Silly season 25/26

Bagarn

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Bagarn »

Jjax skrev: tor 02 jan 2025, 22:46 Hade man fått önska så hade Janne Larsson varit no 1
Bakom Rögle succe när han försvann kass tills han kom tillbaka med Roger Hansson och final.
Nu finns han inte i Rögle längre.
Två sm finaler med Brynäs som ledare.
Får känslan att han är en smart bakgrundsgubbe
Håller definitivt med.
Dock vill han inte vara huvudtränare.
Kanske hänger på Björn till Växjö nu när grabben hamnade där. För övrigt en spelartyp vi behövt!
CMB

Inlägg av CMB »

IMG_6861.png
Viktor Tuurala. Hur jävla svårt ska det vara för LIF (TJ!) att ta ett beslut för att gå för vinst på egen kreativitet? En tränare som gör spelare som individer bättre i en kollektiv maskin!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

CMB skrev: tis 07 jan 2025, 00:14 Viktor Tuurala. Hur jävla svårt ska det vara för LIF (TJ!) att ta ett beslut för att gå för vinst på egen kreativitet? En tränare som gör spelare som individer bättre i en kollektiv maskin!
Skulle vara jävligt uppiggande och intressant med en så coachvärvning. Borde vara billigare än nuvarande lösning också...
Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Inlägg av Lampa »

Enligt Sanny och Svensson verkar Karlberg vara huvudkandidat som HC, med Printz och två ”skillscoacher” bakom. Ej lyssnat själv än utan läste på FB.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lampa skrev: tis 07 jan 2025, 09:52 Enligt Sanny och Svensson verkar Karlberg vara huvudkandidat som HC, med Printz och två ”skillscoacher” bakom. Ej lyssnat själv än utan läste på FB.
Om skillscoacherna kan få rätsida på spelet i numerärt överläge är det kanske rätt väg att gå.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: tis 07 jan 2025, 10:30
Lampa skrev: tis 07 jan 2025, 09:52 Enligt Sanny och Svensson verkar Karlberg vara huvudkandidat som HC, med Printz och två ”skillscoacher” bakom. Ej lyssnat själv än utan läste på FB.
Om skillscoacherna kan få rätsida på spelet i numerärt överläge är det kanske rätt väg att gå.
Spekuleras ju i att Tangnes eventuellt vill ha andra assisterande tränare när han kommer till Rögle nästa säsong, skulle i så fall inte Prestberg kunna vara ett perfekt komplement? Göra mål och framförallt i PP vet han ju hur det går till.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Leksand får ny huvudtränare kommande säsong då Charles Berglund inte blir kvar.

Expressen har redan skrivit att Mikael Karlberg är högaktuell för den rollen, uppgifter som även Silly-surr har.

Det är också Leksands huvudspår, att den i dag assisterande tränaren under kommande säsong ska få chansen att visa att han även axlar rollen som huvudtränare.

Men det finns också ytterligare ett väldigt intressant namn med i leken, enligt vad Silly-surr erfar.

Det handlar om Leksands-sonen Johan Hedberg, 51, som inte ser ut att bli kvar i Färjestad – där Jörgen Jönsson kommer in som ny huvudtränare.

Hedberg är högaktuell för en roll i Leksands tränarstab och har också nyligen haft samtal med general manager Thomas Johansson. I första hand som assisterande tränare åt Karlberg, men det finns också röster – både internt och externt – som anser att Hedberg bör få huvudansvaret och assisteras av Karlberg. Uppgifter till Silly-surr säger också att Hedberg i första hand vill jobba som huvudtränare.

Den tidigare stormålvakten har en gedigen bakgrund som tränare. Dels i NHL (i huvudsak målvaktstränare i San Jose), dels som huvudtränare i Mora och Örebro, där han dock fick sparken. Den här säsongen har han backat upp Tomas Mitell hos serieledaren Färjestad.

