2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Inlägg av Stjärnan »

Dags att läx’upp växupp med det fåniga tilläggsnamnet.

Tror knappt på det själv ska tilläggas. Men det är trot eller ej en 6 poängsmatch detta..

Vill så gärna tro
att vi lyckas sno
typ 3 poäng
och får sen häng
på plats nummer nio


Ja, en får vara glad för det som bjuds. Snart får man väl vara glad för häng på plats 12…
Senast redigerad av Stjärnan den lör 21 okt 2023, 20:19, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av SteveY »

Två vinster och tre förluster utan Lindholm. Nu är han tillbaka. Caito också?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Gösen »

Senast vann vi tekningarna, vi vann många andrapuckar, vi hade en bra defensiv (tills vi började forcera i tredje), fortsatt bra från Filip, Kalle spräckte nollan.

Med lite justeringar så kommer det här bli bra.
Kanske Max ska låna Quennevilles träningscykel ett tag. En del andras individuella prestationer behöver också höjas. Inte i vilja eller arbetsinsats. Den finns där men det är en gåta varför vi inte kan få till det bättre med puck efter att i vissa matcher visat upp ett underhållande klapp klapp spel. Självförtroende?

Lindholm och Knuts kommer bidra med stabilitet.
Hur matchar vi in en otränad Caito?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Fjodor »

Vi får hoppas att något från tvillingarnas inställning till hockey sprider sig i laget lagom till morgondagens match. Gör dem stolta med en helgjuten insats. Ser också fram emot lite förändringar i kedjeformationerna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

dabo
20 oktober 2023, 08:47

Malkin 66 skrev:
Har säsongskort och valde att stanna hemma, jag kommer inte åka till arenan mer tills laget bevisar motsatsen och kämpar. Hoppas fler gör samma sak så det ekar tomt där inne, då kommer det att hända något. Ser jag på tv så kan man stänga av skiten.


Helt rätt. För många kanske supporterskap innebär att oförtröttligt ge utan att förvänta sig något tillbaka men så är det inte för mig. Får jag inget tillbaka kommer jag heller inte fortsätta ge. Må göra mig till en dålig supporter men det kan jag leva med. Finns annat att lägga tid och pengar på som ger något tillbaka.
Jag förstår besvikelsen och att man väljer att stanna hemma - men att uppmuntra andra att göra detsamma är inte rätt väg att gå. Man kan åtminstone gå dit och visa sitt missnöje genom att bua. Det gjorde vi förr. Och spelarna var män nog att ta det rätt.

Såna som tvillingarna.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: fre 20 okt 2023, 10:13
dabo
20 oktober 2023, 08:47

Malkin 66 skrev:
Har säsongskort och valde att stanna hemma, jag kommer inte åka till arenan mer tills laget bevisar motsatsen och kämpar. Hoppas fler gör samma sak så det ekar tomt där inne, då kommer det att hända något. Ser jag på tv så kan man stänga av skiten.


Helt rätt. För många kanske supporterskap innebär att oförtröttligt ge utan att förvänta sig något tillbaka men så är det inte för mig. Får jag inget tillbaka kommer jag heller inte fortsätta ge. Må göra mig till en dålig supporter men det kan jag leva med. Finns annat att lägga tid och pengar på som ger något tillbaka.
Jag förstår besvikelsen och att man väljer att stanna hemma - men att uppmana andra att göra detsamma är inte rätt väg att gå. Man kan åtminstone gå dit och visa sitt missnöje genom att bua. Det gjorde vi förr. Och spelarna var män nog att ta det rätt.

Såna som tvillingarna.
Tror tyvärr dagens spelare skulle bli kränkta om det buades.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Wittgenstein »

Full av beundran inför din samling Fjodor! Är det ränder på axlarna eller ser jag fel? Vilken säsong? Minns inte att jag sett dylika tröjor.

Är bilderna någon typ av nytryck? För visst hette Christer Abris Abrahamsson fram till i någorlunda nutid?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av bjernagris »

Fjodor skrev: fre 20 okt 2023, 10:18Tror tyvärr dagens spelare skulle bli kränkta om det buades.
Och därmed, skulle det vara ett bra sätt att öka prestationen? Vill du få någon att må dåligt eller vill du se en förbättring?

Det vore en sak om spelarna inte brydde sig. Tror vi att så är fallet, eller är det något annat som renderar bleka insatser på isen? Oro i omklädningsrummet? En tränare som inte når fram? Ett spelsystem som är svårt att genomföra? Något annat?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Min favoritbild på Christer Abris. Knäckt efter förlust? Nej, bara utmattad efter match.

