2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle 2-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle 2-0

Inlägg av Sniper »

- Kalenderåret avslutas alltså med ett dubbelmöte: Rögle hemma och borta.
- Redan under eftermiddagen på lördag spelar lagen närmast under oss: Linköping-HV71.
Fjodor

Re: 2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: tor 26 dec 2024, 19:43 - Kalenderåret avslutas alltså med ett dubbelmöte: Rögle hemma och borta.
- Redan under eftermiddagen på lördag spelar lagen närmast under oss: Linköping-HV71.
Om man nu ska bry sig om andra lags matcher så är väl LHC-HV en match att ägna en tanke. Frågan är vad som är bäst? Att LHC fortsätter att förlora trots att de dragit tränarkortet eller att HV aldrig riktigt kommer ikapp?

Vår match då? Ja man får väl tro på ett smärre under och en bra avslutning på året.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
tomten

Inlägg av tomten »

Jag tror de här två Röglematcherna avgör otroligt mkt.
Två förluster och kvalstriden är ett faktum, då ligger vi nog på kvalplats.

Nu möter vi även ett Rögle med samma problematik, även de i exakt samma sits med än dyrare lag.
Det är frapperande många som undrar varför den och den underpresterar, men inser man i steg ett att 80-85%
underpresterar, då borde man nog undra vems felet är?
Tränarna går inte fart på laget helt enkelt och har inte fått det på hela säsongen, det här kan gå käpprätt åt helvete.

En förlust till hemma nu får inte hända.
Challarna måste vakna och coacha aktivt, spela de som ser heta ut, ha rätt folk inne i rätt lägen osv.
Bryt sönder kedjorna om spelet hackar, bygg nya.
Vi måste vinna den här matchen nu!

Sedan, ingen reagerar på att så många är så mkt sämre än i fjol, finnarna likaså. De har naturligtvis dragits med i det som är fel i uppläggen, kom ihåg hur många som underpresterar. Det är inte bara finnarna
Vems är felet?
Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Ganska uppenbart att vi inte är tränade för att orka spela frenesi hockey som vi gjorde i 20 min igår.
Nu är det nog läge att ta hem trupperna och spela tråkig ”stänga” hockey igen. Det var kul att se första perren men vi klarar inte av det spelet med dagens centrar.

Lite rädd också att man nu ska lita på Armalis i mål och Knuts/Karlsson i box.
Av gammal vana.
Har aldrig fattat varför Martin spelar box. Aldrig!
Visst någon enstaka gång får han tag på en puck när han jagar huvudlöst. Men annars river han gigantiska hål i vår box.
Ser inte Challarna det?

Sedan är det nog dags att hitta tillbaka till de vi vet fu kar. Och det är Kloos/Lang och Elvenes/Cehlarik.
Vet att centerbristen spelar in här.

Upp med huvudet när Ashton spelar!
Han har fått en tränare som sagt åt honom att tacklas…..
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Jaha ja. Bitterheten över gårdagen sitter kvar ännu faktiskt. Svårsmält förlust.
Men, nya tag i morrn.

Får vi se Rindell på isen? Enl en del av Norra stå’s mer högljudda x-krigare så borde han väl inte bara tas av isen, utan snarare tas av daga, som man sa förr. Samt att man förväntar sig nya nivåer av hat och aggression från norra stå. Alla i publiken som inte hatar är inte riktiga supportrar, underförstått. Tankar om detta hör väl mer hemma i nån tråd om samhällsutveckling kanske, men ledsamt och en smula patetiskt är ord som kommer för mig…

Rindell då…i går var man ju förbannad förstås. Men va fan…låt pöjken spela, och göra sina jävla dragningar. För faktum är, att han skapar ju mer offensivt än Vejde, Max, Hrivik, Kjell-Erik gjort tillsammans ….hade dessa herrar presterat hälften av vad man kan kräva, då hade vi haft råd med både ett och två mål i arslet från Rindell. Men visst, värdera när och hur, är ju nåt han kan utveckla en smula..

Sen är ju Bagarn inne på det som väl alla ser, vi är inte tränade för detta spel. Är vi tränade överhuvudtaget? Är oroväckande många spelare som har en negativ utveckling i år. Och matchningen av laget lämnar en hel del i övrigt att önska. Vilket är tränarnas ansvar. Detta måste ju Tjomme se. Överlever Challe en tork mot Rögle? Känns som det är sista dansen nu.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Att något saknas på ledarsidan är jag övertygad om, däremot gillar jag inte att sparka tränare, in med komplement som vi saknar, någon som sätter nivån på träningar och någon som kan gå in och ta spelare på individnivå, jag inbillar mig att sådant saknas efter Hellkvists uttåg.
Att bara peka på Rindell som syndabock håller inte, det är flera som med jämna mellanrum gör dessa extremt dåliga beslut på planen som kostar oss poäng, Karlberg kostade oss poäng två matcher i rad innan jul på ungefär liknande sätt, det belönades med två års förlängning.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Klas skrev: fre 27 dec 2024, 19:05 Jaha ja. Bitterheten över gårdagen sitter kvar ännu faktiskt. Svårsmält förlust.
Men, nya tag i morrn.

Får vi se Rindell på isen? Enl en del av Norra stå’s mer högljudda x-krigare så borde han väl inte bara tas av isen, utan snarare tas av daga, som man sa förr. Samt att man förväntar sig nya nivåer av hat och aggression från norra stå. Alla i publiken som inte hatar är inte riktiga supportrar, underförstått. Tankar om detta hör väl mer hemma i nån tråd om samhällsutveckling kanske, men ledsamt och en smula patetiskt är ord som kommer för mig…

Rindell då…i går var man ju förbannad förstås. Men va fan…låt pöjken spela, och göra sina jävla dragningar. För faktum är, att han skapar ju mer offensivt än Vejde, Max, Hrivik, Kjell-Erik gjort tillsammans ….hade dessa herrar presterat hälften av vad man kan kräva, då hade vi haft råd med både ett och två mål i arslet från Rindell. Men visst, värdera när och hur, är ju nåt han kan utveckla en smula..

Sen är ju Bagarn inne på det som väl alla ser, vi är inte tränade för detta spel. Är vi tränade överhuvudtaget? Är oroväckande många spelare som har en negativ utveckling i år. Och matchningen av laget lämnar en hel del i övrigt att önska. Vilket är tränarnas ansvar. Detta måste ju Tjomme se. Överlever Challe en tork mot Rögle? Känns som det är sista dansen nu.
Självklart ska Rindell spela. Bänkas han imorgon, då kommer han komma tillbaka och spela räddhågset och då kommer han garanterat att göra ännu fler misstag. Dessutom är han en av få som bjuder på lite finurligheter i laget. Visst, det blir fel ibland och han kan värdera när det ska spelas svårt mycket, mycket bättre. Men ser hellre någon som försöker vara konstruktiv än spelare som konstant åker ut i hörnen och väntar på att någon annan ska lösa spelet.

Hoppas verkligen han inte jagas, varken privat eller från läktaren.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Gameday!

..och man är ändå lite taggad igen. Efter förra matchen va jag inne på att sälja kvällens biljetter, men.. Jag ger det en chans till. Känner dock att förväntningarna har förändrats radikalt. Det handlar enbart om överlevnad nu, och vi har 3p tillgodo. Jag hoppas även laget har släppt de här tramsiga målsättningarna om top6 och inser vart vi är.

Ang Rindell så håller jag med er som lovordar hans kreativitet framåt. Problemet är att det ger 0 utdelning, både för han själv och för våra usla forwards. Risk/reward är helt enkelt inte värt det. Det kostar för mycket, varje match. Vi har vunnit 0 poäng på Rindells galenskaper, men förlorat otaliga. Han står fortfarande på 0 mål. Det går bara inte, det kan inte fortsätta? Inte när vi är i survival mode.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Vårt senaste mellandagsmöte med Rögle var 28 december 2021.
Timrå-Leksand på annandagen hade slutat 5-1.
Leksand stod för en målexplosion mot Rögle.
Efter fyra mål på en kvart vann man slutligen med 5–2.
Rögle bytte målvakt två gånger i matchen.

