Silly season 25/26

Användarens profilbild
Klas

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Klas »

Ska man byta ut någon på back sidan så är det Eddie Larsson. Dagens hockey kräver åtminstone en smula kreativitet, även av de backar som sorteras in under fliken defensiva.

Rindell kan/kommer funka, om han får spela i ett lag som funkar. Det gör han inte nu tyvärr, även om han tar kliv framåt.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Skulle vara intressant att se Rindell med en riktig backcoach som förespråkar skott från blå typ Sigge, minns vilken utveckling Ytterell hade efter det bytet.

Tror att Printz kväver alla goda intentioner hos offensiva backar.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Lampa

Inlägg av Lampa »

Einar Berg skrev: lör 11 jan 2025, 22:37
Lampa skrev: fre 10 jan 2025, 22:02
Fjodor skrev: fre 10 jan 2025, 19:34

Nu var Noren riktigt bra igår, men står det mellan Eddie och honom om vem som får lämna så hoppas jag Tjomme avvaktar lite innan han gör sitt val. Sett över säsongen som helhet ligger Eddie ännu så länge på + jämfört med Noren enligt min åsikt. Sedan är ju lönen en viktig fråga i sammanhanget.
Försöka bli av med Lyytinen och behålla Eddie?
Varför skulle vi vilja behålla Eddie?
Nej det är nog dags att tacka för sig där.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Vi får gå på budgetalternativ tråkigt nog.... då blir billigare spelare typ Eddie given i laget. Vi har helt enkelt stagnerat sportsligt och det som genererar pengar ligger långt efter....
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

VonGustaf skrev: sön 12 jan 2025, 00:12 Vi får gå på budgetalternativ tråkigt nog.... då blir billigare spelare typ Eddie given i laget. Vi har helt enkelt stagnerat sportsligt och det som genererar pengar ligger långt efter....
Tror knappas Eddie kan läggas in i facket billig. Givetvis beroende på vad man jämför med, men han har en lång meritlista och har nog betalt därefter. Norén och Eddie ligger nog i samma lönespann och då väljer jag Norén förre Eddie om det skulle stå mellan dem.

Caito
Lundqvist
Johansson
Lyytinen
Rindell
Milosevic
Nilsson
Norén

Backuppsättning som jag skulle vara nöjd med. Tror fortfarande att både Lyytinen och Rindell kommer fortsätta växa in i det.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Wiborg skrev: mån 13 jan 2025, 08:22
VonGustaf skrev: sön 12 jan 2025, 00:12 Vi får gå på budgetalternativ tråkigt nog.... då blir billigare spelare typ Eddie given i laget. Vi har helt enkelt stagnerat sportsligt och det som genererar pengar ligger långt efter....
Tror knappas Eddie kan läggas in i facket billig. Givetvis beroende på vad man jämför med, men han har en lång meritlista och har nog betalt därefter. Norén och Eddie ligger nog i samma lönespann och då väljer jag Norén förre Eddie om det skulle stå mellan dem.

Caito
Lundqvist
Johansson
Lyytinen
Rindell
Milosevic
Nilsson
Norén

Backuppsättning som jag skulle vara nöjd med. Tror fortfarande att både Lyytinen och Rindell kommer fortsätta växa in i det.
Helt enig. Den backuppsättningen känns väldigt realistisk och bra. En föryngring av truppen är väl nästan ett måste och då är Eddie ut och Milosevic in ett steg i rätt riktning. Finns ju utvecklingspotential i den backuppsättningen också.

Förutom Eddie så bör det väl också bli tack och hej till MK och Zacke. Det känns rimligt pga föryngringsbehovet och nödvändiga kostnadsbesparingar. Visst har Zacke gjort en bra säsong men fyller snart 38, skadebenägen(blir ju inte mindre med åldern) och dyr. Även om det garanterat blir en lönesänkning vid förlängning tror jag inte det blir nån sån. Finns säkert en roll för honom i klubben utan skridskor på fötterna.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

svepet skrev: mån 13 jan 2025, 10:08
Wiborg skrev: mån 13 jan 2025, 08:22

Caito
Lundqvist
Johansson
Lyytinen
Rindell
Milosevic
Nilsson
Norén

Helt enig. Den backuppsättningen känns väldigt realistisk och bra. En föryngring av truppen är väl nästan ett måste och då är Eddie ut och Milosevic in ett steg i rätt riktning. Finns ju utvecklingspotential i den backuppsättningen också.

Förutom Eddie så bör det väl också bli tack och hej till MK och Zacke. Det känns rimligt pga föryngringsbehovet och nödvändiga kostnadsbesparingar. Visst har Zacke gjort en bra säsong men fyller snart 38, skadebenägen(blir ju inte mindre med åldern) och dyr. Även om det garanterat blir en lönesänkning vid förlängning tror jag inte det blir nån sån. Finns säkert en roll för honom i klubben utan skridskor på fötterna.
Zacke behåller jag gärna en säsong till.

Verkar förövrigt vara förlängning klar på någon som presenteras på torsdag.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: mån 13 jan 2025, 10:49

Jaha. Där ser man .
Undra vad det där volymreglaget kan betyda?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: mån 13 jan 2025, 11:16Jaha. Där ser man .
Haha.

Apropå just volymen, det är ju en annan ledtråd som pekar mot M. Armalis. Volym är ju ett begrepp som ofta används när man diskuterar hår och frisyrer. Mantas har ju förmodligen lagets bästa svall!

Bild
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Hoppas verkligen inte på Armalis. Där är det verkligen dags att lämna.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: mån 13 jan 2025, 11:16
Wiborg skrev: mån 13 jan 2025, 10:49

Jaha. Där ser man .
Volymreglaget ställs på nummer 5, är det Kaderli som är nyheten?
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

VonGustaf skrev: mån 13 jan 2025, 22:04 Hoppas verkligen inte på Armalis. Där är det verkligen dags att lämna.
Jag skulle inte bli förvånad om det är Armalis, men jag hoppas verkligen att de vågar ta beslutet att köra på Hellsten och Gidlöf nästa säsong.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Wiborg skrev: tis 14 jan 2025, 07:26
VonGustaf skrev: mån 13 jan 2025, 22:04 Hoppas verkligen inte på Armalis. Där är det verkligen dags att lämna.
Jag skulle inte bli förvånad om det är Armalis, men jag hoppas verkligen att de vågar ta beslutet att köra på Hellsten och Gidlöf nästa säsong.
Förhoppningsvis har man såpass känsla att man inte gör en såhär stor grej av en eventuell förlängning av Mantas eller Norén, dom vet vad vi vill ha.

Skulle möjligtvis vara typ att FUS kommer hem och spelar resten av säsongen, men det kommer inte hända. Gjorde assist inatt såg jag.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Varför skulle vi förlänga med en dyr Mantas när vi har ett billigt och BRA målvaktspar i Gidlöf och Hellsten? Det är sällan man har en sådan möjlighet att spara in pengar på målvaktssidan utan att göra avkall på kvaliteten.

Dessutom går ju videon ut på att göra en grej av "presentera" - att Tjomme imiterar förstalinepresentatören. De spelare som råkar synas på isen, bland annat Mantas, är bara där som illustration och för att skapa en autentisk känsla av spelarpresentation inför nedsläpp.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »