2025-01-18 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

2025-01-18 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Sniper »

Hemmastarka Leksand (topp 6 i hemmatabellen) mot bortasvaga Malmö (nästsist i bortatabellen - endast två trepoängare på 17 matcher).
Stjärnan

Re: 2025-01-18 Lördag 18:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 16 jan 2025, 21:33 Hemmastarka Leksand (topp 6 i hemmatabellen) mot bortasvaga Malmö (nästsist i bortatabellen - endast två trepoängare på 17 matcher).
Sådant borde få en lugn. Men det borde även en 5-1 ledning göra med 13 minuter kvar.

Superviktigt att fortsätta vinna nu, och framförallt hemma ska vi vara oslagbara, även om det är bättre att vara det borta.
Mot 3 poäng och gärna en behaglig transportsträcka i tredje perioden denna gången.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: Igår, 07:53
Sniper skrev: tor 16 jan 2025, 21:33 Hemmastarka Leksand (topp 6 i hemmatabellen) mot bortasvaga Malmö (nästsist i bortatabellen - endast två trepoängare på 17 matcher).
Sådant borde få en lugn. Men det borde även en 5-1 ledning göra med 13 minuter kvar.

Superviktigt att fortsätta vinna nu, och framförallt hemma ska vi vara oslagbara, även om det är bättre att vara det borta.
Mot 3 poäng och gärna en behaglig transportsträcka i tredje perioden denna gången.
Vid 3p passerar vi just Malmö i hemmatabellen och lägger oss 5:a.
Vid 0p är det samma Malmö som passerar oss i bortatabellen* och det är vi som är nästsist.
Bortasvaga Malmö OCH Leksand. Hemmastarka Leksand OCH Malmö.

*Krävs dock ett par måls segermarginal (målskillnadsaffär).
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Vi går mot lunch och här kommer dagens pizzarecension:

Inte bara matglädje - imorgon är också gamedayglädjen tillbaka.

Skjut budbäraren (MrMadhawk) och skjut hans lag i sank!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Går det få upp banderoller från fansen imorgon lördag som visar vår kärlek och tacksamhet och förhoppningar om att han (Lucas "the chosen one" Elvenes) stannar så vore det fint.

Får man fästa upp banderoller utan vidare i Tegera Arena?

Är det någon som åtar sig uppdraget så är jag gladeligen med och sponsrar eventuella kostnader för uppdraget ;)
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Får inte Hellsten stå denna match så borde vi byta ut coacherna.
Mantas ligger på 30!! plats av 33 målvakter i både räddningsprocent och insläppta mål i snitt. Hellsten ligger på 7 plats i räddningsprocent och insläppta mål i snitt..... 23 !!! Skillnad på 23 målvakter i ligan.....

Ska vi på allvar blicka uppåt i tabellen samt ta till vara nyfunna målglädjen och effektiviteten i pp så måste Hellsten stå mot Malmö.

OCH Rindell ska hållas utanför laget.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

VonGustaf skrev: Igår, 16:15 Får inte Hellsten stå denna match så borde vi byta ut coacherna.
Det är A. Millner du vill byta ut i så fall? Det är ju han som, i samråd med målvakterna själva, tar ut startande målvakt.
VonGustaf skrev: Igår, 16:15OCH Rindell ska hållas utanför laget.
Därom är vi eniga, tror ingen saknade A. Rindell igår.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

bjernagris skrev: Igår, 18:38
VonGustaf skrev: Igår, 16:15 Får inte Hellsten stå denna match så borde vi byta ut coacherna.
Det är A. Millner du vill byta ut i så fall? Det är ju han som, i samråd med målvakterna själva, tar ut startande målvakt.
Jodå, jag saknade Rindell :mrgreen:
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
harfager

Inlägg av harfager »

Fjodor skrev: Igår, 19:39
Jodå, jag saknade Rindell :mrgreen:
Jag med.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Mantas ligger på 30!! plats av 33 målvakter i både räddningsprocent och insläppta mål i snitt. Hellsten ligger på 7 plats i räddningsprocent och insläppta mål i snitt..... 23 !!! Skillnad på 23 målvakter i ligan.....

Ska vi på allvar blicka uppåt i tabellen samt ta till vara nyfunna målglädjen och effektiviteten i pp så måste Hellsten stå mot Malmö.
Jättemärkligt detta. Det var exakt samma ifjol när Larsson var här.. men då var det ÄNNU tydligare skillnad. Men spelade liksom ingen roll vilka otroliga insatser han gjorde, mantas stod sina 60% ändå, eller vad det nu blev. Så det kommer ju fortsätta även i år när skillnaden är mindre.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Hoppas Norén är tillbaka. Vet inte vem han skulle ersätta men jag vill i alla fall ha honom tillbaka i laget.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Catami skrev: Igår, 21:44 Hoppas Norén är tillbaka. Vet inte vem han skulle ersätta men jag vill i alla fall ha honom tillbaka i laget.
De rullar på 7 backar då. Senast var lill lill tjomme extra back

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Ja är det bara Millner som har mandatet så vill jag se en ändring (även om jag och många andra vet att det inte finns någon bättre kandidat där ute).
Det är inte läge att spela en målvakt i form i detta utsatta läge vi befinner oss i.
Hade varit bättre om man lånade ut honom till något allsvensk förening där han kunde få matchtempo och komma in i grejerna efter den väldigt långa frånvaron...

Lifstarsll

Inlägg av Lifstarsll »

Elvenes vara eller inte vara hos oss nästa säsong är sekundärt som jag ser det. Kan inte göra något åt att det förhandlas kommande kontraktavslut under pågående säsong. Enskild spelare har ett eget varumärke att ta hand om och jag tycker Lucas sköter det väldigt bra. Viktigt nu är att vi kan ta tillvara på den glädje som sprids i laget! Vi har ledande spelare som kan ta tag i det där Lucas är central. Vi skapar rörelse i offensiv zon som jag förundrat glatt mig åt den senaste tiden. Se bara glädjen i Elvenes i periodpaus eller glädjen i Lyytinen när han fått lägga den i krysset. Det är inte bara en fråga om Elvenes utan det är en funktion av att ha spelare som kompletterar varandra. Det är så ett lag byggs som jag ser det. En pusselbit är också att, kan en kedja göra det, kan andra ta vid samtidigt som backarna har börjat få igång en rörligheten med gott självförtroende där forwards tar ansvar. Tycker det ser väldigt spännande ut nu framöver! Ser Elenes mycket som en katalysator till ett bättre spel. Tänk om Hrivik kunde prestera samtidigt - hade varit ett otroligt bra komplement.
Primärt gläds jag över att laget börjat fungera. Backar som växer i form av Anton J och att Fred får chansen att visa vad han kan, en kille som också växer men kanske inte riktigt fått samma möjligheter som AJ och samtidigt inte heller visat samma potential - men fortfarande väldigt mycket utvekling kvar i honom som jag ser det. Gillar honom även om någon tycker han kan vara lätt att runda...
Så i framtiden bör vi kunna ersätta Elvenes med annan, även om jag i bästa av världar sett honom på ett längre kontrakt. Krasst tänker jag att vi dock får hitta en ersättare och då gärna en som inte är +30, lycka till Tjomme för det behövs till den här spelartypen.
Så, imorgon ser jag fram emot en ledande första lina, rörlighet i anfallszon och att vi inte blir passiva för tidigt om vi har ledning. Enda som bekymrar är att MaxV klev av, för han skapar också en hel del (ställer frågor, som vissa kryptiskt kallar det).
Kämpa LIF!