December har varit en blytung månad för Leksand. Inför tisdagen hade man åtta raka matcher utan vinst.

Men mot Rögle vände trenden. Leksand vann med 5–2 efter en glödhet första period. Där slog de blåvita till med fyra mål på en kvart och ledde då med 4–0.

Gästerna svarade med två reduceringar, men kom alltså aldrig närmare.
https://www.svt.se/sport/ishockey/leksa ... tva-ganger
Lampa

Inlägg av Lampa »

Rögle vinner 0-5 och Elvenes skriver på 4-års kontraktet i korridoren efter matchen.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lampa skrev: lör 28 dec 2024, 09:55 Rögle vinner 0-5 och Elvenes skriver på 4-års kontraktet i korridoren efter matchen.
Om han inte redan gjort det.

Ja, nog tar Rögle detta, bägge matcher och återigen har vi kris i Leksand samtidigt som alla söker huvud att få rulla.
Är det TJ? Är det Challe? Är det Rindell? Eller är det Superstars?
Själv är jag helt säker på att det är den som återinfört blåvita tröjan som ligger bakom detta.
Förstår inte folk att ishockey är ett spel som inte bara påverkas, utan även styrs av Hogwarts krafter vi inte kan förklara i vårt solsystem.

Men jag kollar nog ändå. Nån gång ska jag väl få se en riktig seger, tänker jag. Men med laget vi förfogar över och spelsättet vi kör, kan det nog dröja.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Stjärnan skrev: lör 28 dec 2024, 10:13
Lampa skrev: lör 28 dec 2024, 09:55 Rögle vinner 0-5 och Elvenes skriver på 4-års kontraktet i korridoren efter matchen.
Om han inte redan gjort det.

Ja, nog tar Rögle detta, bägge matcher och återigen har vi kris i Leksand samtidigt som alla söker huvud att få rulla.
Är det TJ? Är det Challe? Är det Rindell? Eller är det Superstars?
Själv är jag helt säker på att det är den som återinfört blåvita tröjan som ligger bakom detta.
Förstår inte folk att ishockey är ett spel som inte bara påverkas, utan även styrs av Hogwarts krafter vi inte kan förklara i vårt solsystem.

Men jag kollar nog ändå. Nån gång ska jag väl få se en riktig seger, tänker jag. Men med laget vi förfogar över och spelsättet vi kör, kan det nog dröja.
Jag kollar också matchen trots allt. Men glider vi in med blåvit tröja så är det kört. Med gula inslag tänds däremot hoppet.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

bender skrev: lör 28 dec 2024, 09:25Ang Rindell så håller jag med er som lovordar hans kreativitet framåt. Problemet är att det ger 0 utdelning, både för han själv och för våra usla forwards. Risk/reward är helt enkelt inte värt det. Det kostar för mycket, varje match. Vi har vunnit 0 poäng på Rindells galenskaper, men förlorat otaliga. Han står fortfarande på 0 mål. Det går bara inte, det kan inte fortsätta? Inte när vi är i survival mode.
+1

Klart A. Rindell gör bra grejer framåt, är nog ingen som bestrider detta, men som jag skrivit tidigare, det kostar mer än det smakar. Även om han skapar framåt så väger hans defensiva misstag över. Som jag även skrivit tidigare, SHL är en liga där färst "mistakes per 60" brukar vinna matcher, och i den ekvationen passar tyvärr Rindells spelartyp illa.
Senast redigerad av bjernagris den lör 28 dec 2024, 10:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 28 dec 2024, 10:13 Förstår inte folk att ishockey är ett spel som inte bara påverkas, utan även styrs av Hogwarts krafter vi inte kan förklara i vårt solsystem.
Man behöver inte gå så långt och djupt - det räcker med att traditionens makt är stor.
Har vi slagit Rögle förr 28 december efter att ha förlorat mot Timrå 26:e gör vi det igen.
Och har vi senaste tjugo åren vunnit de flesta "nyårsmatcher" - förutom när vi ställs mot Luleå - gör vi det naturligtvis igen.
Så räkna in sex poäng lördag-måndag.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Intressant schemaläggning att vi innan december månads slut redan avverkat samtliga fyra möten med Rögle.