2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Nu hade det känts bra med en stark styrelse som gett oss ekonomiska förutsättningar att göra förändringar. Men en grupp flummare var under sommaren tvungna att trasa sönder klubbharmonin.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:18 Starkt ändå av ett bottenlag att hålla jämna steg med ett lag från SHL.
Ja.
Vi var egentligen inte dåliga ikväll tycker jag men svårt att spela mot växjö i ledning. Ja, svårt för oss att spela i underläge mot alla lag uppenbarligen.

Men raset fortsätter. Vi halkar snart ner under strecket. Kan vi klara oss från kval i vår?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:22 Nu hade det känts bra med en stark styrelse som gett oss ekonomiska förutsättningar att göra förändringar. Men en grupp flummare var under sommaren tvungna att trasa sönder klubbharmonin.
Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av CMB »

Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:24
Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:22 Nu hade det känts bra med en stark styrelse som gett oss ekonomiska förutsättningar att göra förändringar. Men en grupp flummare var under sommaren tvungna att trasa sönder klubbharmonin.
Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
Om du med vi menar dig själv och Sniper är det helt ok. Men om vi är tänkt som forumet så vill jag påpeka att jag ej är med på detta. [-X ;)
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sundsvalll »

Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:24
Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:22 Nu hade det känts bra med en stark styrelse som gett oss ekonomiska förutsättningar att göra förändringar. Men en grupp flummare var under sommaren tvungna att trasa sönder klubbharmonin.
Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
Jag funderade över om Superstars stog bakom det kaos som uppstod och om det ledde till sämre värvningar så borde dom vara portade utelåsta från Arena!!!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: lör 21 okt 2023, 20:31
Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:24
Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:22 Nu hade det känts bra med en stark styrelse som gett oss ekonomiska förutsättningar att göra förändringar. Men en grupp flummare var under sommaren tvungna att trasa sönder klubbharmonin.
Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
Om du med vi menar dig själv och Sniper är det helt ok. Men om vi är tänkt som forumet så vill jag påpeka att jag ej är med på detta. [-X ;)
Det är okej. Här råder demokrati. Vi (!) är ingen sekt. Det få de vara själva.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:33
CMB skrev: lör 21 okt 2023, 20:31
Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:24

Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
Om du med vi menar dig själv och Sniper är det helt ok. Men om vi är tänkt som forumet så vill jag påpeka att jag ej är med på detta. [-X ;)
Det är okej. Här råder demokrati. Vi (!) är ingen sekt. Det få de vara själva.
Jag är bara lite (mycket) bitter, sur och allmänt desillusionerad 😒😒😒
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Inlägg av Catami »

Jag är supersur. Det skulle varit trevligt med ett bra resultat när man återkommer från sängliggande sjukdom.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 20:33
CMB skrev: lör 21 okt 2023, 20:31
Klas skrev: lör 21 okt 2023, 20:24

Den här förlusten tillägnar vi Shitstars-profilerna.
Om du med vi menar dig själv och Sniper är det helt ok. Men om vi är tänkt som forumet så vill jag påpeka att jag ej är med på detta. [-X ;)
Det är okej. Här råder demokrati. Vi (!) är ingen sekt. Det få de vara själva.
Sniper, om det stämmer att du i det tysta tystades så är det sanslöst uselt gjort av den/de ansvariga för detta. Först så tänkte jag att det självklart inte kan vara så men samtidigt går det ju inte att komma ifrån att antingen fungerar programvaran eller så gör den det inte. Knappast så att den metodiskt avetablerar person för person. Jag är på din sida här, och hoppas den ansvarige gjort sitt i Superstars! Att du citerar en godhetsknarkande kvinnas inlägg om ”inkluderande” vad gäller tröjfärgen vann väl inte direkt nån sympati hos mig… ;) Och om den föreslagna styrelsens ultimatum om speglad styrelse hade kommit från ”den östra falangen” så undrar jag hur du och Gösen (två skribenter här som jag värderar mycket mycket högt!) hade reagerat. Det förvånade mig att ni såg mellan fingrarna där. Men som jag skrev förut, jag måste ha missat något eftersom ni har så kraftfullt ställningstagande.

Nåväl, om Klas ser till att leverera ”Bort allt vad oro gör” så vinner LIF sm-guld direkt! :YMPARTY:
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Ullvi, typ »

Lillgud skrev: lör 21 okt 2023, 17:43 Unger-Sörum börjar likna dessa spelare som kommer till ligan med några NHL-matcher i bagaget…
Sen tror alla att spelaren är säkert `jättebra ´ han har ju totalt 38NHl-matcher på sitt CV.
Givetvis skall vi spela den spelaren konstant , och ge han ännu mer istid.
Snubben har ju gjort 38NHL-matcher så ge han lite tid så ska ni se att han sprutar in poäng i denna amatör liga SHL framöver här sen.

