2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping 4-3 str

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping 4-3 str

Inlägg av Sniper »

11. Leksand 47
12. Linköping 46

Parallellt under lördagseftermiddagen: Örebro-HV71.
Lampa

Re: 2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping

Inlägg av Lampa »

Förändra inget, ta inte in någon, starta Mantas, repeat.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Sniper skrev: tor 23 jan 2025, 21:28 11. Leksand 47
12. Linköping 46

Parallellt under lördagseftermiddagen: Örebro-HV71.
Det är sanningen. Jag väljer dock att forstsatt se möjligheterna uppåt.

6. Växjö 52

Denna match ska vi bara vinna, av flera anledningar.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lampa skrev: tor 23 jan 2025, 21:32 Förändra inget, ta inte in någon, starta Mantas, repeat.
Så blir det!

Vinner vi denna tre poäng (hur nu det ska gå till) så har vi köpt oss en match försprång. Inget mer.
Hoppas nu att laget släppt alla tankar på top6 och fokuserar på att hålla undan från botten.
Ingemansland vore nu en skänk från ovan.

Men gissar att spelarna fortfarande tycker att top6 är fullt rimligt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Stjärnan skrev: tor 23 jan 2025, 21:45
Lampa skrev: tor 23 jan 2025, 21:32 Förändra inget, ta inte in någon, starta Mantas, repeat.
Så blir det!

Vinner vi denna tre poäng (hur nu det ska gå till) så har vi köpt oss en match försprång. Inget mer.
Hoppas nu att laget släppt alla tankar på top6 och fokuserar på att hålla undan från botten.

Krismedvetandet är inte direkt optimalt.

Vilket är rätt väg att gå, enl Gösen (och andra). Ja, kanske. Jag vet inte….finns ju en fara i att hamna i ett kval och mentalt åka runt och tycka att man är för bra för att vara där. Då kan vi ju hälsa hem direkt.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Klas skrev: tor 23 jan 2025, 21:48
Stjärnan skrev: tor 23 jan 2025, 21:45
Så blir det!

Krismedvetandet är inte direkt optimalt.

Vilket är rätt väg att gå, enl Gösen (och andra). Ja, kanske. Jag vet inte….finns ju en fara i att hamna i ett kval och mentalt åka runt och tycka att man är för bra för att vara där. Då kan vi ju hälsa hem direkt.
Tyvärr inte mkt som är optimalt med den här föreningen. Finns det något?
Personligen har suget för hockey o Leksands IF minskat rejält sen beskedet kring den urusla ekonomin i höstas. Då hade man ändå återhämtat sig sen styrelsekaoset som fick en att ledsna. Jag kollar fortfarande på matcherna, men blir ofta nästan mer förbannad på domarna än förlusterna, konstig känsla.

Den sportsliga utförsbacken vi just nu befinner oss i kanske vi kan bromsa upp och överleva denna säsong, även om det inte känns så just nu. Men hur ser framtiden ut? Känslan är ju att vi kommer att tillhöra bottenskiktet i år framöver med tanke på ekonomin och även kontraktsläget(fel spelare på kontrakt och fel som försvinner). Och om vi åker ur, klarar vi det överhuvudtaget utan KK?

Sen förlängningen av TJ, vet inte vad jag tycker. Men vad jag förstått har han varit en välbetald sportchef men senaste året har han väl inte haft så mkt att göra? Åtminstone inte med truppen i alla fall. Två finnar i januari ifjol, nåt mer? Kanske redan då varit bakbunden av ekonomin eller så har de underliggande siffrorna alltid varit för bra, det vänder snart, jag sitter still i båten typ...
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Vi får inte släppa in mer än 1 mål för då har vi chans till vinst eller oavgjort..... :evil:
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

När brukar idrottare prestera som bäst, när de är jagade eller när de jagar? Spelar vi som bäst när vi är i ledning eller när vi leder? Givetvis ska vi sikta på att klättra och inte på att undvika att halka ner ytterligare. Sedan är det klart att ingen i föreningen är så korkade så de inte inser att vi ligger farligt nära kvalstrecket, men att försöka sänka lagets självförtroende ytterligare genom att säga att ni är så dåliga så ni riskerar kval och har ingen chans på topp 6 (vilket faktiskt inte är orimligt äns i det här läget) tycker ju inte jag låter som den optimala vägen att gå. Givetvis ska man sikta på topp 6, men det betyder inte att man ska blåsa upp laget som att ni är skitbra och det här kommer ni klara skitlätt. De måste ju även förstå (vilket jag är övertygad om att de gör) att det kommer att gå om alla gör det de ska i byte efter byte och match efter match. Sedan är det andra faktorer som spelar in och man har väldigt lätt att hamna i en mental negativ spiral när det går emot. Kan man vända spiralen till en positiv spiral så kan man få till en segerrrad och börja klättra. Jag trodde att man kanske hade påbörjat en sån i och med matchen mot Örebro, men det behövs några matcher på rad med lite medstudsar.

