Det här blir man ju bara så jävla trött på. Hade han täckt isen och pucken gått högt så hade det gapats högt och brett om att han går ner för tidigt. Nu stod han upp men pucken gick lågt då får han skit för det. Så jävla tröttsamt med samma jävla pappegoja-analyser varenda gång med bara upprepning av syndabockar utan att ens fundera över vad som händer.Ludde skrev: tor 23 jan 2025, 19:19 Sopan i målet gör inte så mycket för att hjälpa oss in i matchen heller. Skiter i hur skymd han är, det ska vara tätt efter isen.
Det kan väl inte stämma? Borde ju vara klart mer med tanke på den utsatta positionen och det ansvar de har. Borde vara minst det dubbla för att det ska vara rimlig ersättning för en huvuddomare på den här nivån. Sedan tycker jag man borde ha proffsdomare i SHL, sänk den gemensamma potten med en miljon per lag och lägg det på proffsdomare istället så skulle fler domare fortsätta döma eftersom det finns möjlighet att jobba med det på heltid, urvalet skulle bli större och man kan behålla de bästa. De som sedan blir proffsdomare har då möjlighet att lägga ner mer tid på diskussioner, analyser och förbättringar. Inte en chans att jag hade varit huvuddomare i SHL för 1500 per match.Stjärnan skrev: tor 23 jan 2025, 20:321500 per match tar de, plus resekostnader. Linjemännen tar 800 tror jag. Så absolut. De skulle inte göra det sämre, är jag fullständigt övertygad om.svepet skrev: tor 23 jan 2025, 20:29 Är inte förvånad längre, domarna i SHL är så jävla usla att det liknar ingenting. Skulle förmodligen vara bättre o skicka upp ett par div2 domare, både billigare o garanterat bättre för de hinner inte med o blåsa o då låter vi spelarna lira hockey istället.
Möjligen i påverkan från publik/spelare att man kan se en skillnad.
Det är lättare att skylla på målvakten än att verkligen se vad som händer på isen, så har det alltid varit och kommer alltid att vara...Fjodor skrev: tor 23 jan 2025, 21:34Nej, man åker ur om man bara mäktar med 1-2 mål i match efter match. Vi har inte målvakter som slänger in puckar i match efter match. Om dagens förlust beror på Mantas, så vet jag inte om vi sett samma match. Visst med lite flyt kunde han tagit tvåan, men första målet? Hur är det ens möjligt att lasta honom för det?bender skrev: tor 23 jan 2025, 21:26Ja, det är lika demoraliserande för laget som för oss. Vi börjar ju extremt bra, men att det rinner in mål bakåt suger verkligen all must ur laget. Där MÅSTE vi ha en målvakt som räddar puckar, istället för en som känns ihålig. Mantas känns som säsongen när Juvonen och Brage tävlade om att slänga in puckar första 10 min. Det går inte att alltid börja med 1-2 måls underläge i en liga där det är så här tight.
Då åker man ur.
Men vi har olika åsikter helt enkelt. Jag ser inte att problemet ligger på våra målvakter, oberoende vem av dem som står och ja, jag håller inte Mantas som etta. Men om vi aldrig lär oss att sätta rena A-chanser, då vinner vi inga matcher.
Problemet är inte att vi släpper in för många mål, det är att vi inte får utdelning på våra egna chanser. Och med det menar jag inte att vi har otur utan att vi har en oförmåga att sätta dit puckarna. En del beror på dåligt självförtroende och ren otur (tappade puckar lik Kloos friläge förra matchen), en del på bra räddningar men det mesta beror ju på extremt tama avslut som ofta är mitt i magen på målvakten eller två och en halv meter utanför samt dåligt med trafik framför målet. Jag har länge sagt att man inte behöver vara framme och stångas framför målet, men när skottet kommer måste det vara rörelse framför målvakten. Där tycker jag att vi har vårt problem och det är det motståndarna ofta gör bra mot oss och därför målvakten släpper in mål likt Växjös 2-0.
Nu åker vi upp på lördag och ser matchen på plats. Fortfarande obesegrade den här säsongen när vi varit på plats, får hoppas att det håller i sig.