Hockeyallsvenskan 2024/25

CMB

Re: Hockeyallsvenskan 2024/25

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: sön 05 jan 2025, 18:53 …Hjärnan heter ju Viktor Tuurala….
Hade missat att du lagt ut denna artikel jag tvåa på pucken två dagar senare i Silly 25/26 använde som intresseväckare, dock utan att kunna läsa själva texten, så tack för det. 8-)

Ikväll möter Campers Oskarshamn Kalmar. ;)
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Hoppsan. Quennevillecykel bland annat?
Oskarshamn plockade in honom som en stor stjärna i oktober. Nu bekräftar Arsi Piispanen att Carter Camper petas i den kommande bortaturnén.
– Det stämmer. Han får vara hemma och träna med Daniel Ljungkvist, vår fystränare, säger sportchefen till Barometern.
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... per-petas/
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Märkligt med Camper! Party i hamnen? Såg några byten IKO på TV för någon månad sen och Carter var helt dominant...
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Barometern var först att berätta om att Carter Camper finns på marknaden. Enligt Hockeynews uppgifter jobbar IKO hårt för att göra sig av med amerikanen. Enligt flera av varandra oberoende källor har flera klubbar i SHL blivit erbjudna Camper.

Carter Camper själv är fåordig gällande petningen när vi når honom:

– Jag förstår att ni måste göra ert jobb, men jag tror du förstår min sida av det hela också. Jag försöker att vara politisk korrekt här. Det är mer än bara det som pågår, men nu tog de beslutet att lämna mig hemma, säger han till Hockeynews.

Vi har uppgifter på att du kan komma att byta klubb inom kort, vad har du för kommentar till det?

– Om det är det bästa alternativet för mig och laget så är det i den riktningen vi kommer att gå. De beslutade sig för att lämna mig hemma och det är där vi står just nu. Vi får se om det ändras imorgon eller dagen därpå.

– Jag ska till rinken imorgon och träna för mig själv. Det som händer, det händer. Jag vill spela hockey och är inte klar med karriären än. Jag älskar det och känner fortfarande att jag har mycket att ge.

Vad har du fått för förklaring gällande petningen?

– Vi har haft diskussioner var vi är och var vi står. Jag fick stanna hemma och köra fysträning, det är väl en standardprocedur i såna här fall.

Hur ser du på att du fick stanna hemma?

– Så klart vill jag spela, så det är tufft. Jag vill spela i ett bra lag och vara en del av något bra. Jag älskar att spela hockey och vill bidra. Det finns inte så mycket mer att säga. Vi får se vad som händer framöver.

Carter Camper var en dyr prestigevärvning av Oskarshamn och kostar klubben närmare 200 000 kronor i månaden, enligt uppgifter till Hockeynews. Men tiden i IKO har inte blivit vad varken amerikanen eller Oskarshamn hoppats på. Gällande sin egen säsong säger han:

– Den har varit tuff. Poängen har inte kommit och självförtroendet har fått sig en törn. Det är en ny liga och ett nytt spelsystem. Jag önskar så klart att det hade gått bättre, men i bland blir det så här.

Varför har det inte gått som du har velat?

– Jag vill inte gå in på det, sorry. Det finns ett antal anledningar.
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... d-stjarnan
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 19 jan 2025, 20:30
Barometern var först att berätta om att Carter Camper finns på marknaden. Enligt Hockeynews uppgifter jobbar IKO hårt för att göra sig av med amerikanen. Enligt flera av varandra oberoende källor har flera klubbar i SHL blivit erbjudna Camper.
Skulle man kunna få en allsvensk klubb att betala halva lönen för en spelare hos oss? Turn the table...
Men det är nog knappast en långsiktig lösning och ta in någon att spela säsongen ut är knappast Tjommes melodi.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Kartellen kommer nu kalla skribenten till möte. "Vi använder oss av FEM punkter, inget annat!".
Michael Hallner
Tre punkter: ”Jag blir mörkrädd bara jag tänker på det”
20 januari 2025 06:59

Andra raka och Mora IK är på vinnarspåret igen. Flera positiva saker att ta med sig men också något att oroa sig över. Här är MT-sportens tre punkter söndagens segermatch.
https://www.falukuriren.se/2025-01-20/t ... er-pa-det/
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Beskedet om Björn Karlsson [sparkad tränare] kan även förändra situationen kring stjärnvärvningen Carter Camper, som petats och fick stanna hemma från bortaturnén.

