Tror tyvärr inte att det hjälper om vi ska sjunga Bröder.Sundsvalll skrev: lör 18 nov 2023, 17:59 Men hv71 kör texten på jumbon det är rätt smart för att då är texten inte ett problem.

Tror tyvärr inte att det hjälper om vi ska sjunga Bröder.Sundsvalll skrev: lör 18 nov 2023, 17:59 Men hv71 kör texten på jumbon det är rätt smart för att då är texten inte ett problem.
Texten till bröder rullade på jumbotronen senast.SteveY skrev: lör 18 nov 2023, 18:43Tror tyvärr inte att det hjälper om vi ska sjunga Bröder.Sundsvalll skrev: lör 18 nov 2023, 17:59 Men hv71 kör texten på jumbon det är rätt smart för att då är texten inte ett problem.![]()
Håller med till viss del i det han skriver men tycker man HV-låten är bra eller ens rockenroll så är man ute på hal is.Wittgenstein skrev: lör 25 jan 2025, 18:05 Får nog säga att jag håller med Szymon här. Lägg ner tanken på en hymn. Rock on!
Hååååveelåten är grym! Visst fan är det rock n´roll! Jämför den och "vårat" sömnpiller "Bröder". Vilken låt tror du får igång publiken bäst?Pellefant skrev: lör 25 jan 2025, 23:29Håller med till viss del i det han skriver men tycker man HV-låten är bra eller ens rockenroll så är man ute på hal is.Wittgenstein skrev: lör 25 jan 2025, 18:05 Får nog säga att jag håller med Szymon här. Lägg ner tanken på en hymn. Rock on!
Kan inte annat än hålla med. HV låten är ju dansbandspop inspirerad av rock n´roll. Jag ser gärna rock n´roll hos oss, men inte så här.Pellefant skrev: sön 26 jan 2025, 19:50 Smaken är som baken och som jag skrev i en annan tråd angående detta med hymn, alla kommer inte vara nöjd över vad som än spelas. Kanske är det så som skrevs att det inte passar in i hockey (jag är benägen att hålla med) och bättre att göra som Luleå gjorde 2023, det är i alla fall rock och lättare för publiken att vara med i (och inte långdraget och segt). Jönköping är ju lite av en dansbandshåla och den där HV-låten skulle åtminstone jag inte kalla för annat än en något upp-poppad och klämkäck dandsbandsmelodi, men man har ju olika preferenser och olika smak som sagt, framförallt när det gäller musik.
geten skrev: mån 10 feb 2025, 16:46 https://youtu.be/wpWpIWK-drQ?si=7SKOLskF3sCvoxYa
Vi har ju en gammal punkrockrökare som är betydligt bättre än håvelåten.
Perfekt val.Hejalif skrev: tor 26 jun 2025, 13:33 Jag har den ultimata lösningen på intro.
Vi tar falsk matematik som intro det vore ironi på bästa tänkbara sätt![]()
Swisha Leksands if här kommer texten till den ultimata introhymen
Vers 1:
Vi spelar i blått, vi har stolthet och svett,
men kontot är tomt och kassören har gråtit.
Vi laddar för derby, vi kämpar så rätt –
men hör nu vårt rop innan allting har gått snett!
Refräng:
Swiiisha till Leksand, vi ber på vår is,
vi lovar att vinna om ni ger oss pris.
En tia, en hundring, allt värmer så gott –
för klubben vi älskar har nollor… men brott.
Vers 2:
Vi köpte en målis för mer än vi har,
och backsidan glänser men banken är kvar…
Vi säljer nu muggar, vi säljer en tröja –
och funderar tyst på att pantsätta slöjan.
Refräng:
Swiiisha till Leksand, vi bugar så snällt,
vi måste ha cash för att slippa bli ställt.
Vi tackar för stödet, ni gör oss komplett –
en hockeyförening i ständig budget.
Brygga
Vi byggde ett lag på förhoppning och lån,
men nu står vi här, som en cowboystad’ bån.
Så snälla, kära fans, vi vet att ni vill –
att vi stannar kvar… fast vi saknar en till…
Refräng (sista):
Swiiisha till Leksand, ge hjärtat ett swosh,
det räddar vår center och vår maskinborsch.
En klubba, en dröm, ett liv i blått vitt –
vi spelar för er… men er plånbok är mitt