LIF i media

Användarens profilbild
Gösen

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: mån 13 jan 2025, 11:03 Bör rimligen ha varit Rindells misstag innanför blå på annandagen som var upphovet. Exemplet nedan är språkligt övertramp men ingen grund för polisanmälan. Notera dock antalet hjärtan. Många tyckte det var okej att uttrycka sig på det sättet, vilket banar väg för något ännu värre, på X eller Facebook.

Hur funkar tex X. Kan man inte utesluta följare som inte sköter sig?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: mån 13 jan 2025, 11:19
Sniper skrev: mån 13 jan 2025, 11:03 Bör rimligen ha varit Rindells misstag innanför blå på annandagen som var upphovet. Exemplet nedan är språkligt övertramp men ingen grund för polisanmälan. Notera dock antalet hjärtan. Många tyckte det var okej att uttrycka sig på det sättet, vilket banar väg för något ännu värre, på X eller Facebook.

Just den här snubben är en av de som jag en smula raljant sorterar in under superstars X-krigare. Är jävligt snabb på att hugga på allt som inte går att sortera in under manualen för ett "äkta fan". Där ingår t.ex att inte digga hat-ramsor, att köpa sittplats och inte iklä sig matchtröja. Osv osv.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Klas skrev: mån 13 jan 2025, 11:43
Gösen skrev: mån 13 jan 2025, 11:19

Just den här snubben är en av de som jag en smula raljant sorterar in under superstars X-krigare. Är jävligt snabb på att hugga på allt som inte går att sortera in under manualen för ett "äkta fan". Där ingår t.ex att inte digga hat-ramsor, att köpa sittplats och inte iklä sig matchtröja. Osv osv.
Att han gör det under sitt riktiga namn kanske någon tycker är hedrande. Typ att han står för sina åsikter. Men ärligt talat så tyder det väl mer på en avsaknad av normal intelligens. Frågan är vad som är hönan och ägget. Är dessa personer så här i grunden eller är det sociala medier som gör dem såhär? Hursomhelst så tycker jag att varje klubb får städa framför sin egen dörr så det är som markering helt rätt att anmäla alla grova övertramp som kan upplevas som hotfulla.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Klas skrev: mån 13 jan 2025, 11:43Just den här snubben är en av de som jag en smula raljant sorterar in under superstars X-krigare. Är jävligt snabb på att hugga på allt som inte går att sortera in under manualen för ett "äkta fan". Där ingår t.ex att inte digga hat-ramsor, att köpa sittplats och inte iklä sig matchtröja. Osv osv.
Nu hänger jag inte riktigt med. Finns det supportrar som menar att man inte ska köpa sittplatsbiljett? Eller att de som köper sittplats inte förtjänar att kalla sig Leksandssupportrar? Isåfall, vilken elitistisk syn på vad supporterskap innebär. Man undrar hur deras idealscenario ser ut?
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: mån 13 jan 2025, 14:14
Klas skrev: mån 13 jan 2025, 11:43Just den här snubben är en av de som jag en smula raljant sorterar in under superstars X-krigare. Är jävligt snabb på att hugga på allt som inte går att sortera in under manualen för ett "äkta fan". Där ingår t.ex att inte digga hat-ramsor, att köpa sittplats och inte iklä sig matchtröja. Osv osv.
Nu hänger jag inte riktigt med. Finns det supportrar som menar att man inte ska köpa sittplatsbiljett? Eller att de som köper sittplats inte förtjänar att kalla sig Leksandssupportrar? Isåfall, vilken elitistisk syn på vad supporterskap innebär. Man undrar hur deras idealscenario ser ut?
Bara ståplats i arenan och alltid 10 000 pers som sjunger med i "Vi hatar alla!" Givetvis med matchtröja, halsduk och ständigt långfinger mot domarna och motståndarna. Förstod du inte det? ;)
Pain is temporary, glory is forever
Jjax

Inlägg av Jjax »

Kanske dags för Leksand och göra som många andra att hoppa av X som blivit en riktig skräphög.
CMB

Inlägg av CMB »

Jjax skrev: mån 13 jan 2025, 14:36 Kanske dags för Leksand och göra som många andra att hoppa av X som blivit en riktig skräphög.
Du menar till skillnad från Twitter?
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Nån enstaka gång har jag fallit för frestelsen att försöka diskutera på X. Dumt av mig att tro på ett fruktsamt samtal där, jag vet. Men nämnda snubbe fick det till att just sittplats inte tillför något av vÄrde till stämningen, och alltså bör knipa käft i alla frågor som rör supporter skap och LIF. Dessutom fick jag en redogörelse av den troliga frekvensen i mitt (eventuella) sexliv. Samt en hel del annat matnyttigt som han frikostigt delade med sig av.

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: mån 13 jan 2025, 15:23 Dessutom fick jag en redogörelse av den troliga frekvensen i mitt (eventuella) sexliv. Samt en hel del annat matnyttigt som han frikostigt delade med sig av.
:lol:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: mån 13 jan 2025, 14:40
Jjax skrev: mån 13 jan 2025, 14:36 Kanske dags för Leksand och göra som många andra att hoppa av X som blivit en riktig skräphög.
Är inte det samma sak :-\
CMB

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: mån 13 jan 2025, 15:46
CMB skrev: mån 13 jan 2025, 14:40
Är inte det samma sak :-\
”…som blivit…” var det som triggade min fråga.

Jag vill tillägga att jag inte har x/twitter/facebook eller liknande. Men har jag internet! :mrgreen:
Jjax

Inlägg av Jjax »

Det jag menade var att Twitter/X har väl gradvis blivit värre och värre genom åren. Borde väl inte finnas som en kommunikationskanal i en vettig klubb numera, med tanke på all dynga som tillåts och dess ägares position om vad som är sanning och inte
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Jjax skrev: mån 13 jan 2025, 16:41 Det jag menade var att Twitter/X har väl gradvis blivit värre och värre genom åren. Borde väl inte finnas som en kommunikationskanal i en vettig klubb numera, med tanke på all dynga som tillåts och dess ägares position om vad som är sanning och inte
Jo så är det. Det som till en början faktiskt var ett forum där ordet fick vingar, är nu en jävla avskrädeshög där diverse dårhushjon fullständigt tagit över. Går in ibland (allt mer sällan) för att underhållas av freakshowen, men den beska eftersmaken gör det mindre värt det. Nu gör man nog bäst i att hålla sig därifrån.

CMB

Inlägg av CMB »

Jjax skrev: mån 13 jan 2025, 16:41 Det jag menade var att Twitter/X har väl gradvis blivit värre och värre genom åren. Borde väl inte finnas som en kommunikationskanal i en vettig klubb numera, med tanke på all dynga som tillåts och dess ägares position om vad som är sanning och inte
Jag skulle helst se att all info (litet som stort) från LIF först och främst levererades på deras egna hemsida.

Att ”dynga” tillåts må vara störande. Men när fel åsikter inte tillåts är det allvarligt. Twitter var ett monster i värsta ”att verka gott men vilja ont”-format som stoppades. Sen hur det dresseras och används under namnet X återstår att se.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: mån 13 jan 2025, 14:20
Bara ståplats i arenan och alltid 10 000 pers som sjunger med i "Vi hatar alla!" Givetvis med matchtröja, halsduk och ständigt långfinger mot domarna och motståndarna. Förstod du inte det? ;)
Dessa killar tycker dock att det är töntigt med matchtröja, ”Det är julgransbeteende”. De har har tagit efter huliganstilen från engelska fotbollsläktaren. Stone Island kläder är bland annat vanligt förekommande.