LIVE: Almtuna - Mora · Gränby ishall
Väntar på 1:a perioden

LIF i media

Användarens profilbild
bjernagris

Re: LIF i media

Inlägg av bjernagris »

Bra av Leksands IF att sätta ner foten och säga ifrån. Lyfter in mitt nästan exakt ett år gamla inlägg som berör detta ämne, lika aktuellt nu som då.
bjernagris skrev: mån 15 jan 2024, 11:25 Här kommer "vad skit som helst".

Jag är team Gösen här. Det är inte rimligt att, trots att vi ligger på övre halvan i både den verkliga tabellen och diverse formtabeller, samt har presterat bra hockey under en längre period, skrika "avgå!" efter 60 minuter dålig insats och storförlust på bortaplan mot regerande mästarna. Att lyfta en diskussion om detta på en diskussionsplattform är väl superrimligt, även om det garanterat är förgäves?

Sociala medier i allmänhet och Twitter/X i synnerhet har blivit en kloak där diskursen mestadels helt saknar både nyans och eftertanke. Vinner vi är vi världsmästare, förlorar vi måste någon skickas till stupstocken. Detta problem begränsas inte till ishockeyns eller idrottens värld utan även politiska och samhälleliga diskussioner på Internet omfattas. Jag är övertygad om att samtalstonen på sociala medier är signifikant bidragande till den polarisering vi ser i samhället i stort. Det är enkelt för mörka krafter att spä på och utyttja dessa strömningar. En minskande konsumtion av det skrivna ordet är tyvärr också bidragande till avsaknaden av nyans - även här har tillgången till Internet negativ påverkan. Detta är ett större problem än de flesta inser och i sammanhanget är såklart åsikter om ett ishockeylags prestationer triviala.

Ett ljus i det digitala mörkret är ändå detta forum, där tonen, nyanserna och språkbruket (mestadels) står i skarp kontrast mot till exempel Masugnen, även om någon stod för en rejäl dikeskörning några inlägg upp.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Förstår inte varför de inte bara stänger av kommentarsfunktionen på Facebook under en tid. Det finns väl en replik-utestängande variant på X också?

Men de kanske inte vill och ser möjligheten att sälja in appen?

Övertramp i kommentarsfält är oacceptabelt - men jag vill ha tillbaka våra forumklassiska laguppställningar!
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Tycker inte det är någon stor grej att info läggs ut i händelser istället. Vill man ha informationen finns den att hitta om man vet var man ska leta.

Att det är vissa som inte kan bete sig på bland annat X är allmänt känt. Offerkoftan känns som nästa steg för dem.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Själv har jag ju inte Facebook, men jag tycker det har varit trevligt att gästa LIF:s FB efter vinstmatcher och se skyltarna.

Bild

Fast de kanske finns någon annanstans nu? Men säg inte instagram, för på de posterna kan jag inte klicka mig in.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Kanske läge för Leksands IF att erbjuda någon form av API för oss som vill tillhandahålla "tredjepartstjänster"?
Pastis skrev: tor 07 nov 2024, 15:58 :guitar: :dance: :bang:
Vad säger Pastis och ni andra med IT-kunskaper?
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Tjomme presenterar en nyhet på torsdag!

Vill ha Elvenes!

Lampa

Inlägg av Lampa »

Snälla låt det vara Elvenes.

Troligt kanske att det är Norén som förlängt dock.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Försöker hitta någon ledtråd i början när han drar upp ljudet, att det ska visa någons nummer. Blir dock inte klokare av det…
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: sön 12 jan 2025, 15:17 Försöker hitta någon ledtråd i början när han drar upp ljudet, att det ska visa någons nummer. Blir dock inte klokare av det…
Han stannade på 6 va… :roll:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Klas skrev: sön 12 jan 2025, 15:36
Aggeman skrev: sön 12 jan 2025, 15:17 Försöker hitta någon ledtråd i början när han drar upp ljudet, att det ska visa någons nummer. Blir dock inte klokare av det…
Lunkan har ju redan kontrakt över nästa…

Tror inte att det finns något att hämta därifrån faktiskt.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Poängen är väl att det INTE ska finnas någon ledtråd, så de som vill höra det först måste ta sig till arenan. Ett bra grepp för att sälja ytterligare ett gäng biljetter.

* * *

Kan det hållas hemligt för MrMadhawk/Ros? Om nu en förlängning av exempelvis Norén är intressant nog. Det är väl bara Elvenes som har stort nyhetsvärde.

* * *

Om vi nu ändå ska spekulera i den där siffran - 6 eller möjligen 5 - så kan det ju vara kontraktslängd. 32-årige Norén på femårskontrakt? Tveksamt. Fem år på Elvenes? Kanske!
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lampa skrev: sön 12 jan 2025, 15:06 Snälla låt det vara Elvenes.

Troligt kanske att det är Norén som förlängt dock.
Jag är tveksam till om förlängning av en breddback som P. Norén motiverar presentation i arenan med tillhörande teaservideo. Men vurmen för egenfostrade och trotjänare är ju stark, och kommunikationsgänget gjorde ju en riktig ansträngning i samband med att J. Knuts förlängde härom året, så kanske...
CMB

Inlägg av CMB »

These goes to elevenes!
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

CMB skrev: sön 12 jan 2025, 17:21
These goes to elevenes!
Så härligt med Gen X - kulturella referenser!
CMB

Inlägg av CMB »

Jag tror det är Elvenes. Hintar om 25 med 5 på fadern. Och TJ ser väl extra nöjd ut..? 8-)