Till skillnad att just Sörum BARA har vart över på tränings-campen…
Som många andra spelare vart… Det var även Heineman ifjol….
Och tillåmed den betydligt mer rutinerade och erfarna Heineman med fler säsonger i A-laget.
Som verkligen även hade förväntningar på sig.
Hade det inte helt lätt ifjol när han vände hem och underpresterade faktiskt under säsongen.


Man kan tro att elektroderna har brunnit för Hellkvist…
Vilken djävla hybris kring Unger-Sörum…

På vilken grund och i Hellkvist hierarki…..
Förtjänar Unger-Sörum ens att få uppgraderas till andra kedjan…
Kollar man de lokala tidningarna i Dalarna….
Där de betygsätter spelarna efter varje match….
Där har just ***Unger-Sörum*** det överlägset sämsta poängsnitts betyget av samtliga spelare i Leksand.
1,67 är hans snittbetyg på sina matcher.
Olhans-Lind har som exempel ett snitt på 1.86 som näst sämsta spelar snitt..

Vad skickar det för signaler till gruppen och de andra spelarna….
Som är uppsatta i tredje och fjärdekedjan…
Som visat mer… Men att sen Unger-Sörum belönas med en plats i en av de 2st toppkedjorna.

Unger-Sörum ligger snarare i kategorin att skulle kunna riskera bli utlånad till Allsvenskan för att få mer istid som han ju behöver på seniornivå.
För vid skadefri forwards trupp när tex Kloos även är tillbaka…
Vilka skall han peta då…

Känns absolut INTE som att då TJ är med på det här och har lovat Carolina något om att minsann vi skall ge Unger-Sörum chanser och istid ni behöver ej vara oroliga vi skall hjälpa er att utveckla honom mer. (Det finns ej på kartan , TJ var tvärtom när Unger-Sörum åkte över , och lite besviken att han åkte och nästan skickade en hotande syrlig passning , att det inte bara var sen att komma tillbaka hem och tro att man skall ta en plats i laget , då TJ ansåg Unger-Sörum hade haft större chans att slå sig in i laget om kämpat för en tröja om han hade valt att stanna hemma istället för att åka över)

Men Hellkvist har gjort precis tvärtom…
Nästan så en jet-laggad spelare (Inget Unger-Sörum påverkas av enligt han själv)
kastades in och fick spela innan knappt ens han med en träning med laget när återvände.
Utan gick direkt in i kedja 3 , och nu han avancerat ytterligare utan att visa eller presterat något överhuvudtaget.

Vilken gräddfil Unger-Sörum fått åka….
Han förtjänar under inga omständigheter platsen bredvid Elvenes.
Får tex Hellkvist under bordet procent på om Unger-Sörum blir NHL spelare på sikt eller….
Som Hellkvist sagt… Jag utvecklar hellre yngre spelare än vinner Sm-Guld.
Men då har han tappat det helt och måste bort….det går ut på att vinna matcher.
Stark jinx LG! Ser nu ut som Unger äntligen kommit igång. Undrar om han inte var bästa leksing före felpasset i minut 53?
Juniorer har det verkligen inte lätt i ditt sällskap...
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Inlägg av Lillgud »

Underkända spelare i betygen idag….

Som lite standard…
De ger….
1stjärna som så ofta till just Max.V

Men även följande andra spelare blev underkända idag…
Klas Östman
Fred Nilsson
Eddy Larsson
Carter Ashton
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Klas »

CMB skrev: lör 21 okt 2023, 20:54.

Nåväl, om Klas ser till att leverera ”Bort allt vad oro gör” så vinner LIF sm-guld direkt! :YMPARTY:
Jag nöjer mig om vi slipper kval :roll:
Ikväll i alla fall. I morrn lär väl hybrisen ha tagit över i vanlig ordning. Men jag ska dra mitt strå till stacken. Ge mig nån vecka eller två bara.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Inlägg av Lillgud »

Och Ullvi jag vidhåller….med bestämdhet…

Att det är skandal-dåligt att spela Unger-Sörum med just Elvenes.
Det är bara så FEL…

—————

Noterar i övrigt att Eddie bara spelade 8:31 idag…

Ashton gick ju av skadad han låg på 6:01….

—————
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av CMB »

Klas skrev: lör 21 okt 2023, 21:49
CMB skrev: lör 21 okt 2023, 20:54.

Nåväl, om Klas ser till att leverera ”Bort allt vad oro gör” så vinner LIF sm-guld direkt! :YMPARTY:
Jag nöjer mig om vi slipper kval :roll:
Ikväll i alla fall. I morrn lär väl hybrisen ha tagit över i vanlig ordning. Men jag ska dra mitt strå till stacken. Ge mig nån vecka eller två bara.
Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 21 okt 2023, 13:48 Hur laddar ni en dag som denna?

Själv lyssnar jag på en maraton-spellista med Ulf Lundell och käkar Räkmacka. Senare ikväll får det bli ett par korv med bröd på läktaren förslagsvis tillsammans med ett par Växjöbackar.
Och nu? Låt mig gissa: Somna i vredesmod framför tv:n?

Bild