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Aggeman »

Man får hoppas på en mer inspirerande insats imorgon. Har man inte en bra dag och puckhanteringen och passningarna inte sitter kan man ändå förväntas göra det hårda jobbet. Ledande spelare ska leda laget och måste upp och de sämre måste kunna visa en högre nivå än en medelmåttig formation i HA.

För övrigt tycker jag det är helt obegripligt att inte gå på match om man har möjlighet pga dåligt spel och förluster. Det kan inte behöva krävas en familjedag eller klockrena insatser med massa 3 poänger för att fylla hallen. Vi måste vara bättre än så, annars är vi inte mycket bättre än plastlagen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Släpp fångarne loss - det är vår hemmaborg!

Bild

Sluta spela anfallshockey efter fyrkantiga tränardirektiv. Sätt pucken och benen i rörelse. Som under några minuter i samband med gårdagens mål.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Fjodor »

Wittgenstein skrev: fre 20 okt 2023, 10:35 Full av beundran inför din samling Fjodor! Är det ränder på axlarna eller ser jag fel? Vilken säsong? Minns inte att jag sett dylika tröjor.

Är bilderna någon typ av nytryck? För visst hette Christer Abris Abrahamsson fram till i någorlunda nutid?
Hade faktiskt inte noterat ränderna på Christers tröja. Har ingen aning vilken säsong det är ifrån. Korten är från Alfas serie 2012, därav Abris.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Fjodor »

bjernagris skrev: fre 20 okt 2023, 10:40
Fjodor skrev: fre 20 okt 2023, 10:18Tror tyvärr dagens spelare skulle bli kränkta om det buades.
Och därmed, skulle det vara ett bra sätt att öka prestationen? Vill du få någon att må dåligt eller vill du se en förbättring?

Det vore en sak om spelarna inte brydde sig. Tror vi att så är fallet, eller är det något annat som renderar bleka insatser på isen? Oro i omklädningsrummet? En tränare som inte når fram? Ett spelsystem som är svårt att genomföra? Något annat?
Personligen tror jag inte att spelarna skulle prestera bättre om det buades.

Vet inte varför det ser illa ut. Kanske så enkelt att spelarna inte är så bra som vi vill tro, särskilt forwardsbesättningen. Tycker ändå att det skruvats på spelsystemet de senaste åren och trots att många av spelarna varit med i flera år så får vi inte till det. Hittills i år har vi också haft mer jämn speltid på spelarna, men trots det ser det segt ut i benen. Troligen sitter mycket i huvudet och ett taskigt självförtroende. Och det brukar vara en tuff nöt att knäcka. Som sagt väldigt svårt att sätta fingret på vad som inte funkar. Kanske prova med att röra om i grytan för att se om det uppstår magi mellan spelare i nya konstellationer?
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sundsvalll »

Bättre men en stor banderoll typ vakna Björn
Eller vi står för er men ni ligger ner

1 sluta med leken spela igång max funkande inte med hivrik som var bojsänke i varje formation förra säsongen

2 Spela heta spelare när vi jagar Zacke verkar behöva rullator på isen

3 gå om tränarkursen och lyssna på ordet TIMEOUT den kanske inte gynnar oss men blir ett avbräck i motståndets momentum

Vi får pisk med 6-1 men Björn står och mumlar något om sin gameplan som vi ska följa. Undrar om den är ritad med röd krita på ett påskägg? Skulle vara förklaringen till att ingen fattar något.

Föresten så tänker jag att laget borde lyssna på den här vad man gör för att nå den dröm dom lever

https://youtu.be/OkO-m3sPoPA?si=neHAs1tcbOB8RI-K
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Bagarn »

1. Spela Ashton med Lang o Hrivik. Den formationen var grym. Faktiskt med Ashton som motor.
2. Spela INTE med Hrivik på blå i PP. Vi hade bra stats innan det återkommande genidraget.
3. Spela Lindholm/Alsing tillsammans och + 25 min
4. Skulle det bli 3 mot 3 och straffar igen, så spela de heta spelarna. Inte enligt lönekuvert.
5. Olhans-Lind tillför fysik, stabilitet, trygghet. Karlberg tillför pucktapp, förlorade dueller, och kaos i positionsspelet. Byt!
6. Vi vann med 4-0, 5-2 utan Zacke bland forwards. Säger inget. Eller säger en del?

Kommer inte att ske. Men hade velat se:

Ashton-Hrivik-Lang
Cehlarik-Vejdemo-Elvenes
Max-Östman-UngerSörum
OlhansLind - Knuts - Eljas

Extra: Zacke