LIF i media

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Emil Nilsén skriver om hockey, laget spelar i blåvitt och Superstars sjunger monotont om att Leksand ska upp och Mora ner. Sanna mina ord, snart möter vi Almtuna. Och då vet vi säkert att vi befinner oss i en fars.

Bild

Men utveckling kan förhindras. Jag föreslår att vi redan nästkommande match spelar i gult och så fortsätter hela 2025.

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB

Inlägg av CMB »

Wittgenstein skrev: tis 31 dec 2024, 12:49 Emil Nilsén skriver om hockey, laget spelar i blåvitt och Superstars sjunger monotont om att Leksand ska upp och Mora ner. Sanna mina ord, snart möter vi Almtuna. Och då vet vi säkert att vi befinner oss i en fars.

Bild

Men utveckling kan förhindras. Jag föreslår att vi redan nästkommande match spelar i gult och så fortsätter hela 2025.

Bild
Är Wittgenstein möjligtvis kvinnan i detta klipp som dyker upp vid tid 1:04 in i klippet? Med gulaktig klänning dessutom…

:mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När och framför allt VAR har man ju undrat.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 05 jan 2025, 19:25 När och framför allt VAR har man ju undrat.

Och möjligtvis VARFÖR?
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Ett sällsynt mediaframträdande av A. ”Midas” Millner.
Så hanterar man situationen: ”Behöver inte låna ut honom”
Trots det läget som Mantas insats och Gidlöfs återkomst sätter Leksand i, där tre målvakter vill spela, ser Millner inte på det hela som ett problem.

– Jag kommer aldrig se det som ett problem om det finns bra målvakter och bra alternativ. Det enda det gäller att göra är att sätta rätt målvakt för dagen. Det är där vi är nu, och det är där vi har varit sedan Mantas försvann. Sen att vi har bra alternativ känns bara bra. Jag är inte alls orolig för den hanteringen. Vi kommer alltid sätta den målis vi tror kan vinna matchen, säger han.

Går det att hålla igång tre målvakter?
– Ja i vårt fall tycker jag att det funkar bra med tanke på att en är junior. Vi har ju den förmånen, att om ”Mackan” inte får spela så kan han spela med juniorerna utan problem. Vi behöver inte låna ut honom, utan vi skulle kunna hitta matcher om han behöver det. Just nu känner vi att han är i en återhämtningsfas där vi vill passa på att träna lite grann också. Det har vi inte kunnat göra på ett tag.
– Framförallt när de andra känns jäkligt bra så har vi ingen stress att skynda igång något med ”Mackan”.

Ni känner inte att ett lån behövs om han kan spela med juniorerna?
– Nej framförallt inte just nu. Vi känner oss väldigt nöjda med att ha en slags omstart i lugn och ro utan att känna att han ska in i något. Det känns väldigt bra.

Millner menar samtidigt att han inte är orolig över hur trion ska hantera konkurrensen.

– Det är det minsta jag är orolig för. Alla vill att vi ska vinna och alla kommer att behöva bidra på ett eller annat sätt. Det är klart att de vill stå, men till sist vill de även att vi vinner. Jag tycker inte att det är ett problem, snarare tvärtom. Det viktiga är att alla känner att de bidrar och är delaktiga, och det tror jag att de gör, säger han.

Det behövs ingen annan lösning så att någon ska få spela mer?
– Jag räknar med att alla kommer att behövas på ett eller annat sätt. Är det något man lärt sig av den här säsongen så är det att det kan hända grejer under resans gång. Allt från att Mantas gick sönder till att ”Mackan” försvann på JVM. Vi har verkligen behövt tre målvakter den här säsongen och alla kommer att behöva bidra även nu.
https://hockeysverige.se/intervju/leksa ... -vill-sta/
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

Angående den uppmärksammade bilden från Tegera.
Min åsikt är att man bör kunna gå på ett lags match utan att hålla på laget, men skylta inte då med något annat lag. Det är i min mening bara trams.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 05 jan 2025, 19:25 När och framför allt VAR har man ju undrat.

https://support.loopia.se/wiki/vilka-ph ... a-servern/
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Aggeman skrev: lör 11 jan 2025, 15:59 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

Min åsikt är att man bör kunna gå på ett lags match utan att hålla på laget, men skylta inte då med något annat lag. Det är i min mening bara trams.
Nu verkar det ju vara ett kompisgäng som gör det som en kul grej. Att det inte skulle vara möjligt att på ett skämtsamt sätt dra på sig ett annat lags tröja och gå på match utan att sociala medier-supportrar ska gå bananas är för mig ofattbart. Lite i samma stil som när någon stackare råkar ha något rött på sig i klacken och ska kölhalas offentligt. Väldigt fånigt, folk tar verkligen skiten på alldeles för stort allvar och skulle behöva komma ner på jorden lite.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Wittgenstein skrev: lör 11 jan 2025, 17:39
Aggeman skrev: lör 11 jan 2025, 15:59 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share

Nu verkar det ju vara ett kompisgäng som gör det som en kul grej. Att det inte skulle vara möjligt att på ett skämtsamt sätt dra på sig ett annat lags tröja och gå på match utan att sociala medier-supportrar ska gå bananas är för mig ofattbart. Lite i samma stil som när någon stackare råkar ha något rött på sig i klacken och ska kölhalas offentligt. Väldigt fånigt, folk tar verkligen skiten på alldeles för stort allvar och skulle behöva komma ner på jorden lite.
Jag instämmer. Vad folk har på sig på läktaren i klädväg är ju rätt ointressant.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Nu verkar det ju vara ett kompisgäng som gör det som en kul grej. Att det inte skulle vara möjligt att på ett skämtsamt sätt dra på sig ett annat lags tröja och gå på match utan att sociala medier-supportrar ska gå bananas är för mig ofattbart.
Jag ser ingen humor i att bära ett annat lags tröja som inte spelar, sen behöver man inte bli nerslagen för det som vissa tycks vilja. Men jag tycker inte att det hör hemma i ett seriöst supporterskap att söka uppmärksamhet på det sättet. Det blir en amerikaniserad cirkus.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Aggeman skrev: lör 11 jan 2025, 19:49

Nu verkar det ju vara ett kompisgäng som gör det som en kul grej. Att det inte skulle vara möjligt att på ett skämtsamt sätt dra på sig ett annat lags tröja och gå på match utan att sociala medier-supportrar ska gå bananas är för mig ofattbart.
Jag ser ingen humor i att bära ett annat lags tröja som inte spelar, sen behöver man inte bli nerslagen för det som vissa tycks vilja. Men jag tycker inte att det hör hemma i ett seriöst supporterskap att söka uppmärksamhet på det sättet. Det blir en amerikaniserad cirkus.
Alla som går på matcher är inte die hard-fans och vad är egentligen "seriöst supporterskap"? Att alltid göra som tuffa gubbarna i Superstars säger åt en att göra? Den vita vägg som man försöker bygga upp i Tegera är mer "amerikaniserad cirkus" än en arena fylld av alla färger i färgpaletten, se bara den bild från 90-talet som publicerades här på färjan för en tid sedan. Att alla ska ha matchtröjor och vifta med halsdukar är en NHL-grej, inte någon svenska tradition.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Stockholmstwitter har i varje fall gått apbananas.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wittgenstein skrev: lör 11 jan 2025, 20:02
Aggeman skrev: lör 11 jan 2025, 19:49

Alla som går på matcher är inte die hard-fans och vad är egentligen "seriöst supporterskap"? Att alltid göra som tuffa gubbarna i Superstars säger åt en att göra? Den vita vägg som man försöker bygga upp i Tegera är mer "amerikaniserad cirkus" än en arena fylld av alla färger i färgpaletten, se bara den bild från 90-talet som publicerades här på färjan för en tid sedan. Att alla ska ha matchtröjor och vifta med halsdukar är en NHL-grej, inte någon svenska tradition.
Med ”seriöst supporterskap” menar jag bland annat att värna om rivaliteter och känslor inom hockeyn där läktaren har en stor roll. Vi kan exempelvis ta scenariot: Leksand möter Luleå i Tegera och det kommer dit någon i Moratröja. Personen gör det för att provocera och få uppmärksamhet, och om ingen reagerar på det - finns det verkligen någon rivalitet då? Om sådant bagatelliseras tror jag att läktaren blir mer och mer känslolös liknande det man ser i NHL. Jag förstår verkligen inte vad man får ut av det, förutom att man ser ut som en pajas. Man behöver inte vara ett ”die hard-fan”, men man kan ha lite sunt förnuft och klä sig neutralt och visa respekt för supportrarna som tar matchen på allvar.

En annan hyfsat vanligt förekommande händelse: När någon bär två lags emblem på match. Vad vill man säga med det? Det jag utläser när jag ser det är att det inte är någon riktig supporter, då jag aldrig kommer kunna förstå att man kan ha två lag i sitt hjärta. Vissa kanske ser det som petitesser men jag ser det som konstigt.

Jo visst jag håller med om att man inte behöver agera Gestapo över vilka färger man får ha i klacken likt Superstars. Själva konceptet att bara matchtröja har aldrig fallit mig i smaken och jag har aldrig burit någon sådan sedan jag var 10 år. Jag föredrar absolut 90-talets färgpalett i arenan. Man behöver inte skylta med det lag man håller på, det ska synas och höras ändå.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Efter kraftiga övertramp i våra kommentarsfält har Leksands IF lämnat in en polisanmälan om hot. Som följd av detta genomförs nu en del förändringar på våra sociala kanaler.

Leksands IF både vill och ska beröra hockeysupportrar runtom i Sverige och världen. I samband med våra representationslags matcher känner vi alla starka känslor, såväl positiva som mindre positiva. Den senaste tiden har dock vissa av dessa känsloyttringar passerat den gräns vi som förening känner är tolerant jämtemot personer och medarbetare som verkar i och runt Leksands IF. Det är framförallt genom kommentarer på våra sociala kanaler som dessa känsloyttringar publicerats där vi behövt lämna in en polisanmälan på grund av olika kommentarers karaktär.

- Klimatet på sociala medier är stundtals väldigt hårt och samtidigt som varje människa har rätt till sina åsikter om vår kära förening kommer vi aldrig tillåta trakasserier eller hot mot enskilda individer. Vid sådana incidenter har vi som arbetsgivare en skyldighet att agera. Med det sagt uppmanar vi alla våra supportrar att bibehålla sitt stora engagemang men att vi alla hjälps åt att hålla det på en human och tolerant nivå, säger tf klubbdirektör Peter Wiklund.

Som följd av detta har vi förändrat vårt publiceringsupplägg på våra sociala kanaler inför, under och efter matcher. Innehåll som laguppställningar, slutresultat och övriga matchkopplade inlägg kommer hädanefter publiceras som stories (händelser) på Facebook och Instagram istället för som inlägg i det ordinarie flödet. Vi kommer dessutom minska vår aktivitet vad gäller matchkopplat innehåll på X (tidigare Twitter).

Ett tips för dig som inte vill missa någonting av det vi publicerar är att ladda ner Leksands IF-appen samt LIF Zone-appen. I Leksands IF-appen säkerställer du att inte missa någonting som publiceras på vår hemsida medan du i LIF Zone bland annat får tillgång till allt vårt rörliga material - inte minst det exklusiva innehållet som enbart publiceras just där.

Se även till att följa oss på våra andra kanaler för att inte missa någonting från Leksands IF. Du hittar en fullständig lista över dessa HÄR.
https://www.leksandsif.se/article/spcaspb-30ead/view
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Herregud, det är helt makalöst….
Så nu har alltså ett gäng Twitter-krigare fått LIF att sluta använda X…?
Kan det vara samma gäng som predikar Taliban-styre vad gäller klädsel, anser att hat-ramsor är det som skiljer äkta supportrar från pöbeln osv…?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.