Hockeynews kunde under söndagen rapportera att klubben tittar på en lösning för att bryta kontraktet, men nu kan det bli en nystart för forwarden istället.

– Absolut! Varför inte? Nu kanske vi kan starta om honom här också och det är ett alternativ. Det är en duktig hockeyspelare oavsett vad som har hänt de senaste veckorna. Han gjorde 50 poäng i finska ligan i fjol och har gjort 50 poäng i SHL tidigare, säger Arsi Piispanen, till Barometern/OT.
https://hockeynews.se/nyheter/iko-beske ... ing-camper
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: lör 18 jan 2025, 13:51
Visar bara att det inte går att värva en målvakt baserat på räddningsprocent. Han var uppskriven till max och fruktansvärt dyr. Han är heller inte klappkass som LHC supportrarna hävdar. Ingen målvakt i världen hade haft bra siffror med det försvarsspel som LHC visat upp stora delar av säsongen. Det är ännu värre än de senaste säsongerna och det säger inte lite.

Fattar man inte att en målvakts insatser och sätt att agera bygger på samspelet med lagets försvarsspel då vill man alltid hitta fel på målvaktens agerande och siffror.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: sön 19 jan 2025, 20:41
Skulle man kunna få en allsvensk klubb att betala halva lönen för en spelare hos oss? Turn the table...
Men det är nog knappast en långsiktig lösning och ta in någon att spela säsongen ut är knappast Tjommes melodi.
Även om Camper var/är en personlig favorit så tror inte jag heller att vi får se honom i vitt/blått/gult igen. Är väl heller inte en playmaker som vi i första hand behöver utan en målskytt som har förmågan att sätta öppna lägen i mål. Alternativt en grinder som fattar vikten av att alltid böka framför motståndarkassen.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Fjodor skrev: mån 20 jan 2025, 11:09
Gösen skrev: sön 19 jan 2025, 20:41
Även om Camper var/är en personlig favorit så tror inte jag heller att vi får se honom i vitt/blått/gult igen. Är väl heller inte en playmaker som vi i första hand behöver utan en målskytt som har förmågan att sätta öppna lägen i mål. Alternativt en grinder som fattar vikten av att alltid böka framför motståndarkassen.
Inte jag heller - men i brist på annat kan man ju orda om honom både här och i sillytråden. Vet inte ens om jag själv är på. Det är väl mest av nostalgiska skäl man leker med tanken.

Om det ändå skulle bli aktuellt med ny spelare tror jag Tjomme väljer någon annan (en rejälare spelartyp, lämpad för slutspurt/slutspel).
Hur aktiv kommer Leksand att vara innan transferfönstret stänger?

— Det beror på, om vi har skador — ja, då kan det hända att vi agerar. Är laget skadefritt, då är det mer tveksamt, slutar Thomas Johansson.
https://www.siljannews.se/leksands-if/a ... vet-i-sten
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Efter att ha varit petad i de två senaste matcherna är Carter Camper tillbaka.
Han tar plats i Oskarshamns förstakedja direkt i första matchen sedan Björn Karlsson fått sparken.
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... petningen/
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

28:e

Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Sniper skrev: fre 24 jan 2025, 18:20 28:e

För mig är det obegripligt att vi aldrig verkar vilja ha Fredrik tillbaka. En utpräglad målskytt som duger även om han inte är den snabbaste på rören. Och skulle han inte jobba så skulle han väl inte få speltid under Björn i löven med tanke på senaste tidens diskussioner kring Björns kontra Challarnas kravbild på spelare?
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv

Inlägg av Mats_ume »

Fjodor skrev: fre 24 jan 2025, 19:01
Sniper skrev: fre 24 jan 2025, 18:20 28:e

För mig är det obegripligt att vi aldrig verkar vilja ha Fredrik tillbaka. En utpräglad målskytt som duger även om han inte är den snabbaste på rören. Och skulle han inte jobba så skulle han väl inte få speltid under Björn i löven med tanke på senaste tidens diskussioner kring Björns kontra Challarnas kravbild på spelare?
Gissar att han hamnar i en bottenklubb i Schweiz till nästa säsong.