hög högsta nivå så vi kan ju, men vi skulle ju behöva jobba mer på lägstanivån.

Sen skrev någon om att vi spelar stjärnorna i BP och Karlberg i PP. Ska till en kraftigt dement person till tränare för att komma fram till att det är the way.
- Ni har inte en challe
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Stjärnan »

SteelSky skrev: mån 16 okt 2023, 21:16 Någon skrev att laget kan ha något skit i kroppen. Förkylningsvirus eller något. Det går ju nu i landet. En variant som kommer och går och inte riktigt bryter ut. Jag hoppas nästan att det är det vi sett tecken av senaste veckan. Det skulle kunna förklara att vissa glidit runt och andra förlorat nästan varje tekning. Hoppas i så fall att det är passé nu. Vi har ju hög högsta nivå så vi kan ju, men vi skulle ju behöva jobba mer på lägstanivån.

Sen skrev någon om att vi spelar stjärnorna i BP och Karlberg i PP. Ska till en kraftigt dement person till tränare för att komma fram till att det är the way.
Märkligt att bara vi har drabbats isf. Visst kan det vara så men efter röglematchen har vi varit rätt dåliga, som vi var i de två första matcherna, och under försäsongen.
3 hyfsade matcher har vi gjort. Saik, fbk och Rögle. Resten har vi spelat som ungefär 95% av Sveriges befolkning trott på förhand.

Blir intressanta två matcher nu.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Ställbergarn »

Sniper skrev: mån 16 okt 2023, 15:24 Eller: Varför är det eventuellt attraktivare att spela i Rögle än Leksand?
Jag tror inte det är konstigare än att Rögle varit ett tungt stabilt SHL-lag med guld-stämpel på sig ett tag nu, och där spelare utvecklats fint. (fyfan vad det här tar emot att skriva, hoppas den där släkten från Ängelholm som jag är ingift i, inte ser detta). Sen kanske läget oxå lockar, kusten, närhet till storstäder, närheten till många av bortamatcherna osv. Men jag ska ju tydligt erkänna att jag har inte en aning om hur en hockeyspelare tänker, eller hur mycket en hockeyspelares flickvän/fru får vara med och väga in i beslutet.

Hade jag varit hockeyspelare och fritt kunnat välja lag hade jag tveklöst varit rotad vid Siljans södra strand, även om örebro eller FBK försökt muta mig med dubbla lönen.
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Tapeten »

SteelSky skrev: mån 16 okt 2023, 21:16 Någon skrev att laget kan ha något skit i kroppen. Förkylningsvirus eller något. Det går ju nu i landet. En variant som kommer och går och inte riktigt bryter ut. Jag hoppas nästan att det är det vi sett tecken av senaste veckan. Det skulle kunna förklara att vissa glidit runt och andra förlorat nästan varje tekning. Hoppas i så fall att det är passé nu. Vi har ju hög högsta nivå så vi kan ju, men vi skulle ju behöva jobba mer på lägstanivån.

Sen skrev någon om att vi spelar stjärnorna i BP och Karlberg i PP. Ska till en kraftigt dement person till tränare för att komma fram till att det är the way.
Jag var helt utslagen i någon form av influensa förra veckan efter Knuts-party, så hela laget var nog också det och presterade där efter. Nu är energin och hungern tillbaka samt att det är en jämn vecka vilket bara kan innebära segrar.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Uffe88 »

Ser framför mig att BH kommer kliva av och att CB kommer kliva upp som HC. Kom ihåg var ni läste det först 8-)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Gösen »

Uffe88 skrev: ons 18 okt 2023, 13:30 Ser framför mig att BH kommer kliva av och att CB kommer kliva upp som HC. Kom ihåg var ni läste det först 8-)
Det var väl på det sjunkande skeppet 😉

Huvudtesen var osäkerheten kring Björns hälsotillstånd.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: ons 18 okt 2023, 15:03
Uffe88 skrev: ons 18 okt 2023, 13:30 Ser framför mig att BH kommer kliva av och att CB kommer kliva upp som HC. Kom ihåg var ni läste det först 8-)
Det var väl på det sjunkande skeppet 😉

Huvudtesen var osäkerheten kring Björns hälsotillstånd.
Ingen aning om detta är ett troligt scenario. Men oavsett oddsen, så måste jag säga att jag lite har omvärderat CB. Har väl inte haft några högre tankar ( låter ju elakt, men ni hajjar) om honom, men tycker han svara och resonerar rätt klokt när han får chansen. "100 meter Tränarsvar på journalistfrågor" är iofs en gren där det inte är svårt att sticka ut positivt, men ändå.... 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.