Mer Leksandsnytt:

Talangfulle Anton Johansson börjar växa in i rollen som backklippa i SHL. Han inledde säsongen som osäker sjunde eller åttonde back, men har över tid bevisat att han är en skicklig försvarare, som spelar med mycket känslor och besitter en fin skridskoåkning.

På de senaste två matcherna har han skickat iväg åtta skott på mål och varit en offensiv kraft.

Detroit Red Wings äger rättigheterna till Johansson och de är på nästan alla av Leksands matcher för att ha stenkoll på sin spelare. Niklas Kronwall såg matchen mot Brynäs på torsdagskvällen och han var även i Scandinavium i lördags och kikade in Johansson.

Detroit har dock mängder av talanger på backsidan – både i NHL, AHL och en sådan som Axel Sandin-Pellikka i SHL – och det gör att de gärna ser att Johansson fortsatt får bästa möjliga utveckling i SHL, med stegrande speltid.

Det är också ett glädjebesked för Leksand, som får behålla backen ytterligare en säsong.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ljer-timra
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Förstår inte varför Challe Karlberg är ett huvudtränarenamn?
Lampa

Inlägg av Lampa »

Det där var ju kanonbra besked angående AJ. Han kommer kunna spela 25 minuter/match nästa säsong tror jag. Men blir klurigt med backsidan om man vill förlänga med Norén vilket jag tycker man verkligen borde. Eventuellt läge att försöka bli av med någon av finnarna..
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 16:32 Det där var ju kanonbra besked angående AJ. Han kommer kunna spela 25 minuter/match nästa säsong tror jag. Men blir klurigt med backsidan om man vill förlänga med Norén vilket jag tycker man verkligen borde. Eventuellt läge att försöka bli av med någon av finnarna..
Eddie ut och Milosevic in så är det ju klart på backsidan ;) . Sen kan det ju alltid bli nån kontrakterad som försvinner ändå eller lånas ut. Allt förutsätter ju spel i SHL nästa säsong såklart... ;)
CMB

Inlägg av CMB »

Bild
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

svepet skrev: fre 10 jan 2025, 17:28
Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 16:32 Det där var ju kanonbra besked angående AJ. Han kommer kunna spela 25 minuter/match nästa säsong tror jag. Men blir klurigt med backsidan om man vill förlänga med Norén vilket jag tycker man verkligen borde. Eventuellt läge att försöka bli av med någon av finnarna..
Eddie ut och Milosevic in så är det ju klart på backsidan ;) . Sen kan det ju alltid bli nån kontrakterad som försvinner ändå eller lånas ut. Allt förutsätter ju spel i SHL nästa säsong såklart... ;)
Nu var Noren riktigt bra igår, men står det mellan Eddie och honom om vem som får lämna så hoppas jag Tjomme avvaktar lite innan han gör sitt val. Sett över säsongen som helhet ligger Eddie ännu så länge på + jämfört med Noren enligt min åsikt. Sedan är ju lönen en viktig fråga i sammanhanget.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Lampa

Inlägg av Lampa »

Fjodor skrev: fre 10 jan 2025, 19:34
Nu var Noren riktigt bra igår, men står det mellan Eddie och honom om vem som får lämna så hoppas jag Tjomme avvaktar lite innan han gör sitt val. Sett över säsongen som helhet ligger Eddie ännu så länge på + jämfört med Noren enligt min åsikt. Sedan är ju lönen en viktig fråga i sammanhanget.
Försöka bli av med Lyytinen och behålla Eddie?
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 22:02
Fjodor skrev: fre 10 jan 2025, 19:34
Försöka bli av med Lyytinen och behålla Eddie?
Varför skulle vi vilja behålla Eddie?
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Eddies kontrakt går ut och bör inte förlängas. Joonas tycker jag kan få fullfölja sitt kontrakt över nästa säsong. Jag tror han kan höja sig, och han är en spelare som tillför attityd och aggressivitet. Rindells kontrakt bör brytas. Noréns kontrakt bör förlängas.

In ska två backar. En offensiv och en ”shutdown”.