Till och med min 4-åring pallar den promenaden (om än med en del gnäll)

Till och med min 4-åring pallar den promenaden (om än med en del gnäll)
Tack till den som sett till att detta skett!Gösen skrev: tis 12 nov 2024, 14:37 och skapa (om det går) en dovare belysning över publikplatserna.
Kanske ska låta publiken styra belysningen på läktarna via en app? Upptänt och ljust vid trevligt och engagerat spel och allt dovare när spelet är som ett mörker. Ger spelarna en direkt och tydlig feedback till skillnad från nu, då det är samma malande och gärna lite ”krigare, krigare, krigare” trots dålig inställning och slappt spel överlag.
Det kunde man ge sig sjutton på :/ Finns det ingen som kan sponsra oss med en? För visst blir det bra?Masjavel_ skrev: ons 22 jan 2025, 19:10 Var det inte Jakob Porser som slantade ur egen ficka för Luleås isprojektor ?
I väntan på nästa träningsmatch och säsongstart så väcker jag frågan:
Hur ska Leksand med enkla sätt locka fler att vilja se matcher på plats (i synnerhet under vardagar) i Arenan, kort sagt hur fyller man arenan, vad kan locka fler folk att gå på match?
Många svarar vanemässigt att hockeyn i sig ska locka folk, spelar laget bra så kommer folk till arenan. Det stämmer säkert till viss del, men jag är skeptisk till att det räcker som det ser ut idag och med alla möjligheter att se matcherna på TV mm. Dessutom har jag svårt att med den tunna trupp och de ekonomiska förutsättningarna som råder att det kommer hända just denna säsong.
Så hur lockar vi med enkla medel folk till arenan?
Personligen tror jag man måste tänka "många bäckar små....."
Pellefant skrev: lör 23 aug 2025, 10:33I väntan på nästa träningsmatch och säsongstart så väcker jag frågan:
Hur ska Leksand med enkla sätt locka fler att vilja se matcher på plats (i synnerhet under vardagar) i Arenan (Det såg faktiskt bedrövligt ut på läktaren förra säsongen), kort sagt hur fyller man arenan, vad kan locka fler folk att gå på match?Många svarar vanemässigt att hockeyn i sig ska locka folk, spelar laget bra så kommer folk till arenan. Det stämmer säkert till viss del, men jag är skeptisk till att det räcker som det ser ut idag och med alla möjligheter att se matcherna på TV mm. Dessutom har jag svårt att med den tunna trupp och de ekonomiska förutsättningarna som råder att det kommer hända just denna säsong.
Så hur lockar vi med enkla medel folk till arenan (utan att ständigt ligga på första plats i tabellen)?Personligen tror jag man måste tänka "många bäckar små....."
Pellefant skrev: lör 23 aug 2025, 16:30Pellefant skrev: lör 23 aug 2025, 10:33I väntan på nästa träningsmatch och säsongstart så väcker jag frågan:
Hur ska Leksand med enkla sätt locka fler att vilja se matcher på plats (i synnerhet under vardagar) i Arenan (Det såg faktiskt bedrövligt ut på läktaren förra säsongen), kort sagt hur fyller man arenan, vad kan locka fler folk att gå på match?Många svarar vanemässigt att hockeyn i sig ska locka folk, spelar laget bra så kommer folk till arenan. Det stämmer säkert till viss del, men jag är skeptisk till att det räcker som det ser ut idag och med alla möjligheter att se matcherna på TV mm. Dessutom har jag svårt att med den tunna trupp och de ekonomiska förutsättningarna som råder att det kommer hända just denna säsong.
Så hur lockar vi med enkla medel folk till arenan (utan att ständigt ligga på första plats i tabellen)?Personligen tror jag man måste tänka "många bäckar små....."
Gösen skrev: lör 23 aug 2025, 16:36Pellefant skrev: lör 23 aug 2025, 16:30Pellefant skrev: lör 23 aug 2025, 10:33I väntan på nästa träningsmatch och säsongstart så väcker jag frågan:
Jag tror mycket på det sättet man försöker med nu med familjedagar som ju blir på helger. Vardagsmatcherna är svårare. Vet inte om man ska börja köra lite mer tema-dagar. Jag vet de har testat det lite i Örebro med typ "ladies night" och sånt. Tycker kanske inte det var bästa exemplet men är det jag kommer ihåg på rak arm. Men man kanske kan köra kvällar där en sponsor får synas lite mer genom att göra ett tema på dem. Leksandsknäcke kan ha en liten goodiebag placerat på alla stolar och knäckepizza på specialpris i kiosken. Tävling i pauserna för att vinna en årsförbrukning av knäckebröd osv. Behöver inte kosta något för Leksand utan sponsorerna får stå för kostnaderna med extra exponering som belöning. Sånt tror jag kan fylla några hundra stolar till per kväll faktiskt om det marknadsförs på rätt sätt.
Wiborg skrev: Igår, 08:12Jag tror mycket på det sättet man försöker med nu med familjedagar som ju blir på helger. Vardagsmatcherna är svårare. Vet inte om man ska börja köra lite mer tema-dagar. Jag vet de har testat det lite i Örebro med typ "ladies night" och sånt. Tycker kanske inte det var bästa exemplet men är det jag kommer ihåg på rak arm. Men man kanske kan köra kvällar där en sponsor får synas lite mer genom att göra ett tema på dem. Leksandsknäcke kan ha en liten goodiebag placerat på alla stolar och knäckepizza på specialpris i kiosken. Tävling i pauserna för att vinna en årsförbrukning av knäckebröd osv. Behöver inte kosta något för Leksand utan sponsorerna får stå för kostnaderna med extra exponering som belöning. Sånt tror jag kan fylla några hundra stolar till per kväll faktiskt om det marknadsförs på rätt sätt.
Tror inte det löser så mycket inte ens när Abris styrde laget mot sm final var det fullt på vardagar. Posten hade sponsor biljetter och dom var nästan aldrig upptagna på vardagsmatcher så problemet är gammalt