Som jag skrev i Växjötråden så åker jag och min familj upp imorgon och hade planerat att förlänga vår "perekta säsong" med enbart segrar när vi är på plats.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

Familjedag i Tegera - huset vid avgrunden.
träffa maskottrion Liffe, Billy Bäver från Leksands Resort och Kassen från Ica Supermarket https://www.leksandsif.se/article/kxpasqj-30ead/view
Vet inte vem Kassen är, men det syftar rimligen på matvarupåse. Om det vore motståndarkassen skulle spelarna fyllas av bävan.

De gjorde en bättre match än jag trodde inför nedsläpp igår. Det är inget fel på inställningen. Men det blir inte lättare att göra mål när de redan tidigt fått ett i baken. Oskicklighet PLUS stress är ingen bra kombination.

Så ledningsmål är segerreceptet mot Linköping? Jag önskar att det vore så enkelt. Det kan säkert hitta ett sätt att förlora ändå och ta ytterligare ett steg närmare AVGRUNDEN.

* * *

Från kyla och toppluva till värme och t-shirt:

Värme är att föredra - men kyla är bra att ha framför motståndarkassen.
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Blir ändå en liten nöt att knäcka här...

Målglada Linköping har på de 8 senaste matcherna endast gått poänglösa från 1. Med ett PP snitt på 33,34%.
Jesper Myrenberg har stått alla de matcherna och landar på 90,7 i räddningsprocent (att jämföra med våra målvakter på totalt 86,87, Hellsten 3 matcher 85,5% och Mantas stod 5 av de 8 på 87,69%).
Kanske LHC väljer Heljanko för avlastning här ändå, återstår att se. Dock lika viktig match för Linköping så de kan ju lika gärna gå "all in" på Myrenberg.

Linköping gör en hel del mål så gäller att vara stabila och hålla tätt bakåt här, men hej! Hör och häpna de är lika usla defensivt som vi, så laddar våra skarprättare sina bössor med torrt krut så finns det chans att göra några baljor.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

syd b. skrev: fre 24 jan 2025, 10:48Kanske LHC väljer Heljanko för avlastning här ändå, återstår att se. Dock lika viktig match för Linköping så de kan ju lika gärna gå "all in" på Myrenberg.
C. Heljanko lämnar LHC så han blir det inte. Kanske debut för A. Werner?
Den 27-årige målvakten Christian Heljanko och Linköping Hockey Club har ömsesidigt kommit överens om att bryta dennes avtal i förtid.
https://www.lhc.eu/article/5s1asqg-30c01/view
Lampa

Inlägg av Lampa »

Går inte betona betydelsen av denna matchen. Jag tror inte HV kommer kvala, utan det står mellan oss, LHC, Örebro, Rögle och Malmö, med LIF som storfavoriter just nu att möta Modo som jag inte tror kommer kravla sig över sträcket.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Åker också upp imorgon, liksom de livsfarliga grabbarna från white lions som snart verkar ha fyllt två bussar. Därför skulle det var extra skönt om både läktaren och laget är tända på uppgiften.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Frågan är om LHC vågar starta Adam Werner imorgon.
Fjodor

Inlägg av Fjodor »

Ska vi vinna det här så görs det på desperation. LHC har faktiskt inte uppvisat ett så mycket bättre spel sedan Ante tog över. Skillnaden är att de numera spelar med fullständig desperation och det har gett dem poäng och självförtroende då de kommit tillbaka och knipit poäng i slutet på en mängd matcher.

De har också jämfört med oss fått fart på sina målskyttar. De har fortfarande SHLs sämsta backuppsättning, så här finns återigen chansen för våra forwards att hitta islossning.

Två bussar med White Lions, ja här kommer föräldrar att få frågor från sina barn om vad vissa saker som skrålas betyder. Blir en familjedag att minnas.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff